Auteur |
Bericht |
Koen De Moortel
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
_________________________________________ Pro-Ventas: "nothing happens until someone sells something..."
|
05 okt 2009 14:34 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Mag ik mij dan afvragen waarom je dit forum nog bezoekt? Of staat dat los van het feit dat P niets meer uitstraalt maar wel lekker rijdt of zoiets?
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
05 okt 2009 14:48 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
ach is de verslaving vraag jij je dat nooit af dan ?
|
05 okt 2009 14:49 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Misschien is Ferrari wel een mooi voorbeeld voor Volkswagen hoe met een merk als Porsche om te gaan. FIAT kiest er duidelijk voor om verschillende merken zeer herkenbaar naast elkaar te laten bestaan: Fiat -> Lancia -> Maserati -> Ferrari, redelijk oplopend in exclusiviteit. Kan bij VW ook prima. Even terug naar de "verkwanseling" van de prestige van het merk, het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen of er ook "mindere" versies van Porsche rondrijden. Mocht er inderdaad een Porsche Lupo komen zal dát me niet tegenhouden een gloednieuwe 911 targa te kopen (mijn portemonnee helaas wel ), want dat blijft gewoon een begeerlijke auto . De A2 heeft me ook niet weerhouden om een A6 te rijden, is gewoon een fijne familiebak. My 2 cents.
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
05 okt 2009 14:54 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Geen forumbezoek betekent...trillende handjes, zweetaanvallen, woedeuitbarstingen...zoiets Ries
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
05 okt 2009 14:55 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Ik rij mijn vijfde porsche en allemaal van de "oude" generatie. Waarom, omdat zo'n auto mij raakt. Zo'n auto heeft emotie, dat gehuil van die motor. Ik heb serieus overwogen om een recenter model te kopen, af en toe twijfel ik nog steeds wel eens. Maar op de één of andere manier heb ik het niet zo meer met die auto's. Een 996 vind ik veel te gladjes, de voorkant van de eerst generatie is niet om aan te zien (lees mijn eerdere berichtgevingen inzake een 996 er maar op na, deze uitspraak is niet van nu) Thuis heb ik inmiddels al verkondigd dat het wellicht mijn laatste porsche zal zijn. Ga in de toekomst mijn licht elders opsteken. Krijg jij dan een warm gevoel van een cayenne of panamerica ? Ik totaal niet. Oh ja.......en uiteraard het gemêleerde gezelschap wat hier bivakkeert
Laatst bijgewerkt door TD (zonder I) op 05 okt 2009 15:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 okt 2009 15:06 |
|
|
997carrera2
997 Carrera 2 2006Schinnen
|
...Sinds de massaproductie van de Cayenne, de 996 en de 997's zijn Porsches niet meer exclusief meer. Kijk maar eens wie er nu inrijden: geblondeerde mannen met homo-page kapsels of penose...
Ben niet blond en/of penose, wat nu gedaan?
|
05 okt 2009 15:08 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
kapper of carriereswitch.
_________________________________________ oud is beter
|
05 okt 2009 15:29 |
|
|
bully
|
|
05 okt 2009 15:32 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
@TD(zonder I). Uit je post kreeg ik de indruk dat je geen Porsche meer reed, vandaar mijn vraag. Ik ben meer dan tevreden met mijn 964, maar dat wil niet zeggen dat ik anderen niet het plezier gun van hun eigen P, wel of geen 911. Als iedereen de voorkeur had voor het zelfde type, dan was dat zeker de teloorgang van de Porsche geworden.
|
05 okt 2009 15:35 |
|
|
997carrera2
997 Carrera 2 2006Schinnen
|
wijze woorden Sigrid!
|
05 okt 2009 15:42 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Prestigieus. Verwar prestigieus vooral niet met exclusief... Is Porsche een prestigieus merk? Volgens mij wel. Kwalitatief hoogwaardige, betrouwbare auto's met een geheel eigen karakter. Vasthouden aan de basis en daarop blijven doorontwikkelen. Auto's die gemaakt zijn om dagelijks mee te rijden ipv racewagens voor op de openbare weg die elke 10K kilometer opnieuw moeten worden opgebouwd. En ze zijn nog eens heel erg mooi ook... Dat maakt Porsche voor mij zo'n aantrekkelijk merk.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
05 okt 2009 16:03 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Heren, Vanavond rtl4 Editie nl item over Porsche... met een "bekende" liefhebber en zijn 911 (na vanavond heel bekend dus.... ) Vanmiddag geschoten en nu onderweg naar de studio. Henk
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
Laatst bijgewerkt door porschehenk op 05 okt 2009 17:20, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 okt 2009 17:14 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
|
je weet toch: een ECHTE LUCHTGEKOELDE PORSCHE
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
05 okt 2009 17:19 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
om 18.15 uur op RTL 4
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
05 okt 2009 17:24 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
We zijn dus nu allemaal gepromoveerd naar de upper class Nou ik sta nog met beide benen op de grond
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 05 okt 2009 19:33, in totaal 2 keer bewerkt.
|
05 okt 2009 18:32 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Men oh men... wat een slecht item. Geen één Porsche goed benoemd in het intro, op de 959 van Bill Gates na dan. Ook mooi om te zien hoe knullig de NPC-man van zijn oprit tegels af gleed tijdens het achteruit rijden. Zenuwachtig "Een Porsche hoort duur en exclusief te zijn....." Denkwijze binnen de NPC Mijn advies: nóóit mee doen aan dit soort flut programma's....
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
05 okt 2009 18:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja, ook ik kan me er niet in vinden en wil hier liever niet mee worden geassocieerd . Dat is porschehenk
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 okt 2009 18:48 |
|
|
beaker
koekebakker
930uden
|
zolang ze maar reserve onderdelen voor mijn brikkie op de plank houden . Voor de rest zoeken ze het maar uit daar in germany.
_________________________________________ no guts, no glory
|
05 okt 2009 18:52 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Die Nic de Boer van Autoweek mag die prijslijst in zijn blad ook wel wat beter bestuderen. Porsche's van 5 ton..........
|
05 okt 2009 19:07 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
AAh Vandaar dat hij over deze "inside-information" beschikte. Dan was ik voor Henk te laat met mijn tip
|
05 okt 2009 19:25 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
|
Moet je even je bril op zetten als je kijkt en goed oordelen..... niks zenuwachtig en oprit, van mijn huis die NET klaar, is lag altijd al scheef Dus niets tegels afglijden kerel......
|
05 okt 2009 19:37 |
|
|
wiredgenius
|
NPC zijn inderdaad wat zenuwachtige mannetjes, dat lezen we wel weer terug in deze reactie *lol*
|
05 okt 2009 19:42 |
|
|
horn
PF #57
|
En HAP... Ik heb het item niet gezien, maar moest een Porsche duur en exclusief zijn? Aha, vandaar dat ik mijn gebakkie aan de straatstenen niet kwijt raak... Niet duur genoeg... Kan je het ergens op uitzending gemist bekijken? Of wil ik dat niet?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 okt 2009 19:43 |
|
|
horn
PF #57
|
Dan zou ik de aannemer gauw terug laten komen. Is wss nog garantie... Een scheve oprit... ik zou het niet accepteren @ Wiredgenius - niet generaliseren he? Was niet de hele NPC... alleen de woordvoerder
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 okt 2009 19:44 |
|
|