Ok, hier nog even de uitleg :
+
Hint 1 en 2 zijn helaas een beetje de mist in gegaan : Ik had het over
hun held : de enige Hun die ik ken is Atilla de Hun ; laat nou onze wel(nietzo)edele Heer v. Rossum de bijnaam 'de hun van Gelderland' hebben 'verdiend' vanwege zijn stroop - en rooftochten. Dit had jullie naar de provincie moeten lijden wat uiteindelijk ( de combi met ) het 2e plaatje : Karel van Gelre gedaan heeft, wat ( achteraf ) ook een prima hint was
Omdat die ouwetjes te moeilijk waren heb ik de moderne versie van de Hun er maar bijgehaald als regelmatig 'commentator op de ontiwkkelingen tijdens de 1e Golfoorlog', wat Willem prima oploste ! Hulde !
Toen kwamen we bij het hoedje en de datum April 2005 :
Met verkrachte eenden ( ik bedoel : vereende krachten ) en met wat flora, fauna en omgevingstips kwamen we uit bij Kastelen en met een neuslengte voorsprong op Erik, kwam de man die blijkbaar als eerste stromend water had in Nederland met de oplossing : Kasteel Nederhemert, op 15 April 2005, geheel gerestaureerd ) heropend door Koningin Beatrix. Well done ! Provincie gevonden ; Plaatsnaam gevonden.
Omdat we dan al vlak bij de vindplaats zijn is hint 6 het 'Veer' bord :
in de vorm van een pijl naar rechts. Het enige waar ik hier naar op zoek was was : 'op de hoek van de Kerklaan en Kasteellaan in Nederhemert Zuid gaan we rechtsaf'. Maar jullie maakten het jezelf veel te moeilijk.
Zelfs het gespiegelde bord met 'niet linksaf' :
mocht niet baten
De laatste hint spreekt voor zich : Bij het 'Veer' bord ga je 34,22 meter naar rechts : daar zie je het 'Rondwandeling' bordje. Na 20,84 meter zie je het bordje van Staatsbosbeheer en van daaraf 188,42 meter verder tref je het bankje aan ( zonder de hond maar met de PFT ! ). Voordat die vraag komt : Nee, ik heb daar niet met een rolmaat gelopen
maar de vrijheid van enige marge genomen ....
+
34,22 +
20,84 +
188,42 = Dat was 'm ; was leuk om te doen ! dank voor uw deelname aan het spelletje !
Groet, Frank