Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:19

Antwoord op onderwerp  [ 192 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
de teloorgang van een prestigieus merk. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Franz schreef:
Die Nic de Boer van Autoweek mag die prijslijst in zijn blad ook wel wat beter bestuderen. Porsche's van 5 ton.......... :scratch:

Buiten dat, een goedkope moet dan een half ton kosten. Ja, want een Boxster (goedkoopste Porsche op dit moment) is zoveel duurder dan een halve ton. Toegegeven, het verschil is er flink, maar vind inderdaad wat losse opmerkingen!

En op zich heeft Henk wel een klein beetje gelijk, hij zegt het alleen zo jippie :cheesy:
Overigens, die uitspraak klopt niet helemaal bij het maken van replica's van die magische 356-speedster he Henk ;)

05 okt 2009 20:04
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
kom horn, niet zo politiek correct. een porker hoort exclusief en dus meestal duur te zijn. niet voor het schorriemorrie.
voor de gruppe alte luft gelden overigens wat andere criteria, dat is meer een sekte :mrgreen:

05 okt 2009 20:08
Profiel
Moderator
PF #57
politiek correct? ikke? never.... :mrgreen: Ik vind het gewoon wat anders of je dat in de kroeg tegen je vrienden roept of als bestuurslid van de Nederlandse Porsche Club op national television. Toehoorders zijn anders, beeldvorming is anders. En ik heb altijd geleerd dat je de boodschap moet aanpassen aan je toehoorders.... :wink: Maar ieder zijn meug. Ik kan er niet mee zitten. Als mijn auto exclusief was, was hij vast allang verkocht :idea:

05 okt 2009 20:12
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Een nieuwe Porsche moet gewoon duur zijn.... anders rijdt iedereen erin. Wees toch eerlijk; dat is toch helemaal niet leuk? Komt Ferrari nu ook met een goedkoop model? Nee, dan koop je gewoon een Fiat. Zoals mensen nu een VW kopen waarvoor een Porsche te duur is. Komt bij dat heel veel mensen een nieuwe wagen kopen van zeg 35K, voor dat geld koop je ook een leuke gebruikte Porsche, is maar net wat je wilt. Mocht het doorgaan dan krijg je toch weer de verhalen van "dat is geen échte". De 911 blijft voor velen toch de enige échte Porsche :wink:

05 okt 2009 20:15
Profiel WWW
964 C2
@ Wolf.....meningen verschillen, jij hebt een manier van posten die gemiddeld imo altijd "schopt". Maar om nu te gaan zeggen dat Horn opeens politiek correct reageert :(
Vond het een item zonder enige waardevolle inhoud, maar dat zegt niets over de NPC denk ik.
Misschien moet de NPC een keer dit item goed bekijken en zelf een mening gaan vormen over hoe ze hier overkomen.
Goede of slechte reclame voor de club. Deze man gaf de indruk namens de club te spreken...maar in hoeverre zoiets ook besproken wordt daar :?:

05 okt 2009 20:16
Profiel
Citaat:
AMSTERDAM - Voormalig Big Brother deelnemer Kelly, die in 2000 een geslachtsverandering onderging, blijkt al enige tijd op donderdag- en vrijdagavond in de Gooise ‘herensociëteit’ ‘Boccaccio’ in Laren te werken. De exclusieve seksclub wil met de transseksueel inspelen op de vraag van de klanten.

zelfs kellyporsches zijn niet meer exclusief.....

05 okt 2009 20:17
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
wolf schreef:
voor de gruppe alte luft gelden overigens wat andere criteria, dat is meer een sekte :mrgreen:

Dan roep ik me meteen uit tot leider van de sekte. Meestal moeten alle volgelingen van een sekte hun aardse bezittingen afstaan aan hun leider. Dus laat maar komen die hap , rekeningnummer volgt :mrgreen:

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

05 okt 2009 20:18
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
@LeoH: Als hier iets door anderen op het PF wordt geschreven dan hoef IK het daar nog niet mee eens te zijn :roll:
Ik ben het dus ook niet eens met "het dreigende imagoverlies".
PorscheHenk werd als spreekbuis van de NPC getoond, vandaar dat ik deze club noemde. "Een Porsche moet duur en exclusief blijven". Ik vind dat erg elitair overkomen. Ik zou het toch wat anders brengen, sterker nog, ik zie het hele probleem niet.

05 okt 2009 20:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Ik heb het item net ook even bekeken en zag behalve een man die nodig naar de kapper moet (die knakker van autoweek) iemand bevlogen over "zijn" merk praten. Vond het niet aanstootgevend.

Laatst bijgewerkt door Eric op 05 okt 2009 20:56, in totaal 1 keer bewerkt.

05 okt 2009 20:23
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
of naar 997 gt3 rij je alsnog exclusief :ass:

jongens het gaat toch om het gevoel wat je hebt met je porsche .de ene heeft dat met een oud gebakkie (die ook kan genieten van een gt3 of whatever) de ander van zijn high tech uberbomb.Ieder zijn fun

05 okt 2009 20:30
Profiel WWW Facebook 
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
I'am upperclass 8) :wink: http://www.youtube.com/watch?v=w0DUsGSMwZY

05 okt 2009 20:31
Profiel Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Heb net met dank aan Sigrid het itempje ook even bekeken. Men had zich er wel iets meer in mogen verdiepen.
Een Porsche is voor velen een droom, en sommigen zijn zo gelukkig dat ze deze droom waar kunnen maken.
Je droomt nu eenmaal niet van Kia Picanto's, Chevrolet Matizzen etc., dus ik heb zelf ook liever dat ze dure superieure auto's blijven bouwen.
"Ik heb net een nieuwe Porsche gekocht, vette bak man, 125 pk, loopt toch al gauw bijna 190, ik reed de Ford Ka van de buurman helemaal zoek". Daar moet je toch niet aan denken?

