Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:48

Antwoord op onderwerp  [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 46  Volgende
996: geplofte motor (+ reactie PON & AG) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Inderdaad, de 345 pk motor van de MKII is de MA1.02 en de motor van de S (385 pk) heeft als code MA1.01 :idea:

Maar de tekeningen kloppen wel, links dus de M96/97 en rechts de MA1 :P

11 aug 2009 21:37
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Gequote uit het karting-topic van MS964

Sjonnie schreef:
Maar het kost wel tijd en geld en dat laatste heb ik ff niet meer want de motor van mijn 996 is naar de filistijnen.
Daarover zal ik tzt eens een ander draadje openen....

996 perikelen draadjes genoeg :shock: ... wat dacht je er van (wanneer je daar klaar voor bent) om in dit topic aan te sluiten :?: :idea:

16 sep 2009 16:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
:popcorn:

16 sep 2009 20:32
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
:oops: Sjonnie z'n 996 ook :?

En dat is de nieuwere serie, een 4S; wel met handbak.
Niet dat de serie volgens mij heel veel uitmaakt!
Maar eens horen wat hij hier gaat melden.

16 sep 2009 20:45
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Met nieuwere serie bedoel je de 3.6 motor? Tja, lekker dan...Maar ja, de eerste serie 997 is niet veel beter toch? Dan houd je geen Porsche meer over. :roll:

16 sep 2009 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Even kort want ik heb weinig tijd:
1) Mijn 996 4S uit 2002 heeft minimaal 5x krukaskeerring gehad
2) Vorig jaar 2 bobines kapot en op een andere keer een dynamo kapot
3) Helaas eergisteren weer zeer ernstige motorproblemen:
ANWB: 4 bobines kapot
Toen die hersteld waren (bij garage en vriend Jean Rompelberg), bleek er koelvloeistof in de rechter 3 cylinders te lopen.
Het is nu afwachten: ofwel koppakking stuk (zeldzaam) ofwel cylinderkop kapot (schijnt vaker voor te komen) ofwel scheur in cylinder.
Toevallig vorig jaar gestopt met verlengen van garantie, dat is dus een beslissing die me misschien 15.000 euro gaat kosten :bang:

17 sep 2009 0:19
Profiel WWW
Westervoort
Los van het feit dat 't natuurlijk niet zou moeten mogen...vind ik 't, zéker met jouw voorgeschiedenis, geen logische zet de garantie stop te zetten.
Maar dat is achteraf een koe in de kont kijken.

17 sep 2009 0:25
Profiel
PorscheForum Rakker
gast schreef:
wie vervangt er nou 2 bobines en niet meteen alle 6 :roll:
kun je toch op je klompen aanvoelen dat die andere 4 ook stuk gaan :idea:
En bobines gaan allemaal bij de waterkoelers na een aantal jaren / km's.

ik zal voor je duimen dat het slechts de koppakking is.

Bedankt voor je duimen.
Ik dacht zelf ook dat ze in Oirschot (Porsche Centrum Zuid) bij de beurt van juni vorig jaar de andere 4 bobines zouden vervangen, maar dat is dus NIET gebeurd.
Toen ik ze aan de lijn had was het antwoord dat ze de bobines niet vervangen "als ze nog goed zijn"......
Achteraf had ik natuurlijk de garantie moeten laten doorlopen, maar ze verhoogden de premie naar 1100 euro per jaar en ik dacht daar kan ik veel bobines voor kopen, maar helaas niet een hele motor.
Hopelijk koppakking of cylinderkop....we horen het snel genoeg van Jean Rompelberg.

17 sep 2009 9:31
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Zuur. Geen symptomen vooraf? Hoeveel km heb je op de klok? Bonne chance!

17 sep 2009 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Geen symptomen, behalve dan vorig jaar 2 bobines kapot.
De motor maakte een hoop herrie en met horten en stoten kon ik nog 50m rijden, net tot op de oprit thuis.
ANWB regelt dan ook geen transport meer.....maar okay Jean is de auto 1 dag later komen ophalen en heeft 's morgens vroeg de 4 kapotte bobines vervangen en stelde toen vast dat er meer aan de hand was.
Inmiddels wel 171.000 km op de klok, dus nix coulance, alles zelf lappen.
Deze 911 heeft mij dus al 3x laten staan, gelukkig hebben we nog 1 Audi en binnenkort 2....

17 sep 2009 11:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Hoi Sjonnie allereerst sterkte en succes met de hopelijk goedkopere afloop.

Voor wat betreft de bobines is dat niet alleen een Porsche probleem. Audi/VW en ander merken hebben dit ook omdat ze goedkope Bobines uit Azië in dure motoren stoppen. bij ons ging ook 1 van onze 6 in de A6 kapot tijdens de vakantie en hoofdzekering eruit. Ook toen mocht van de fabriek niet alle bobines worden vervangen. Ze doen liever aan Russische roulette.

17 sep 2009 22:54
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Sjonnie schreef:
Achteraf had ik natuurlijk de garantie moeten laten doorlopen, maar ze verhoogden de premie naar 1100 euro per jaar en ik dacht daar kan ik veel bobines voor kopen, maar helaas niet een hele motor..

Als het nu inderdaad alleen 'n koppakking blijkt te zijn - kan je na dat herstel de garantie weer hervatten :?: :idea:

18 sep 2009 8:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Amsterdam
Sjonnie schreef:
ANWB regelt dan ook geen transport meer.....

Hoezo niet? Niet het goede ANWB lidmaatschap?

18 sep 2009 9:47
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Maat van mij werkt bij de Wegenwacht en dan hoor je wel eens wat :mrgreen:
En inderdaad gaan héél véél bobine's kapot, veel nieuwe auto's hebben op elke cilinder een bobine :oops:
En ook nog behoorlijk kostbaar :shock:
Maare Sjonnie hoop dat het voor jou wat gunstig afloopt, we wachten maar weer af :scratch:

18 sep 2009 9:52
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
viel mij ook al op, bij de cayenne van mijn vader ook al een keer twee stuks en dan sturen ze je gewoon weer weg, waarna er in korte tijd de andere ook kapot gaan en je weer stil staat...alles in een keer vervangen willen ze niet aan...ook al geef je als klant aan dat je dat wil en daar best iets aan bij wil dragen om het gezeik van stilvallen voor te zijn.. willen ze niet, prutsers..koop dan niet van die goedkope chinese rotzooi in die het maar 60000 km doet...of los het goed op !

Laatst bijgewerkt door $TEEF op 18 sep 2009 10:23, in totaal 1 keer bewerkt.

18 sep 2009 10:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Bij mijn audi dealer die ook zeer coulant is kreeg ik het volgende te horen.
We kunnen er wel nieuwe inzetten maar die zijn net zo goed als degene die erin zitten (Bobines).
Ze zijn al bezig met de 5e fabrikant.

Kijk via google ook maar eens naar "zundspulen" Je weet niet wat je leest hoeveel problemen.

18 sep 2009 12:21
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Ook al 2x stilgestaan met de Audi. 50 eutjes incl btw per bobine. Binnenkort de andere 4 ook maar laten vernieuwen...
:evil:

18 sep 2009 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
In China (waar die troep vandaan komt) hebben ze(Audi) wel 160.000 auto's teruggehaald om die bobines te ruilen.
Maar dat is een nieuwe markt waar je nog aan moet werken he.

Het is toch wel schrijnend dat goede merken blijkbaar teren op het verleden en ons steeds mindere kwaliteit verkopen.

18 sep 2009 16:26
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Het bobineprobleem heeft niet alleen te maken met het feit dat de bobines uit China zouden komen.
Zoals eerder geschreven zitten bij veel moderne en zeker de luxere auto's de bobines bovenop de bougie en heb je dus per bougie ook een eigen bonine. Die bobine wordt dus loei heet waardoor de isolatie versneld verouderd. En aangezien je met hoogspanning te maken hebt is één klein haarscheurtje in de isolatie al genoeg om de bobine het zwijgen te doen opleggen.
Heb ook met de bobines van het gerenomeerde B uit Duitsland dit probleem meegemaakt. Mijn vorige BMW zijn ze pakweg iedere 140k vervangen.

@Sjonnie: sterkte en hopen dat het meevalt.

19 sep 2009 23:30
Profiel WWW
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Laten we ons wel realiseren dat een Porsche ook gewoon een stuk mechaniek is wat ook kapot kan. Als je kijkt naar andere sportwagens als Ferrari en Lamborghini dan mogen we niet eens klagen... die halen gemiddeld de 150K niet eens zonder complete revisie. Porsches zijn sportwagens met af-fabriek al redelijk tot het uiterst getunede motoren. Als je zo'n auto hard rijdt zal ie ook eerder versleten zijn en componenten kunnen ook simpelweg kapot. Komt bij dat wanneer een motor stukloopt bij 170K je ook de voorgeschiedenis niet weet... wellicht heeft het ding wel een keer warmgelopen bij de vorige eigenaar of met té weinig olie rondgereden? Ook kunnen soms simpele defecten aan sensoren ervoor zorgen dat er motorschade ontstaat. Klein defect krijgt dan een groot (financieel) gevolg....

19 sep 2009 23:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ik heb de auto gekocht bij de Porschedealer in Rotterdam toen hij ongeveer 30K op de teller had. Altijd in onderhoud in Eindhoven, alleen de laatste keer in Maastricht bij garage Rompelberg (Jean rijdt zelf P en weet echt wel van wanten).
Als ik geweten had hoe het zat met de bobines zou ik zeker de andere 4 vorig jaar ook hebben laten vervangen.
Toch zou de motorschade nu er niets mee te maken hebben. Morgen horen we het verdict.
En inderdaad, achteraf gezien had ik de garantie moeten laten doorlopen zeker nu ik hoor dat deze motor en deze bobines rond 170K deze problemen kunnen geven. Ik dacht dat het risico op problemen veel kleiner was. Ik rij ook zeer zelden hard met de auto (laatste x vorig jaar in de buurt van Le Mans toen de dynamo kapot ging).

20 sep 2009 11:55
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Noord Holland
@Marc die Bobines gaan bij 40.000 km al kapot terwijl ze nvl. in het truttige NL(max 120 km/u) worden gebruikt.
Dus troep die in zgn. hoogwaardige Duitse (?) auto's wordt gebruikt maar vol met Chinese onderdelen zit.

20 sep 2009 20:22
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
soepkip 964 schreef:
@Marc die Bobines gaan bij 40.000 km al kapot terwijl ze nvl. in het truttige NL(max 120 km/u) worden gebruikt.
Dus troep die in zgn. hoogwaardige Duitse (?) auto's wordt gebruikt maar vol met Chinese onderdelen zit.

Als jij nu álle spullen "made in PRC" uit jouw huis en auto's haalt dan blijft er weinig over denk ik.... sterker nog, dan loop je nu ook naakt rond want bijna alle confectie komt ook uit die contreien, zelfs Lacoste e.d. wordt gewoon in China gemaakt. Dus het is helemaal niet zo dat 'dingen' uit China slechte kwaliteit zijn... Veel gerenommeerde merken laten hun producten (naar hun voorgeschreven standaard uiteraard) in China of andere lage-lonenlanden produceren.

21 sep 2009 14:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
+1, @ soepkip: als je nu zelf eens in die landen zou gaan kijken dan zou je zien dat ze op technisch gebied zelfs voor liggen op wat we in europa weten te produceren. Dat er veel immitatie en goedkoop spul vandaan komt is waar, maar dit wil niet zeggen dat alles wat daar vandaan komt slecht is

21 sep 2009 15:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Jullie lezen niet: Soepkip schreef
Citaat:
Dus troep die in zgn. hoogwaardige Duitse (?) auto's wordt gebruikt maar vol met Chinese onderdelen zit

Volgens mij heb ik het hier over auto's en niet andere zaken. Waar het om gaat is dat Porsche maar bijv. ook Audi leunen/teren op een naam die ze in het verleden hebben opgebouwd. Ik blijf het niet normaal vinden dat die bobines na 43.000 km kapot gaan. Dat is waar ik het over heb. En als dan ook nog een goede Audi monteur toegeeft dat ze al 5 fabrieken hebben gebruikt uit China, moet je dan zeggen dat ze het goed doen. Net als dat het niet normaal is hoe dit topic ontstaan is. Dat geeft duidelijk aan dat de kwaliteit niet meer hetzelfde is als die van een aantal jaren geleden. maar ze laten je er wel voor betalen als was het nog hetzelfde.

21 sep 2009 16:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 46  Volgende