Auteur |
Bericht |
haeste
Limburg (B)
|
Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Hoi,
kan er iemand me helpen met volgende:
Ik heb een 911 gekocht van 1973 waarvan volgens mijn carrossier de carrosserie te slecht is om te herstellen. Het kan natuurlijk maar zou extreem duur worden.
Nu raad hij me aan een andere harde kas te zoeken en dan deze om te bouwen.
Echter is het blijkbaar niet zo simpel een lege carrosserie te vinden.
Hier in België staat nu wel een 912 carrosserie te koop van 1969, volgens de verkoper de lwb versie.
Nu is mijn vraag: Kan deze dienen om mijn 911 op over te bouwen? Moet er wat aangepast worden? Past mijn 2.7 blok hier ook in?
|
10 okt 2009 19:08 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Alles is natuurlijk aan te passen, maar ik zou het niet doen. Zou maar verder zoeken als ik jou was.
|
10 okt 2009 19:15 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Body is in principe identiek.
Alle 69 912 zijn LWB
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
10 okt 2009 19:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
|
10 okt 2009 19:48 |
|
|
haeste
Limburg (B)
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Waarom zou je het niet doen ? Ik heb ook al in duitsland en Nederland gezocht, niet simpel om een lege kas te vinden.
|
10 okt 2009 22:28 |
|
|
912
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Gewoon doen. Beide chassis' zijn identiek. Je zal even moet kijken naar de motorsteunen. In een 912 zal je de locatie op nieuw moeten vaststellen voor een 6 cylinder. Maar de ruimte en de voorzieningen zijn er al...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
11 okt 2009 8:37 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Soms kan ik het hier niet snappen . We zijn allemaal tegen omgebouwde gebakjes, maar nu adviseren we een mede forummer om gewoon een 912 met bijhorend chassisnummer om te bouwen, en er een 6 cilinder in de gooien. Het gebeurd dus ook nog eens in België, waar de auto dus nooit meer op dagelijks kenteken kan komen. maar alleen als oldtimer (O platen) de weg mag berijden in een kringetje van 25 km, en voor het donker thuis moet zijn. Of stimuleren we hier iemand te frauderen me de oude en de 912 carrosserie.
|
11 okt 2009 8:55 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Fraude, wat is fraude in dit geval?
De eigenaar is in bezit van beide chassisnummers, er wordt geen verzekering opgelicht, hij doet er niemand kwaad mee, ik zie geen probleem!
De nieuwe body is alleen beter, maar moet ook een restauratieproces door waarbij een hoop laswerk is. Er moet alleen een stukje metaal meer gelast worden ...
Ik denk dat het vaker gebeurd dan dat we weten of vermoeden.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
11 okt 2009 9:03 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Daar zijn ook de legale manieren voor om het zo te doen.
|
11 okt 2009 9:18 |
|
|
mb carrera
porsche 911 carrera 1986 mosgroentwisk
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
volgens mij zitten de steunen voor een zes cilinder er zelfs ook nog in .. zou veel werk schelen!
_________________________________________ porsche what else?
|
11 okt 2009 11:17 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
En dat is nu dikwijls onderschat.
|
11 okt 2009 11:32 |
|
|
haeste
Limburg (B)
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Voor alle duidelijkheid is het de bedoeling alles legaal te doen natuurlijk. Mijn aangekochte 911 is te ver heen om te redden. Aangezien ik geen 911 kan vinden zal het dus waarschijnlijk een 912 moeten worden. Zou dit zo zijn? iemand die dit kan bevestigen?
|
11 okt 2009 12:09 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Hier op het forum staat toch ook een kas compleet in de aanbieding, zit maar een jaartje verschil tussen. Dus misschien ook het overwegen waard. En alle wat je overhoud hier dumpen op het forum.
|
11 okt 2009 12:18 |
|
|
haeste
Limburg (B)
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
|
11 okt 2009 12:25 |
|
|
Patrick
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
viewtopic.php?f=12&t=23915Deze neem ik aan, die Olaf hierboven ook al melde.
|
11 okt 2009 12:36 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Als je het 74 er nr. houdt blijft het een omgebouwde impact bumper model, dus ook hier zul je voor de originaliteit wat laswerkzaamheden moeten ontplooien.
Anders staat die P volgend jaar in het B de B topic.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
11 okt 2009 13:20 |
|
|
mb carrera
porsche 911 carrera 1986 mosgroentwisk
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
heb laatst voorschermen voor mijn 911 opgehaald. die man was bezig met een 912 koets , was helemaal gestript . deze man ging zijn 3.2 erin hangen en zei dat zelfs de steunen voor een 6 cilinder erin zitten hij moest allen de steunen van de 4 cilinder eruit halen en dan paste het blok er zo in .
_________________________________________ porsche what else?
|
11 okt 2009 14:06 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
fg porsche contacteren! Daar staan nog enkele legen chassis.
mvg Jack-in-the-box
|
11 okt 2009 14:19 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Wat is er dan met je eigen karroserie waardoor hij te ver heen is? Wat is er doorgeroest? Mooiste is natuurlijk gewoon je eigen body te houden, zeker in de huidige markt voor de klassieke 911-jes. Wellicht iets meer laswerk dan, maar een andere body kost ook geld.
Anders even wat duitse specialisten kontakten. Die zullen echt nog wel wat hebben staan. Wat voor een 911 is het? (T,E,S)
Gr Hessel
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
11 okt 2009 20:54 |
|
|
green944
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Een zo groot mogelijk stuk van je eigen body houden. In ieder geval het stuk waar het chassisnummer staat
|
12 okt 2009 20:01 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Als je van de aangekochte 911 de carrosserie niet meer te herstellen is, is het chassis (met chassis nr) toch nog goed genoeg om er de carrosserie van een 912 overheen te bouwen, dan is er toch niks aan de hand? Nummers staan op de motor, bak en chassis. Als dat van de 911 is kan je er toch ongestraft carrosseriedelen van een 912 omheen bouwen? Dan blijft het gewoon die 911 met nieuwe carrosseriedelen? Of maak ik ergens een denkfout?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 okt 2009 20:07 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Er staat wel ergens een nummer op de carosserie volgens mij...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 okt 2009 20:13 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
op de carrosserie staan 2 nummers: de VIN en een carrosserie nummer. Deze 2e kun je vinden onder de knieplaten, rechts van de asbak. Maar dit nummer staat nergens genoteerd anders dan bij Porsche zelf. Nog steeds beniewd wat er nou loos is
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
12 okt 2009 20:16 |
|
|
haeste
Limburg (B)
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Hoi jongens,
het is als volgt:
Ik heb dus een 911 gekocht (eerste keer, jongensdroom etc...)
Op het hart gekocht en bekocht geweest. (geen akk zoals het heet en dit forum te laat ontdekt)
Ik wist wel dat er werk aan was, paar blaasjes op de lak, wat stotteren enz.. De prijs was er ook naar.
De motor heeft enkele weken gereden en toen is ie vastgelopen, ik heb ondertussen de hele motor laten reviseren en aangezien hij eruit was dan ook maar heel de wagen leeggehaald om hem te laten spuiten.
Bij de carrosserie aangekomen hebben ze de sideskirts weggenomen (zaten 964 skirts op) en wat bleek, mijn droom was al eens gelast geweest, en nog geen beetje. Ook de manier waarop deed me de krop in de keel krijgen.
Na verder inspectie is dus aan de ophanging vooraan, de chassisbalk achteraan, de bodemplaat, de dorpel rechts en voorzijde (accu) alles gewoon rot. Ook linksachter waar de motor zat is de balk rot.
Ik ben er dus niet ziek van maar hondsziek.
De carrossier heeft me dan gezegd van: Steek hier geen geld meer in want het gaat te duur worden en ook al is het hersteld, dit gaat terugkomen want hij is niet gegalvaniseerd enz... Met 8 tot 10000 euro kom je niet toe.
Zoek je beter een goede kas en laat deze spuiten dan ben je niet al je geld kwijt.
Dus daarom ben ik op zoek gegaan naar een andere kas.
Aangezien ik geen andere (goede en betaalbare kas kan vinden) ben ik dus op een 912 '69 kas uitgekomen die er goed bij staat. Aangezien ik er (nog) niet zo veel van ken heb ik daarom de vraag gesteld of ik alles kan overbouwen van mijn 911 '73
Ik heb al een andere prijs voor herstelling gekregen van een lid (weet niet of ik de naam mag noemen) en dit was al een stuk goedkoper. Maar nog altijd duurder dan de 912 kas te kopen en deze te lakken.
Nu weet ik het niet meer . . .
Wat zouden jullie doen?
Het is geen originele klassieke 911 meer (motornummer klopt niet met chassisnummer) en ook bvb spiegels en interieur zijn wat nieuwer (964 type)
*zucht*
|
12 okt 2009 20:34 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Nogmaals mijn idee, al is niet iedereen het ermee eens:
De 69 912 body pakken, nummers van de 911 erin en spuiten, opbouwen en klaar is de 911 uit 1973!!!
De snelste, goedkoopste en kwalitatief beste oplossing.
Je dupeert er ook nog eens helemaal niemand mee.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
12 okt 2009 20:40 |
|
|