05 okt 2009 20:37
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Ik zie het zo: Porsche is fabrikant van sportwagens met een bepaald karakter. Daarbij maakt het niet uit voor hoeveel geld die wagen over de toonbank gaat, zolang het maar qua karakter en kwaliteit een Porsche is. XXX kan dan wel lekker staan brallen dat een Porsche vooral duur moet zijn, maar daarmee onderstreept hij uitsluitend zijn eigen elitaire ballerigheid, correct me if I'm wrong... want het zegt niets over Porsche, de auto's die bij Porsche gemaakt worden of de economische situatie waarin Porsche (en haar medewerkers) momenteel verkeert.

Porsche moet als fabrikant van auto's overleven en dat kan momenteel niet door het bouwen van "vooral dure auto's", dus is er geen andere keuze dan ook in een lager prijssegment auto's te gaan verkopen. Mijn zegen hebben ze! :thumleft:

@Ewout: minimaal een 2.0 TSI motor met ca. 240 Pk is niet onaardig in een lichte maar stevige carosserie..

mod by horn - schelden is niet nodig!

05 okt 2009 20:47
Profiel
Amsterdam
esgigt schreef:
XXXX kan dan wel lekker staan brallen

Schofferen is hier tot een kunst verheven.... Doei.

mod by horn - niet generaliseren! eea reeds geveegd

05 okt 2009 20:54
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Tja. Maar lees gast, storm in glas water. Morgen de vis in verpakt enzo...

05 okt 2009 21:03
Profiel
Timeless
Kan mij nog wel het Marcel van Dam " Exota' incident herinneren , dat was een storm in glas limonade .....

Kon twee jaar later haar faillissement aanvragen ......

Gelukkig zal het PF Porsche van die ondergang redden :wink:

05 okt 2009 21:10
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Je weet hoe het is met opnamen voor tv, ze schieten veel materiaal. Een heel verhaal zeg maar, alleen een klein gedeelte wordt uitgezonden.
Dit verhaal lag in een contest met een hele story.. tja dat zenden ze niet uit..
Helaas...
Afijn.. ik vond het leuk om hieraan mee te werken en de liefde voor Porsche te vertelllen, jammer dat de rest niet te zien is geweest.
En auto.. oprit of weet ik allemaal. Het was :ba: en daar gaat het om.
tja.. dat ze een 356, 956 noemen en een 997>>996... erg jammer... maar merendeel van de kijkers weet het toch niet. Big Deal, maar jammer voor de kenners en liefhebbers..
:salut:

05 okt 2009 21:26
Profiel
964 C2
Helaas is tv maken vaak knip en plakwerk...nu ook nog op zeer korte termijn.
Ik zou toch de eis vooraf stellen dat je het stuk dat uitgezonden gaat worden wilt zien voordat heel NL er naar kijkt.
Je hebt er zelf niet zo'n moeite mee...maar reclame maken op een goede manier is toch een vak apart....en die kans hebben ze je ontnomen, als ik het goed lees in je post.

05 okt 2009 21:33
Profiel
Timeless
TV en journalisten = per definitie redigeren :wink:

05 okt 2009 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik denk niet dat je veel eisen kan stellen als je aan een item zoals dit meewerkt.
En ik kan me dan ook best voorstellen dat een paar zinnen snel uit context vallen bij het editen daarvan. Maar ja voor TV maken ze er een zo "interessant" mogelijk item van natuurlijk.

05 okt 2009 21:38
Profiel
Timeless
Dan moet je niet meedoen , tenzij je van publiciteit houd ......

05 okt 2009 21:39
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Porsche moet inderdaad opletten dat het niet afglijdt a la Jaguar. Maak nou gewoon weer eens een paar echt wilde specials a la de 2.7 RS i.p.v dat opgepimpte nichtending dat ze nu weer hebben verzonnen. Veel te veel geld voor een iets gekietelde 997 met ducktail. En uit bedrijfseconomische motieven begrijp ik de Cayenne en Panamera wel maar die doen me werkelijk 0,0. Boxster is prima auto onder 911. Positie Cayman begrijp ik dan ook niet (en is imho spuuglelijk). Maar goed: mijn smaak is in pak 'm beet 1990 blijven hangen.

Wolfie: www.alteluftfront.com al geclaimd :mrgreen: ?

05 okt 2009 22:01
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
mmm. iets te veel "alte kameraden" gehalte. msch subforumpje op http://www.porschekönigstiger.de ? :|

05 okt 2009 22:26
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Kwaliteitstank hoor. Laatst hebben wat Letten zo'n ding uit een meer gedregd en die startte gewoon :mrgreen:

05 okt 2009 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Voor de ware Porsche liefhebbers is de exclusiviteit verkwanseld sinds er vanaf 1998/1999 in grote getalen waterboilers als de 996, de Cayenne en later de 997 op de markt werden gedumpt en bereden worden door mensen met weinig binding met Porsche of om erbij te horen; de proleet of de zgn peebeejer.
Ik denk dat straks, dankzij VW, wanneer de poorman's Porsche wordt geintroduceerd velen de overstap zullen maken naar een Italiaanse stier of dekhengst.

Laatst bijgewerkt door Lupo op 05 okt 2009 22:49, in totaal 1 keer bewerkt.

05 okt 2009 22:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 192 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende