Auteur |
Bericht |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: Motorrevisie 964
Waarom niet? Heb je hen op de hoogte gesteld van deze motorschade?
|
03 okt 2009 9:10 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Re: Motorrevisie 964
Nee heb ik niet, lijkt me weinig zin hebben Blijven autoverkopers en dat zijn net advocaten of makelaars Hij zal toch zeggen dat hij niet in de motor kon kijken, want ookwel waar is.
_________________________________________ The Dark Knight
|
03 okt 2009 9:25 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Motorrevisie 964
Is de auto destijds gekeurd voor aankoop? Hoe was je olieverbruik laatstelijk?
_________________________________________ oud is beter
|
03 okt 2009 9:26 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Re: Motorrevisie 964
Hij is gekeurd bij aankoop Volledige aankoopkeuring, echter is de motor niet opengeweest Bovendien heeft de motor 15K zonder problemen gereden dus grote dingen waren er toen niet.
Pas de laatste weken bemerkte ik enig olieverbruik. Geen idee hoeveel precies.
Maar even terug naar de topic:)
Nog wijze raad wat te doen? Krukas wel of niet laten slijpen? Gereviseerd blok of eigen blok laten reviseren Een jong <10K 993 blok in mijn 964 laten zetten
_________________________________________ The Dark Knight
|
03 okt 2009 9:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Motorrevisie 964
In dat geval je eigen blok (laten) reviseren heb je MI 'n beter overzicht op wat er wel en niet vervangen is/gaat worden
|
03 okt 2009 10:44 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Motorrevisie 964
Moet dat nu allemaal zo Bijna alle motorfabrikanten zijn allang afgestapt van Nikasil en gebruiken in plaats vaak een allusil legering. Verder worden de Porsche blokken volgens mij door Kolbenschmidt gemaakt,toch echt een Duits bedrijf.
|
03 okt 2009 12:03 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Motorrevisie 964
Ik las dat je ook een paar kromme kleppen hebt. Dat kan duiden overtoeren en/of een paar gebroken klepveren. Mogelijk is de motor toch niet zo netjes behandeld. De schade heeft dan niks te maken met het aantal gereden km's. Je kunt namelijk alles binnen 50k km kapot maken. Een uitgelopen lager kan verschillende oorzaken hebben. Verkeerde olie, te weinig olie(druk), te veel speling op het lager, vuil, etc.. Het is in ieder geval wel een vervelende schade omdat er veel rotzooi door de motor gepompt wordt. Die rotzooi blijft achter in alle fijne kanaaltjes en verstopt de boel. Het blok moet dus inwendig zeer goed schoon gemaakt worden en oliekoelers moeten vervangen worden.
Het slijpen van een krukas is een redelijk standaard operatie voor een revisie bedrijf. Echter, de krukas van een 911 is gehard, en dat betreft alleen de toplaag. Wanneer men nu gaat slijpen dan slijpt men de harde laag weg. Het materiaal van de lagerschalen 'matcht' dan niet meer met het materiaal van de krukas. Je moet dus de krukas na het slijpen laten harden. Als dit niet zorgvuldig gebeurt dan kan de krukas krom trekken. Daarnaast kan je staal op verschillende manieren harden (nitreren, teniferen,...). Ze hebben allemaal hun voor en nadelen, je moet dus wel de juiste kiezen.
Een nieuwe krukas is een paar duizend €, dat lijkt me dus geen optie, mogelijk kan je een goede gebruikte vinden. Dan wel laten meten voordat je hem koopt.
Ik zou niet zo snel een tweede hands motor kopen. Mogelijk komt je van de regen in de drup.
|
03 okt 2009 12:21 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Re: Motorrevisie 964
Heb een nieuwe krukas gevonden voor zo'n 2000 euro. Is het eenvoudig controleren nameten of deze idd nieuw is? Normaal kost zo'n ding 5-6000 euro dus ik ben benieuwd waarom deze slechts 2000 kost.
Wie hebben een geslepen krukas en daar problemen mee gehad?
_________________________________________ The Dark Knight
|
03 okt 2009 20:05 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Motorrevisie 964
maar dan denk ik dat een goede revisie nog eens 10 000 kost.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
03 okt 2009 20:25 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Re: Motorrevisie 964
Hier wat foto's van mijn wagen voor de geinteresseerden
_________________________________________ The Dark Knight
|
03 okt 2009 21:45 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Motorrevisie 964
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
03 okt 2009 21:46 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Motorrevisie 964
Maar wat kost nu zo'n motor bij bijv. TJ.
