Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:41

Antwoord op onderwerp  [ 192 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
de teloorgang van een prestigieus merk. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Volkswagen gaat weer echte volkswagens bouwen met hybride en Electric cars voor de massa :idea: .

Porsche de echte sportwagens toch ? :scratch:

04 okt 2009 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Opmerking van mijn dochter (15 jaar) toen ze het bericht zag.
Goedkopere Porsches maken? Dan is een Porsche niet meer een Porsche...... maar een gewone Ford :evil:
Zijn toch de toekomstige kopers van een Porsche, onze kids :D

04 okt 2009 22:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Tijd voor een revival van de transaxel modellen :mrgreen:

Afbeelding

04 okt 2009 22:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Sinds de massaproductie van de Cayenne, de 996 en de 997's zijn Porsches niet meer exclusief meer. Kijk maar eens wie er nu inrijden: geblondeerde mannen met homo-page kapsels of penose :mrgreen:

Kijk ook maar eens wat een 996 of een 997 nu oplevert.

04 okt 2009 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Zeg dan niks....

04 okt 2009 22:51
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Je kunt het overigens ook zo zien, als VW Porsche niet gekocht had, had het grootste deel van Zuffenhausen onderhand droog brood kunnen eten. Een strategiewijziging waarbij ook een goedkoper (maar kwalitatief niet veel slechter) model/serie op de markt komt kan ook commercieel een hele sterke zet zijn.

Laten we eerlijk zijn: Auto's bouwen die positief aan het bedrijfsresultaat kunnen bijdragen is zeker het overwegen waard.

04 okt 2009 22:54
Profiel
Lupo schreef:
Kijk maar eens wie er nu inrijden: geblondeerde mannen met homo-page kapsels :mrgreen:

verkeerde topic :mrgreen:

04 okt 2009 22:56
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
gast schreef:
EriC4C schreef:
Met normaal nadenken en gezond marketing bedrijven zou je er ook voor kunnen kiezen om dergelijke auto's onder een ander merk van het concern zoals VW (of Skoda ;)) op de markt te zetten en het imago van Porsche te behouden.
Oftewel bij Porsche werken allemaal domme mensen die ongezonde marketing bedrijven :? Zo had ik het nog niet bekeken :P

Bij gezonde marketing waren ze nooit overgenomen door VAG. :wink:

05 okt 2009 0:04
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Naar mijn mening is er een verschil tussen megalomanie en ongezonde marketing.
Kan wel ooit gelijktijdig voorkomen, daar niet van, maar bij Porsche weten ze
echt wel wat goede marketing is.

05 okt 2009 0:17
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
volgens mij is de redder van porsche in de laatste jaren toch echt wel de cayenne geweest, Die nam op een gegeven moment meer dan 50% van de verkopen voor zijn rekening.

Wat betreft de teloorgang van het merk , is naar mijn mening te wijten aan het feit dat ze zich min of meer verplicht hadden om een aandelenpaket VW te kopen . Dit viel jammer genoeg samen met de wereldwijde recessie, Als dit niet was gebeurt , had het er bij porsche op het moment heel anders uitgezien en waren wiedeking en consorten de hemel in geprezen.

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

05 okt 2009 0:51
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Citaat:
(...) maar bij Porsche weten ze echt wel wat goede marketing is.

Ja, zolang ieder uitgemolken actiemodel met verwijzing naar een roemrucht verleden toch weer volledig uitverkoopt, werkt de marketing-machine uitermate goed.
Er komt echter een tijd dat het net als bij Jaguar of Bentley een beetje ongeloofwaardig wordt.

05 okt 2009 0:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Goed voor de waarde van mijn huidige, 'echte' 911/993 Porsche... :cheers: Zal alleen maar in waarde toenemen. Ik heb er dus zeker geen probleem mee en de 924/944/968 waren/zijn geen slechte of lelijke auto's en hebben zeker bijgedragen aan de redding van Porsche. Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht na de overname/fusie, dat er weer eens een betaalbare lijn Porsche's zou komen.

Na de 996 kwam ook de 997 en daarmee zat Porsche weer op de goede weg. Porsche heeft toen duidelijk de inspiratie geput uit de 993, en de 997 is een moderne interpretatie van die prachtige 993. De 997 is de 911 voor de 21ste eeuw die veel mensen/personen nu kunnen veroorloven. De crisis draagt hier dan ook duidelijk een steentje aan bij, dat het binnen handbereik is gekomen van velen. Als men op de 993 blijft voortborduren voor inspiratie, dan kunnen we wellicht nog hele mooie dingen verwachten van Porsche de komende jaren; -kleine en grote modellen.

Voordat we conclusies gaan trekken en weer kritisch gaan zijn zoals met de 996 en de BoxSter etc, denk ik dat we maar beter deze vooruitgang kunnen accepteren en vertrouwen dat Porsche weet wat ze doet en luistert naar de Porsche rijders die met hun hart rijden... :res:

05 okt 2009 1:13
Profiel
Timeless
Doorontwikkeling van alle 911 modellen Afbeelding

05 okt 2009 8:09
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
gast schreef:
wiredgenius schreef:
Porsche heeft toen duidelijk de inspiratie geput uit de 993, en de 997 is een moderne interpretatie van die prachtige 993.

wat een jippie zeg :? Het enige dat 'teruggekomen" is zijn de ronde koplampen. Voor de rest is het een doorontwikkeling van de 996.

Precies! Vaak is het zo dat als ze zich een 996 (4S, GT3, Turbo) of 997 kunnen veroorloven, de bezwaren over die koeling direct zijn verdwenen, geloof mij maar. (Ik rijd toevallig een luchtgekoelde omdat ik gewoon van een 993 turbo gecharmeerd ben.)

On Topic. Bij Porsche zullen hier echt wel goed over hebben nagedacht. Uitbreiding van de modellenreeks vind ik zeker geen slechte zaak maar dwing mij aub niet (zoals hier wel eens gebeurt) om alle Porsche modellen mooi te vinden. ;-)

05 okt 2009 9:13
Profiel
Timeless
Maar de iconisering van de luchtgekoelde gaat te ver , over 2 tot 3 jaar als de 997 nog meer betaalbaar is zou deze discussie weer eens opgepakt moeten worden , denk dat het lijstje hele andere vormen heeft gekregen .

De teloorgang van het merk , hele trieste en ondoordachte boute opmerking , alsof wij de wijsheid in pacht hebben , gelukkig heeft Ferdinand voor dit soort discussie's met zijn visionaire blik 60 jaar geleden wat ontwikkeld Afbeelding

05 okt 2009 9:22
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
patrick911 schreef:
Citaat:

Ja, zolang ieder uitgemolken actiemodel met verwijzing naar een roemrucht verleden toch weer volledig uitverkoopt, werkt de marketing-machine uitermate goed.
Er komt echter een tijd dat het net als bij Jaguar of Bentley een beetje ongeloofwaardig wordt.

Denk dat die tijd niet veraf meer is. Voor mij is Porsche ondertussen een merk als een ander geworden, spijtig maar is niet anders. Ik hou wel van een goed stukje marketing, maar als het er te dik begint op te liggen :roll: :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

05 okt 2009 9:41
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
gast schreef:
EriC4C schreef:
Met normaal nadenken en gezond marketing bedrijven zou je er ook voor kunnen kiezen om dergelijke auto's onder een ander merk van het concern zoals VW (of Skoda ;)) op de markt te zetten en het imago van Porsche te behouden.
Oftewel bij Porsche werken allemaal domme mensen die ongezonde marketing bedrijven :? Zo had ik het nog niet bekeken :P

Begrijpend lezen is ook best moeilijk, maar gelukkig begrepen anderen de opmerking wel. Of jij het niet kunt of niet wilt begrijpen kan ik niet beoordelen. In beide gevallen is uitleg echter zinloos dus :silent:

:idea: 8)

05 okt 2009 10:17
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
amandus schreef:
gelukkig heeft Ferdinand voor dit soort discussie's met zijn visionaire blik 60 jaar geleden wat ontwikkeld

Dat kwam ik gisteren ook al tegen in een mooie WWII documentaire op NatGeo. Ik wist dat helemaal niet, dat Porsche de Tiger had ontworpen...

05 okt 2009 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Teun schreef:
gast schreef:
wiredgenius schreef:
Porsche heeft toen duidelijk de inspiratie geput uit de 993, en de 997 is een moderne interpretatie van die prachtige 993.

wat een jippie zeg :? Het enige dat 'teruggekomen" is zijn de ronde koplampen. Voor de rest is het een doorontwikkeling van de 996.

Precies!

Hier wil ik best even op ingaan; Op basis van kritiek is de 997 als tegenreactie voor +80% veranderd ten opzichte van de 996 (Porsche claimde dit). Mechanisch niet maar optisch wel degelijk. Wat betreft de bodyshape hebben de ontwerpers van Porsche (hun eigen woorden, sla er maar eens lectuur op na van 4-5 jaar geleden) gekeken naar de 993 voor inspiratie en niet naar de 996. En de 997 is wel degelijk een moderne interpretatie van de 993. Een paar overeenkomsten; de ovaal gevormde koplampen dat vooral het gezicht van de 911 heeft bepaald en bij de 997 weer opnieuw. Voor veel Porsche rijders was de verandering naar de integraal koplampen 1 te veel, de prachtige uitlopende wielkasten, de torpedo gevormde neus die overigens bij de 964 nog mooier en duidelijker aanwezig is, de binnendeuren hebben ook duidelijke trekjes/ hints van de 993.

Maar goed, dit is misschien te veel offtopic :popcorn:

05 okt 2009 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
ppp 356 schreef:
patrick911 schreef:
Citaat:

Denk dat die tijd niet veraf meer is. Voor mij is Porsche ondertussen een merk als een ander geworden, spijtig maar is niet anders. Ik hou wel van een goed stukje marketing, maar als het er te dik begint op te liggen :roll: :roll:

Eens. Porsche moet Porsche blijven en dus niet een alternatief voor een ford focus of een Lupo. De kracht van (de marketing van) het merk ligt ook in het feit dat een P niet voor iedereen bereikbaar is. De markt die men nu bedient moet groot genoeg zijn om het bedrijf winstgevend te houden. Als dat niet zo is is de vraag of uitbreiding naar beneden dat daar wel voor gaat zorgen. Ik betwijfel het.

05 okt 2009 11:08
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
amandus schreef:
De teloorgang van het merk , hele trieste en ondoordachte boute opmerking , alsof wij de wijsheid in pacht hebben.

Neen, ik zei: De teloorgang van een PRESTIGIEUS merk. :wink: Het merk an sich zal er wel bij varen bij deze beslissing en ook de aandeelhouders zullen weer tevreden zijn.
gast schreef:
Franz schreef:
Bij gezonde marketing waren ze nooit overgenomen door VAG. :wink:

DIE meneer is inmiddels weg bij Porsche :!: En als het was gelukt gebeurde precies hetzelfde als wat nu gebeurde dussss.....

Dus was er geen gezonde bedrijfsvoering en bevestig je mijn punt.

05 okt 2009 11:34
Profiel
foxtrot / oscar
ppp 356 schreef:

+1

als je modellen als een 917 van stal gaat halen om de nieuwe Panamera te promoten, sla je de plank toch echt finaal mis en moet je wel erg wanhopig zijn :roll:

05 okt 2009 12:10
Profiel WWW
Teun schreef:
Precies! Vaak is het zo dat als ze zich een 996 (4S, GT3, Turbo) of 997 kunnen veroorloven, de bezwaren over die koeling direct zijn verdwenen, geloof mij maar. (Ik rijd toevallig een luchtgekoelde omdat ik gewoon van een 993 turbo gecharmeerd ben.)

toevallig dat jij gecharmeerd bent en anderen luchtrijders kennelijk niet :mrgreen:

05 okt 2009 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Waarom kan ferrari wel zijn merkwaarde behouden ?

Die Italianen kunnen dan wel auto's bouwen waar je vraagtekens kunt plaatsen bij bedrijfszekerheid en model, maar het blijft wel bij zijn core business.

Ferrari komt momenteel bij mij geloofwaardiger over inzake hun bedrijfsvoering dan porsche. Blijkbaar snappen die Ialianen als geen ander dat je "de mythe" niet moet verkwanselen zoals porsche dat wel doet met haar kroonjuwelen.

05 okt 2009 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Als ik mij goed kan herinneren was de 924 eerst voor volkswagen bedoeld. Uiteindelijk is de auto als porsche product in de markt gezet. Vlgs mij om de auto hoger te prijzen omdat de ontwikkelkosten voor een volkswagen te hoog was. Heb ik ook altijd een rare actie van porsche gevonden. Het is ook nooit een massaproduct/succes geworden omdat er te veel een "volkswagen" lucht om heen hing.

Maar toen was de merkwaarde van porsche hoog. Porsche was magie. De KLPD reed er in en dat straalde klasse uit. Tegenwoordig heb ik dat totaal niet meer met het merk.

Heb overigens ook een 924 S gehad, was een leuke bak.

05 okt 2009 14:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 192 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende