Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:49

Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Jan des Bouvrie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Jan des Bouvrie
Bijzonder motiverend naar zijn personeel toe om zelf een panamera aan te schaffen en daarna te bedelen bij zijn personeel

zie de wakkere krant van nederland

06 okt 2009 9:02
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht Re: Jan des Bouvrie
tja, hetzelfde als het kroymans verhaal. zaken en prive loszien. ik weet dat jan al vele jaren keihard werkt om eea op de rit te zetten en te houden. ik weet dat zijn personeel ook erg betrokken is en weet hoeveel hart hij voor de hut heeft. Panamera is overigens besteld ruim voordat in juni eea misging met de omzet. ik denk dat het in een bedrijf een mooi voorstel is om, als iedereen kan zien dat het slecht gaat, voor 3 maanden allemaal 10% salaris in te leveren om ontslagen tegen gaan. Je kan niet van een persoon vragen om zijn in vele jaren opgebouwd privé vermogen terug in een bedrijf te steken als het minder of misgaat.

Ik ben van mening dat Jan een goede ondernemer en prima werkgever is. Op basis van de informatie die ik heb.

my 2 pennies.

06 okt 2009 9:08
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Ik volg Harald in zijn opm.........

06 okt 2009 9:28
Profiel
Timeless
Ik niet , zal ten alle tijden onrust zaaien bij je medewerkers , had je ook een jaargeleden kunnen bedenken of in de luwte zo'n dergelijk aanschaf doen . Vind het niet getuigen visie :!:

06 okt 2009 9:41
Profiel
Moderator
PF #57
Ik begrijp je mening wel hoor. En ik kan me voorstellen dat medewerkers dat denken. Maar aan de andere kant - JdB doet weinig in de luwte. Hij heeft door de jaren heen de risico's genomen, die tent uit de grond gestampt en goede en slechte tijden gekend. Ik denk dat we hem een succesvol ondernemer mogen noemen. En als je succesvol bent, mag je dan ook van de goede dingen van het leven genieten? Hij heeft het zelf bij elkaar verdiend, hoeft niemand te bedanken.

Wat nou als het bij jou morgen misgaat? Verkoop jij dan eerst je 911 voordat je mensen gaat ontslaan? Zou je het voorstel van Jan wel een goed plan vinden als hij die Panamera niet had besteld maar nog steeds in die witte Alfa sportbak rondreed? Of in een 911 die hij al had?

Ik denk er gewoon anders over dan jij. Aan de andere kant - mijn Audi A4 2.7tdi leasebak loopt uit de lease. Ook bij ons is het trekken en duwen om de benodigde omzet binnen te halen. Dat doen we met zijn allen. Bij een zusterbedrijf staat nu een werkeloze Peugeot 308SW van een vertrokken verkoopster. Dan ga ik dus geen nieuwe bak leasen, maar rij die 1.6D 308SW voorlopig. Zolang de markt stroef is en we moeten knokken - geen bezwaar. In succesvolle tijden komt er wel weer wat anders. Maar ik ben dan ook gewoon loonslaafdirecteur en geen succesvol ondernemer :cheesy:

06 okt 2009 9:51
Profiel
Timeless
Ik had de 911 al , hij schaft in slechte tijden één aan en vraagt zijn medewerkers aanpassingen in hun salaris .

Je bedrijf zal hier niet beter van worden , als je wilt dat je medewekers door het vuur voor je gaan zou ik nooit een dergelijke grote uitgave doen om vervolgens je medewerkers vragen om offers gaat vragen wat achter de rug om onrust gaat geven hetgeen je in deze tijden niet kan gebruiken. Misschien zal zich door dit soort acties juist het kaf zich van het koren scheiden . Ken ondernemers die vele malen beter hebben gedaan dan Jan , hebben als zijnde voorbeeld hun DD ingeruild voor meer low profile DD , zal altijd meer respect en rust in je bedrijf geven dan andersom

06 okt 2009 10:00
Profiel
Leiderdorp
Voor wat het waard is ik zou inderdaad wel snijden in mijn prive om mijn personeel te betalen ? ik heb toevallig een kennis die wel degelijk zijn prive auto verkocht om zijn personeel niet de dupe te laten zijn
my 2 pennies.

