Auteur |
Bericht |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: nog een alpenroute...
en geen grenspost ,dus lekker smokkelen
Ik ben van de zomer van ponte di legno naar bormio gereden . Dit is een superweg alleen erg smal. maar het uitzicht!!!
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
11 sep 2009 19:45 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Wordt ik net gebeld door het hotel in Sulden/Solda. Dat ze dicht zijn. Dit is nu al de 2e keer dat er iets telefonisch aangepast/gecancelled moet worden na een reservering via Booking.com Tot deze trip nooit problemen met booking.com (mi. overigens eerder een fout van het hotel dat te lang probeert de tent vol te krijgen, wat dan kennelijk niet lukt) Iemand nog een suggestie voor een hotel omgeving Stelvio/Süd-Tirol? Luxe+goede ligging graag. Ik zal dit, en andere Alpen topics, ook nog eens ff doorspitten
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
12 sep 2009 9:46 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
even ter info , de stelvio ligt niet in sud-tirol maar in lombardeie.. Probeer eens hiermee of je dit helpt een kamer te vinden
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
12 sep 2009 10:00 |
|
|
gassen
964 C4 Jubi 793uit Uithoorn
|
Ik heb vorig jaar zonder reserveringen in die omgeving gereden in de maand september en er was plaats genoeg. Een uurtje van Stelvio heb je de plaats Merano waar genoeg accommodatie is. Toen in een uitstekend hotelletje gezeten. Bovenop de Stelvio pas zelf zit ook een hotel maar hoeveel sterren en of ze ruimte hebben weet ik niet.
Veel plezier!
_________________________________________ Het is er een van 911
|
12 sep 2009 10:56 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Bedankt voor het meedenken heren! @dannyl; Stelvio(-pas)/Stilfser Joch ligt volgens mij op de grens van Lombardije en Süd-Tirol. Vanaf Bormio omhoog ligt in Lombardije; vanaf Prad a. Stilfserjoch omhoog ligt in Süd-Tirol In mijn album staat een foto van vorig jaar vanaf de Oostenrijkse stellingen uit WW1 waar je dus op de Süd-Tirol kant kijkt, richting Stelvio/Stilfs. "Leuk" front overigens, als je belangstelling hebt voor geschiedenis. http://www.christianengl.de/stilfserjoc ... .Weltkrieg@gassen; weet ik. Maar reserveren vind ik ook wel handig. Dan weet je wat je krijgt en kan je ligging ed. eens bekijken. Anyway, gereserveerd: http://www.gasthofgruenerbaum.it/index.php. En dan nog 1 overnachting op de bonnefooi zoeken. NB. er zijn wel mooiere passen dan de Stelvio. Stelvio vind ik zelf meer geschikt voor de motor. Maar het is een goed uitgangspunt.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
12 sep 2009 12:23 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Kleine aanvulling. @dannyl. Je hebt gelijk; De grens Süd-Tirol/Lombardije ligt net onder de pas. Kennelijk verkopen die R8tjes niet zo goed. Stelletje Audifabrieksknakkers (allemaal IN-kenteken)waren er vorige week maandag met een stuk of 10 de Stelvio mee op en af aan het jagen. Wel aardig geluidje.
|
28 sep 2009 14:01 |
|
|
Felbie
911 Turbo '87Renkum
|
Ik zal wel te laat zijn met mijn tip, maar als je mooi wilt logeren: in La Punt, het (luxe)hotel direct aan de voet van Albula-pass. Absoluut de mooiste pas die ik ken. Ik heb veel gefietst in de Dolomieten enzo, en deze pass blinkt uit in schoonheid en rust. Op de top maar 1 of twee gebouwtjes. Veel van de Top Gear aflevering over de mooiste wegen is daar opgenomen. Je kunt dan over Davos naar de Fluelapass door Zernez naar de Ofenpass om dan door te gaan naar de Stelvio ... En als je er dan voor kiest om bij de Passo Umbrail rechtsaf te gaan (Santa Maria Val Mustair op GoogleMaps) kun je in een deel van de afdaling nog lekker onverharde/gravel haarspelden door. Met de racefiets was dat geen pretje, maar misschien met een goede achterwielaandrijver en een groot hart wel?!
_________________________________________ Forza Porsche!
|
01 okt 2009 22:18 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Albula heb ik "gedaan". Echter overnacht in hotel in Bergün/Bravuogn. Albula is idd. aardig; vooral eerste stuk vanaf Filisur vind ik "spitze" Ook wel geinig vind ik de doodlopende weg naar Avers(begint bij Andeer, tussen Splügen en Thusis). Laatste stuk zeer overzichtelijk en daardoor geschikt om eens ff stevig tegen de berg op te gassen Umbrail ook geweest. In een ander topic schreef ik: Ben het dus wel eens met je omschrijving.
|
01 okt 2009 22:57 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
inderdaad net ook heerlijk zitten kijken. komt gelijk weer het geluid terug van een GT3 RS blij dat ik dat al vaker heb mogen mee maken in RL.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
16 okt 2009 22:53 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Me2. Ik heb gelijk weer zin om hem nog een keertje te nemen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
16 okt 2009 23:41 |
|
|
gassen
964 C4 Jubi 793uit Uithoorn
|
Waren ook precies mijn gedachten toen ik het net zag. Was al stiekum weer een beetje aan het plannen
_________________________________________ Het is er een van 911
|
16 okt 2009 23:46 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Hier is mijn KW Variante 3 onderstel voor gemaakt
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
17 okt 2009 20:58 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Net op de mont ventoux vanaf bedoin een 964 targa met nl platen omhoog zien gaan. Iemand van hier?
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
17 okt 2009 23:15 |
|
|
GilbertT
997Targa4MK2PDK (2011) | ex-996C4MK2Coupé (2003) | ex-993C2MK2Coupé (1996) | ex-964C2Coupé (1991)Doorn
|
De aanloop zou ik anders doen, zeker vanuit Den Bosch. Je zou via Antwerpen, Brussel, Luxemburg, Metz, Straatsburg naar Basel kunnen rijden. Prachtige route, en veel rustiger en relaxter rijden dan via links- of rechtsReinisch. De Fluelepass kan ik aanraden, en natuurlijk het stuk dat TopGear gereden heeft. Dat moet ik ook nog eens uitzoeken.
|
17 okt 2009 23:37 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het is een eindje rijden maar als je echt een van de meest waanzinnige wegen in Europa wilt rijden moet je de Transfagarasan in Roemenië eens gaan doen. (Ook in de nieuwste aflevering van Top Gear te zien) Aangelegd tussen 1970 en 1974 waarbij zo'n 6 miljoen kilo explosieven is gebruikt om de weg aan te leggen. De weg klimt over de pas op 2034m en is 91,5 km lang haarspeldbochten en tunnels rijden. De Transfagarasan start bij Arefu en loopt via het meer van Balea naar Cartisoara. Houd er rekening mee dat de weg alleen in de zomer open is. En als je een snelle impressie wilt; Transfagarasan Highway
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
17 nov 2009 11:46 |
|
|
Blaserlou
jain de Krimpenerwaard
|
Ik zou je iig de Klausenpas aanraden en ga dan van Seedorf/Altdorf richting het Linthal/Braunwald. (hier vinden ook jaarlijks de Klausenpas rennen plaats) Neem daar dan de bergbahn naar Braunwald om een nachtje in Hotel Bellevue te overnachten. Tevens zou ik je de weg van Locarno richting de Simplonpas aan willen raden. De SS337(Strada Statale) en dan de E62 (Via Sempione) en natuurlijk de Simplonpas richting Brig
_________________________________________ --Disturbing the peace since 1975--
|
18 nov 2009 10:56 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Ik vind dat de SS337, Locarno richting Domodossola, of vice versa, geheim moet blijven. Meer een weg voor een cabrio dan voor serieus gassen, maar wel mooi. Ook lekker lunchen naast de kathedraal in Re (kathedraal is groter dan het dorp )
|
18 nov 2009 19:36 |
|
|