Als de 968 inderdaad 240Pk had en die chips inderdaad 18Pk winst opleveren, dan...
Als ik lieg, lieg ik in commissie (heb dit niet van mezelf):
De 968 motor heeft standaard een Pmax van ca. 267 Pk (alles uitgebalanceerd en afgestemd). De opgave van Porsche is doorgaans aan de behoudende kant, hetgeen wil zeggen dat de motor minimaal het opgegeven vermogen geeft af productielijn. Een goed onderhouden exemplaar zal dus nog steeds iets in de buurt van 240Pk (@ 6200 Rpm) leveren of zelfs tot ca. 260 Pk (vlgns. Beek Auto Racing). Chiptunen kan dus het vermogen tot ca. 267 Pk opvoeren mits het blok optimaal is.
Een hoger vermogen dan 267 Pk is alleen door technische ingrepen haalbaar (nokkenassen, compressor, noem maar op) en dat kost geld, veel geld.
Kort samengevat: op basis van het voorgaande hecht ik niet te veel geloof aan wonder-chips en al helemaal niet zonder vermogensbank meting voor- en achteraf.
Overigens kun je beter EERST betere remblokken kopen....
http://www.beekautoracing.nl/