Verder ben ik het eens met Marc

06 okt 2009 10:02
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
ieder zijn keuze. goede discussie trouwens. ik zou het niet doen. ik denk dat ik ook geen panamera besteld zou hebben maar dat is meer omdat ik geen panamera zou willen hebben :lol: Aan de andere kant - wat heeft de koop van die Panamera gebracht aan free publicity voor het Arsenaal omdat zowel de lancering als de overdracht van de eerste Panamera daar was? Misschien wel meer dan de aanschaf van dat ding... Is ook een afweging (waar ik uiteraard de achtergronden niet van ken).

Ik hoor wel eens verhalen van mensen die binnen zijn en dan in slechte tijden als hun privevermogen weer in de dan ineens minder lopende zaak steken met als slotsom - zaak failliet, ondernemer blut. Tja, dat vind ik dus juist niet slim. Maar vooral hier geldt - wie betaalt bepaalt!

amandus schreef:
Ken ondernemers die vele malen beter hebben gedaan dan Jan , hebben als zijnde voorbeeld hun DD ingeruild voor meer low profile DD , zal altijd meer respect en rust in je bedrijf geven dan andersom

Dat ben ik met je eens. Een dergelijk actie levert altijd credits op. Hoeveel is afhankelijk van de situatie.

06 okt 2009 10:18
Profiel
Timeless
Free publicity was dus :

Bouvrie koopt Panamera , mewerkers krijgen minder salaris :mrgreen:

06 okt 2009 10:20
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Als ondernemer grote (prive) uitgaven doen in minder goede tijden kun je ongetwijfeld met tal van redenen uitleggen maar het mogelijke onbegrip binnen de eigen gelederen zal een uiterst negatief effect hebben op animo en arbeidslust. Mijn persoonlijke mening is dat werknemers het grote kapitaal vormen binnen een onderneming en je als leidinggevende (eigenaar, directeur, manager) een goed voorbeeld dient neer te zetten. Dus ook voorop in tering naar de nering.

Afstand nemen van in andere tijden opgebouwd prive kapitaal (ongeacht in welke vorm; huis, auto, centen) vind ik een brug te ver. Desondanks kun je wel een aanpassing doen in je gedrag en nieuwe uitgave patroon omwille van die leidende rol!

06 okt 2009 14:46
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
er zijn hier m.i. maar twee dingen van toepassing:

1) Walk the talk
2) perceptie is het enige wat telt

06 okt 2009 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 NPC 1687
Amsterdam
Ook hier blijkt maar weer, de beste stuurlui staan aan wal?
Prive en zaken gescheiden houden?...of alles waar je zuinig op bent (geweest) verliezen?
Wat zou iemand moeten betalen als je een order annuleert van een bestelde auto?
Ik den dat JDB zo als hij zelf zegt, al meerde keren een crisis heeft mee gemaakt, doet wat hij denkt dat goed is. 10% voor de medewerkers minder, zou hij zelf misschien ook nog ergens geld op toe moeten leggen. Je voorraad snel uitverkopen is vaak ook niet echt winstgevend.
Ik denk dat hij slim genoeg is.

www.verkeersschooltrilling.nl

06 okt 2009 18:45
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
horn schreef:
tja, hetzelfde als het kroymans verhaal. zaken en prive loszien. ik weet dat jan al vele jaren keihard werkt om eea op de rit te zetten en te houden. ik weet dat zijn personeel ook erg betrokken is en weet hoeveel hart hij voor de hut heeft. Panamera is overigens besteld ruim voordat in juni eea misging met de omzet. ik denk dat het in een bedrijf een mooi voorstel is om, als iedereen kan zien dat het slecht gaat, voor 3 maanden allemaal 10% salaris in te leveren om ontslagen tegen gaan. Je kan niet van een persoon vragen om zijn in vele jaren opgebouwd privé vermogen terug in een bedrijf te steken als het minder of misgaat.

+1 :thumleft:

06 okt 2009 18:49
Profiel WWW
gast schreef:
Tja, een verhaal heeft altijd twee kanten en hoe theoretisch Horn gelijk heeft, het blijft tricky om van je personeel een inspanning te verwachten als je die zelf niet levert. Maar misschien heeft ie dat ook wel gedaan.

Zonder alle inspanningen van Jan zou zijn personeel niet eens deze baan hebben gehad :wink:

Stel dat JdB zijn Panamera verkoopt, het gaat desondanks nog slechter met de firma en JdB verkoopt zijn huis en zijn hele hebben en houden om de zaak draaiende te houden en het personeel hun salaris te kunnen betalen. Vervolgens gaat de zaak toch op de fles. Verkopen dan de werknemers ook hun auto en huis om JdB er bovenop te helpen? Nee, die gaan vrolijk ergens anders werken.... :salut:

06 okt 2009 18:49
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Je zou kunnen zeggen: "De medewerkers van JDB kennen hem toch wel langer als vandaag. Als zij zich niet kunnen inleven in zijn situatie dan hebben ze geen respect voor de man en dan verdienen ze het niet om voor hem te werken. Misschien moeten ze een andere baan zoeken voordat ze gedwongen worden om een andere baan te zoeken?"

Het is voor mij een dilemma.
Het ligt ook aan de situatie en het type mensen wat er werkt.
Van de ene kant verwachten de mensen van een directeur / eigenaar / leidinggevende dat hij status uitstraalt, op wat voor manier dan ook, van de andere kant moet hij zich ook als "one of the guys" voordoen om credibility te verzamelen. Waar stopt het één en start het andere?

Ik denk dat dat in ieder bedrijf en situatie weer anders is. Je moet dit als leidend voorwerp zelf goed inschatten. JDB zal hier met zijn ervaring echt wel over nagedacht hebben. En anders is het een mooi leermoment voor hem. (en voor ons :wink: )

06 okt 2009 19:11
Profiel
Ik als leek zijnde lees alleen de Telegraaf.

Zie dus grote koppen met "JdB koopt super dure exclusiefe nieuwe Porsche Pananamamera terwijl zijn personeel salaris moet inleveren..."

Ik als leek zijnde denk dan wat een eikel!

06 okt 2009 19:13
Profiel
tja... als je de Telegraaf leest.... :wink:

06 okt 2009 19:21
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Uit betere tijden. Koot en Bie; JdeB tuinameublement.
http://www.youtube.com/watch?v=YaTIAIURGaE

06 okt 2009 19:30
Profiel
Leiderdorp
@MARC ik zie het zo zonder o.a de inspanningen van zijn personeel zou jan nooit zover zijn gekomen :?:

06 okt 2009 19:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4
alphen a/d rijn
:salut:
M a r c schreef:
gast schreef:
Tja, een verhaal heeft altijd twee kanten en hoe theoretisch Horn gelijk heeft, het blijft tricky om van je personeel een inspanning te verwachten als je die zelf niet levert. Maar misschien heeft ie dat ook wel gedaan.

Zonder alle inspanningen van Jan zou zijn personeel niet eens deze baan hebben gehad :wink:

Stel dat JdB zijn Panamera verkoopt, het gaat desondanks nog slechter met de firma en JdB verkoopt zijn huis en zijn hele hebben en houden om de zaak draaiende te houden en het personeel hun salaris te kunnen betalen. Vervolgens gaat de zaak toch op de fles. Verkopen dan de werknemers ook hun auto en huis om JdB er bovenop te helpen? Nee, die gaan vrolijk ergens anders werken.... :salut:

Stel dat het toch nog slechter gaat,en er alsnog werknemers ontslagen worden.betaald JdB dan die 10 procent nog.

06 okt 2009 20:18
Profiel
Moderator
PF #57
ik denk dat die 10% geen salarisverlaging is. als het voor 3 maanden is zal die 10% van de medewerkers hoogstwaarschijnlijk in een apart potje gestort worden. Hoewel je er dan wel weer sociale lasten over kan afdragen. Aan de andere kant, 70% van de je laatstgenoten loon is afgetopt op iets meer dan 30K per jaar - dus voor lang niet iedereen zal 3 maanden 10% als daadwerkelijke salarisverlaging gevolgen hebben voor hun eventuele uitkering mocht de hut in die 3 maanden failliet gaan.

06 okt 2009 20:25
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
In goede tijden wil het personeel graag een 13e maand, winstdeling of een bonus.
Dag mag een ondernemer om z'n tent te redden in slechtere tijden best iets terug vragen. Vind ik de P. niets mee te maken hebben...

06 okt 2009 20:30
Profiel
Timeless
Tis niet altijd te becijferen , soms gaat het om de emotie :wink:

06 okt 2009 20:31
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Ziel en zaligheid zitten in het bedrijf, is veelal levenswerk. Dat gaat verder dan de emotie van het personeel. Die staan op straat, en gaan ergens anders werken. Maar de ondernemer, die z'n levenswerk ziet instorten.... ?

06 okt 2009 20:38
Profiel
Moderator
PF #57
Die gaat een stukje sturen in zijn nieuwe Panamera :mrgreen:

06 okt 2009 20:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende