Auteur |
Bericht |
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Slecht lopen na regen
Ik heb een probleem met mijn porsche 911 3.2 uit 1987. Als hij in de regen heeft gestaan, loopt de motor heel slecht en houdt hij in, ook start hij dan moeilijk. Ik heb de bougie doppen al bekeken deze zijn wel gecorrodeerd, is dat mogelijk het probleem?
|
08 okt 2009 18:49 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Slecht lopen na regen
Grote kans dat het aan het ontstekingsgedeelte ligt. Daar komen bij vocht snel problemen op af... verdelerkap, bougiekabels etc. Goed controleren en waar nodig vervangen. Als mijn bougiedoppen gecorrodeerd zouden zijn dan zou ik ze sowieso uit voorzorg vervangen.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
08 okt 2009 18:51 |
|
|
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Wat ik ook nog opgemerkt had, was dat 1 bougiedop er niet helemaal vast in zat. Kan het kwaad als er achter het rubber van de bougiedop (afsluiting op blok) vocht komt? Want er zat namelijk wel vocht rond het rubber dus misschien ook in het gat waar de bougie doorheen gaat.
|
08 okt 2009 19:50 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Water en elektra wat denk je zelf
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
08 okt 2009 19:51 |
|
|
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Lijkt me niet goed in ieder geval. Ik kan dus misschien beter even de dop eraf halen zodat het goed kan drogen en dan weer monteren?
|
08 okt 2009 20:02 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Ik zou het hele hoogspanningsdeel eens goed nalopen, schoonmaken en drogen en dan een nieuwe set bougiekabels/doppen op je 3.2 installeren. Lijkt mij dat de rubbertjes, kabeltjes en stekkers een beetje op zijn; blijft aanmodderen met die oude zooi.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
08 okt 2009 20:14 |
|
|
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Ben zowieso van plan het een en ander te doen, maar zal wel weer fijn zijn dat het probleem tijdelijk is opgelost
|
08 okt 2009 20:22 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Als korte termijn oplossing zou schoonmaken/drogen kunnen werken. Mijn ervaring met gare hoogspanningsdelen/lekstromen is dat je eea. maar het best in zijn geheel kan vervangen. Veel defecten zijn nauwelijks te zien/meten/uit te vinden. Blijf je aan de gang. Kosten zijn ook niet direct enorm, en je kan weer 10-20 jaar vooruit met je nieuwe kabeltjes en verdeler.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
08 okt 2009 20:32 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
heeft een 3,2 al een lambdasonde? als die bij mijn 964 nat werd had ik namelijk het zefde.
gr anton964
|
08 okt 2009 21:39 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Sommige hebben een kat, sommige niet...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
08 okt 2009 21:58 |
|
|
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Maar op het moment dat er water in het gat van de bougie komt gaat het dus wel mis?
|
08 okt 2009 22:27 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Is dit een serieuze vraag
|
08 okt 2009 22:33 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
alstie start heb je een waterkoker....
|
08 okt 2009 22:40 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Hoi Bartol, Heb deze probleem ook gehad met mijne, kabels , verdeler en bougiekappen waren al vervangen maar bij zwaar regenweer deed die het weer !! Kabels , verdeler en b.kappen vervolgens goed droog geblazen en isolator op gespoten , nooit meer problemen gehad Indien u geen isolator in huis hebt wil haarlak ook (voorlopig) wel helpen gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
08 okt 2009 22:57 |
|
|
cabrio wim
|
Hoeveel busjes haarspray moet je hebben, zou dan wel de forte nemen.
|
09 okt 2009 8:20 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Is zo'n bougiekabelset nog steeds zo enorm duur Bij donker weer en vocht zag je de vonkjes overslaan
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 okt 2009 8:44 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik herinner me dat mn pa 's morgens vaak het verlengsnoer uitrolde om de haardroger van mn moeder onder de motorkap van de Peugeot 204 aan te zetten. Na het ontbijt startte hij dan probleemloos Ik zou inderdaad bougiekabels, doppen en verdelerkap vernieuwen. Is even slikken maar die dingen zorgen door veroudering voor slechtere vonken en problemen bij vochtig weer.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 okt 2009 9:33 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Valt best mee voor nieuwe kabels, paar honderd € en je bent er vanaf. Nog een truucje: doen als het pikdonker is buiten, motorkap openzetten en de motor laten draaien kijk of je het nergens ziet oplichten, werkt echt, bij mij was het net een lichtshow alles eruit en nieuwe erin!
|
09 okt 2009 16:31 |
|
|
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Dacht dat het dus lag aan het los zitten van de bougiedop. Maar nadat vannacht weer regen was gevallen, slaat hij vandaag helemaal niet meer aan. Toch maar even heel snel deze week nieuwe bougiekabels bestellen denk ik. Al vind ik het wel raar dat hij nu helemaal niet aanslaat.
|
11 okt 2009 17:17 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
nou. van vochtig naar gewoon nat. vin ut niet raar. msch morgen hele harde knallen bij starten? of een waterslag?
_________________________________________ oud is beter
|
11 okt 2009 19:42 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
in een autozaak een setje bestellen van het merk BERU deze maken de bougies kabels voor porsche , ik heb deze ook aangekocht voor mijn sc en mijn garagist vroeg waar ik ze had aangekocht en gaat ze daar nu ook halen ik dacht dat ze op een 300 € kwamen , maar ben ni zekers als je niet al te ver van antwerpen woont wil ze voor u wel bestellen bij ions in de autozaak
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
11 okt 2009 20:24 |
|
|
supercarrera
Sweatmaker
|
Ebay.de>>>>>>>>>>>onder de 200 euro voor de originele Beru's.
|
11 okt 2009 21:43 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
kheb net effe gaan kijken op de duitse ebay de bougies kabels die ik heb ( 3.0 sc ) zijn er met een massakabel bij aan , en deze staan er niet bij tussen op ebay.de nu weet ik niet hoe ze zijn voor een 3.2 motor
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
11 okt 2009 22:26 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
|
12 okt 2009 9:16 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
deze zijn wel niet voor de 3.2 !!!
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
12 okt 2009 13:16 |
|
|