En ik zou zeker nog proberen een mooi motortje te vinden. Mooie 964 heb je.
_________________________________________ Last Rat standing
|
04 okt 2009 11:45 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Re: Motorrevisie 964
Aan de foto's te zien houd je van een originele uitvoering (zie spiegels en velgen). Ik zou er dan ook geen 993 motor inzetten.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
04 okt 2009 12:31 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Re: Motorrevisie 964
Mee eens. Zeker als het een 1989 K serie is, want daar zijn er maar weinig van gemaakt (iets van 3000) Als de mijne aan de beurt zou zijn (wat ik nog heel lang hoop uit te stellen) zou ik ook zeker gaan voor revisie van het originele (matching numbers) blok.
|
04 okt 2009 17:36 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Re: Motorrevisie 964
TJ heeft een motor voor 4500 e maar deze is niet compleet gereviseerd, alleen de pakkingen vervangen. Klopt zeker van het origineel, ik vind de 964 in deze uitvoering de mooiste die gemaakt is. Dat moet natuurlijk iedereen van zijn eigen wagen vinden Aan de andere kant is de 993 motor wellicht de beste motor die ooit gemaakt is en dus t beste van 2 werelden? Maar ik weet t ook nog niet hoor.
_________________________________________ The Dark Knight
|
04 okt 2009 18:09 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Motorrevisie 964
persoonlijk zou ik er een 993 motor inlepelen. zo. heb je wat aan
_________________________________________ oud is beter
|
04 okt 2009 18:11 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Motorrevisie 964
Ruilbasis betekent goed lopend blok inleveren ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
04 okt 2009 20:19 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Motorrevisie 964
Waarom zou iemand een gereviseerde 993 hebben staan ? Ik zou lekker voor een 993 machientje gaan uit een schade-autop bij Do ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
04 okt 2009 20:23 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Re: Motorrevisie 964
Van Zweeden heeft een 993 blok voor 6,5k met 62.000km ui 97 (staat op het kaartje ) Geen idee of het iets is. http://www.v-zweeden.com/product_info.p ... cts_id=801
|
05 okt 2009 17:52 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Re: Motorrevisie 964
Dank maar voor 2000 euro meer heb ik mijn eigen gereviseerde motor terug. Met deze motor loop ik t risico op een revisie binnen de komende 100.000 km, daarvoor vind ik m te duur denk ik.
Graag jullie mening over wel of niet slijpen vd krukas. Heb er al een paar gehoord. Iemand slechte ervaring mee? Kan een nieuwe kopen voor 2200 euro.
Jur
_________________________________________ The Dark Knight
Laatst bijgewerkt door JCR op 05 okt 2009 18:21, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 okt 2009 18:15 |
|
|
bully
|
Re: Motorrevisie 964
die vraag zou ik stellen aan degene die je blok gaat doen......
|
05 okt 2009 18:18 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Re: Motorrevisie 964
Frank Schmidt uit Oss heeft er geen slechter ervaringen mee. Geloof en vertrouw hem ook, maar heb ook een aantal mensen aan de lijn gehad die fel tegen zijn. Vandaar de vraag, ervaring van anderen is altijd handig om mee te nemen
_________________________________________ The Dark Knight
|
05 okt 2009 18:24 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Motorrevisie 964
Je kunt op een bepaald moment ook teveel info krijgen, en daar ga jezelf alleen maar van twijfelen. Dus doen wat je zelf denkt dat het beste is.
|
05 okt 2009 18:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Motorrevisie 964
Helemaal mee eens. Bedenk wat je wilt en laat dat vervolgens uitvoeren door iemand die je volledig vertrouwt ..... maar geef hem dan ook het vertrouwen! Als je op de deskundigheid van Frank vertrouwt laat het hem dan doen. Trek je dat in twijfel ga dan ergens anders heen. Zowel voor jou als de monteur is het in dat geval beter om niet aan het project te beginnen .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 okt 2009 18:43 |
|
|
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
Re: Motorrevisie 964
De vraag,het wel of niet slijpen van de krukas moet je volgens mij toch echt aan een specialist vragen.bij de ene motor kan het zonder probleem,maar bij andere is de geharde laag zo dun dat het bijna wel problemen moet geven.
|
05 okt 2009 18:48 |
|
|