Auteur |
Bericht |
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Lang leve de kappersauto
Zal het niet de bedoeling van Porsche zijn geweest om verschillende types voor verschillende types mensen te bouwen? Laten we ook niet vergeten dat alle Porsche types vanwege marketingdoeleinden net weer even anders, beter, slechter enz. in elkaar zitten. Zowel wat betreft bouwkwaliteit als wat betreft technische lay-out. Daarnaast moeten we natuurlijk altijd de auto spiegelen aan het tijdstip waarop hij ontwikkeld/ontworpen/gebouwd werd. Voor elk wat wils, heet dat
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
03 okt 2009 22:46 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: Lang leve de kappersauto
Zonder meer heeft een Boxster een betere wegligging dan een 964. Ik ervaar dit nu elke dag. Maar de kick om met de C2 hard een bocht in te gaan, het gas erop te houden en vervolgens flink uit te accelereren (waarbij ik de achterbanden voel klauwen in het asfalt) maakt zoooo veel goed!! Trouwens, een Z4, Audi TT en Honda S2000 (om maar wat te noemen) hebben ook allen een betere wegligging dan een 964, Boxsters zijn daarin niet uniek.
|
03 okt 2009 23:09 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Lang leve de kappersauto
Bully schreef: Het is ook een goede auto. Hopelijk aan iemand van hier en die wens ik veel plezier. Heb hem alleen maar weggedaan vanwege de nieuwe bijtellings regeling van 1/1/2010. Dus dan maar privé Porsche rijden. Onderhoud Boxster geodkoper en hij is jonger. Volgende wordt een Cayman.
_________________________________________ Last Rat standing
|
04 okt 2009 11:40 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Lang leve de kappersauto
Gaat die regeling nog door dan?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
04 okt 2009 12:01 |
|
|
RonP
|
Re: Lang leve de kappersauto
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
04 okt 2009 15:26 |
|
|
RonP
|
Re: Lang leve de kappersauto
Volgens mij is de wegligging één van de belangrijke rij-eigenschappen, in tegenstelling tot een asbak. Maar blijkbaar denk jij daar anders over. Maar je bedoelt het waarschijnlijk anders.
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
04 okt 2009 15:31 |
|
|
bully
|
Re: Lang leve de kappersauto
zou gast iets hebben tegen vrouwelijke waterkokers
|
04 okt 2009 15:46 |
|
|
RonP
|
Re: Lang leve de kappersauto
Een 993 is toch geen waterkoker....
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
04 okt 2009 15:48 |
|
|
bully
|
Re: Lang leve de kappersauto
je hebt gelijk ronp, ik las weer eens te snel daarom lang leve de kappersauto
|
04 okt 2009 15:53 |
|
|
RonP
|
Re: Lang leve de kappersauto
Blijft opmerking van gast.....
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
04 okt 2009 15:58 |
|
|
bully
|
Re: Lang leve de kappersauto
we hebben toestemming.....
|
04 okt 2009 16:04 |
|
|
RonP
|
Re: Lang leve de kappersauto
Flauwe en slechte grappen , daar kan ik wel om lachen, vind ik wel geinig ! Maar heb het idee dat dit wat meer te maken heeft met een mate van arrogantie. (wel met een smilie van mijn kant, dat dan weer wel.. ) edit : ben het in het 996 Plof-topic dan wel weer grotendeels met hem eens.
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
04 okt 2009 16:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Lang leve de kappersauto
Als dat zo is begrijp ik de reacties. Maar ik heb hier eigenlijk nooit het idee gehad dat het écht gemeend was. Inzake de wegligging en de asbak... ik ben het er - mede door alle verhalen hier en resultaten tijdens slaloms - best mee eens dat de Boxster een superieure wegligging heeft tov de 911. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat mensen niet een Boxster zullen kopen en een 911 zullen laten staan alleen omdat de Boxster een superieure wegligging heeft. Voor dagelijks weggebruik heeft een 911 ook al een tamelijk goede wegligging, als je het vergelijkt met menig daily driver. Dát bedoelde ik. En nogmaals - ik begrijp absoluut dat mensen voor een Boxster kiezen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 okt 2009 16:21 |
|
|
RonP
|
Re: Lang leve de kappersauto
Vandaar ook mijn smilie, die je hier weg hebt gelaten. Over de wegligging van de Boxster in vergelijk met een 911: Natuurlijk laat je een 911 niet staan en kies je voor een Boxster omdat die een betere wegliging heeft. Heb je helemaal gelijk in. Maar in het algemeen is wegliging natuurlijk wel een belangrijke rij-eigenschap en dat is een asbak wat minder. Trouwens, ik snap de magie van een 911 wel, en de mijne komt er ook binnen afzienbare tijd.
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
04 okt 2009 17:05 |
|
|
mb carrera
porsche 911 carrera 1986 mosgroentwisk
|
Re: Lang leve de kappersauto
bijna alle porsches zijn mooi!
iedereen zijn eigen smaak . qua wegligging zullen de nieuwere wel iets verder zijn dan de oudere . maar bij oudere porsches kan de wegligging wel degelijk verbeterd worden met een ander onderstel etc.
ieder zijn eigen droomauto zelf vond ik het de 911....
_________________________________________ porsche what else?
|
04 okt 2009 17:42 |
|
|
bully
|
Re: Lang leve de kappersauto
ik ook...maar dat moet je niet laten blijken
|
04 okt 2009 18:33 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Lang leve de kappersauto
Precies, het moet hier wel een beetje levendig blijven, heh
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
04 okt 2009 19:35 |
|
|
RonP
|
Re: Lang leve de kappersauto
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
04 okt 2009 19:41 |
|
|
bully
|
Re: Lang leve de kappersauto
|
04 okt 2009 19:49 |
|
|
RonP
|
Re: Lang leve de kappersauto
Maar vooralsnog erg blij met mijn Boxster ! En zo zijn we weer terug bij de titel van dit topic : "Lang leve de kappersauto"
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
04 okt 2009 19:55 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Lang leve de kappersauto
@RonP Ze zijn allemaal leuk om mee te rijden. Vandaag ook nog ff als cabrio veel rotondes gereden.
_________________________________________ Last Rat standing
|
04 okt 2009 21:55 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Lang leve de kappersauto
Bij dit draadje komt de gedachte boven dat iets goeds zich zelf verkoopt, toch Voor een 911 zie ik een dergelijke steunbetuiging nog niet snel komen. Het sterke punt van een Boxster is de super wegligging. Dis is ook te verwachten bij zo´n concept met middenmotor. Maar ook interessant om mee te rijden Ja, heb ervaring met het rijden met deze P. Wegligging vergelijken met een 993 waarvan het ontwerp 10 jaar ouder is en met een heel ander concept, wat veel moeilijker te beheersen is, is geen goede vergelijking. Zet er dan een 996 of een wat nieuwere 997 naast Al eens die vergelijking beleeft
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 okt 2009 10:25 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Lang leve de kappersauto
euh... eigenlijk wel de bewering dat een boxster 10 jaar technische voorsprong heeft qua onderstel techniek tov van de 993 gaat trouwens niet op een boxster heeft achter dood ordinaire mcPherson pootjes (links voor = rechts achter en vice versa) waar een 993/996/997 achter een multi-link ophanging hebben... en een boxster heeft dus weldegelijk een betere wegligging dan een 996/997, maar goed, dat draadje hadden we al eens gehad
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
05 okt 2009 10:56 |
|
|
boxstercup
F360M
|
Re: Lang leve de kappersauto
Oja? Met de Bypass uitlaat maakt de Boxster nu nog een veel mooier geluid dan een standaard carrera 3.2 / 964. De Boxster klinkt nu zelfs bijna net zogoed nu als mijn vorige 911 met RVS Cuprohr
|
05 okt 2009 11:39 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Lang leve de kappersauto
Mijn vrouw heeft de nieuwe c5 bestel; dat rijdt pas makkelijk en heeft ook een prima wegligging met dat actieve onderstel. Is het idee van een sportwagen niet dat 'ie je het gevoel geeft op weg te zijn met iets bijzonders? En daar slaagt de 911 als icoon volgens mij beter in dan de Boxster (of TT, MX3, 2000 of welke andere kappersauto dan ook )
_________________________________________ rouge et noir
|
05 okt 2009 16:04 |
|
|