Auteur |
Bericht |
Wimpie77
|
Deur en graden + LOSHALEN DEURVANGERBOOMPJE
Wie weet hoeveel graden een deur open kan?
_________________________________________ * * *
Laatst bijgewerkt door Wimpie77 op 19 okt 2009 17:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 okt 2009 15:46 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Deur en graden
Een schuifdeur 0 graden
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
16 okt 2009 15:52 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Deur en graden
Een paar graden open, en een meter omhoog.
|
16 okt 2009 15:55 |
|
|
Wimpie77
|
Re: Deur en graden
Slim...
Herstel:
wie weet hoeveel graden een deur van een Porsche 911 open kan? En als er verschil is dan hoeveel graden een porsche 911 2.7 uit 1976 open kan?
_________________________________________ * * *
|
16 okt 2009 15:56 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Deur en graden
Ah, een 911. Zelfde antwoord: sorry yaron, sinds wanneer stel jij serieuze vragen?
|
16 okt 2009 15:57 |
|
|
Wimpie77
|
Re: Deur en graden
Sinds gisteravond mijn deur door een rukwind en daarna een klap ruim 90 graden open kan en volgens mij KON hij dat niet...
_________________________________________ * * *
|
16 okt 2009 16:06 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Deur en graden
90? Neuh. Ik zou zeggen 75-80 graden maar niet haaks. Sluit hij wel goed?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 okt 2009 16:07 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Deur en graden
denk dat dit wel de max is, hoe is het met de andere kant zijn ze gelijk?
_________________________________________ remmen is angst
|
16 okt 2009 16:14 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Deur en graden
heb ff gekeken bij mijn 3.2 Bovenburen hebben gelijk. 80 graden max.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
16 okt 2009 16:17 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Re: Deur en graden
dat is wel max.
wellicht dat het binneplaatje wat verbogen is waar de deurvanger op vast zit
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
16 okt 2009 16:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Deur en graden
Ies kapoet. Jij naar specialist. Centjes mee.
_________________________________________ oud is beter
|
16 okt 2009 16:42 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Deur en graden
Waarom? Als ie nog netjes dicht wil, is het een zeldzame feature.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
16 okt 2009 16:54 |
|
|
Wimpie77
|
Re: Deur en graden
Bij mij zeker 90 graden! Hij sluit nog goed... Ware het niet dat mijn deurrubber ook nog niet goed vast zit...
Ze noemen het niet voor niets een gebakje!
_________________________________________ * * *
|
16 okt 2009 17:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Deur en graden
kan volgens mij niet zomaar ongestraft. denk dat er ergens wel iets los is....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 okt 2009 17:23 |
|
|
Wimpie77
|
Re: Deur en graden
Harde woei en toen een klap en toen 90 graden.
Bij daglicht gekeken, maar niet echt iets kunnen zien...
Hij doet het nu nog goed!
_________________________________________ * * *
|
16 okt 2009 18:12 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
Re: Deur en graden
bij mijn 964 (mankeert nix aan) net geen 90 graden, denk ongeveer 85, kan hem wel naar 90 open duwen zonder dat er wat mis gaat trouwens.
|
16 okt 2009 18:24 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Deur en graden
2 opties mijn inziens waar sprake van kan zijn(van meest waarscijnlijk naar minst waarschijnlijk in mijn ogen): 1. Op het midden van waar de deur bevestigt zit(onderdeel nr. 65;midden tussen de twee scharnieren), zit een soort 'arm' die het aantal graden dat de deur open kan 'begrenst'. Deze zit bij het portier aan de binnenkant bevestigt(deurbekledeing etc. moet eraf om dit aan de binnenkant te zien). Wellicht is er hier een rubber doorgescheurd waardoor het armpje meer graden toelaat of iets anders verbogen/opgeschoven, zou gezien toename van 10 graden logisch kunnen zijn. 2. Er zou iets met de scharnieren kunnen zijn waar zij in aan het chassis zitten(dit moet gescheurd/verbogen/schroeven losgetrokken? zijn) en met het blote oog(zonder dingen open te halen) goed zichtbaar zijn. Dit lijkt mij veel onwaarschijnlijker. Succes!(denk dat het het eerste is, rubbers die het armpje in deur limiteren zouden heel goed versleten/afgebroken kunnen zijn. Ps. Iemand enig idee hoe je dit 'armpje' loskrijgt van het chassis. Op het punt waar hij aan de body vastzit, zit een pin met borgring. Echter na verwijderen van de borgring is dit armpje niet los te krijgen, doordat de pin op geen enkele manier los te krijgen is.(hoop dat jullie deze omschrijving begrijpen, betreft pin en borgring nr. 64 in tekening) PPs.Mocht jezelf aan de deur willen sleutelen en je hebt de manual nog niet(waarvan ik deze tekening heb), dan zou ik hem als ik jou was eerst even dowloaden en even kijken hoe de deur in elkaar zit. Het is allemaal goed te doen, echter heel wat onderdelen. Zou zo even niet meer weten waar deze manual gratis te downloaden is, medeforummers?
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
19 okt 2009 11:58 |
|
|
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!pijnacker
|
Re: Deur en graden
inderdaad deurvanger overleden. 'redelijk makkelijk te vervangen. groet ronald
_________________________________________ de specialist op het interieur gebied!! rovako.com like ons op facebook!!
|
19 okt 2009 13:13 |
|
|
Wimpie77
|
Re: Deur en graden
Klopt... Deurvanger gebroken.
Klote wind...
Sorry wind!
_________________________________________ * * *
|
19 okt 2009 13:14 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Deur en graden
leek me geen nieuw topic waard, maar hopelijk met permissie van wim herhaal ik mijn zijdelingse vraag nog even(anders moet ik toch maar topicje openen):
Ps. Iemand enig idee hoe je dit 'armpje' loskrijgt van het chassis. Op het punt waar hij aan de body vastzit, zit een pin met borgring. Echter na verwijderen van de borgring is dit armpje niet los te krijgen, doordat de pin op geen enkele manier los te krijgen is.(hoop dat jullie deze omschrijving begrijpen, betreft pin en borgring nr. 64 in tekening)
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
19 okt 2009 17:02 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Deur en graden + LOSHALEN DEURVANGERBOOMPJE
Hamer en doorslagpin, opletten dat je lak niet beschadigd !!!
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
19 okt 2009 17:55 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Deur en graden + LOSHALEN DEURVANGERBOOMPJE
Ipv slaan op de pen, en dus duwen er tegen, is er dacht ik een speciale hefboom met kop die onder de kop van de pen grijpt en dus trekt aan de pen Geen opstuiken maar oprekken, dat kan een heel groot verschil maken
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 okt 2009 21:26 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Deur en graden + LOSHALEN DEURVANGERBOOMPJE
Heren bedankt!
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
22 okt 2009 0:52 |
|
|