|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
maar op het moment dat je er elke tankbeurt een liter olie bij moet gooien, zou ik me toch op mijn kop gaan krabben... zover zou ik het dus niet laten komen - acceptabel of niet.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 apr 2007 20:23 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik rijd geen 1000 km op een tank
_________________________________________ Got coffee?
|
09 apr 2007 20:25 |
|
|
horn
PF #57
|
er staat ook 1,5 liter op 1000 km, schele! Oud aan het worden?
Of red je ook geen 650 km op een tankje?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 apr 2007 20:29 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ja alweer 32 en zelfs dat wordt in twijfel getrokken
zal wel een ouwe kop hebben
enne... die 650 km ga ik ook niet redden nee
...maar ik ben het wel met je eens
_________________________________________ Got coffee?
|
09 apr 2007 20:34 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Erwin,
zo'n opmerking als deze triggert mijn belangstelling uiteraard.
Verklaar je eens nader, als je wil?
|
09 apr 2007 22:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
09 apr 2007 22:18 |
|
|
jack bauer
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo---
Porsche 997 S2Antwerpen
|
Re: compressie en slijtage
_________________________________________ No speed,no fun........
no fun,no life.......
you only live once,
make it a good one!!!!
|
18 okt 2009 14:10 |
|
|
mayonaise
|
Re: compressie en slijtage
een dynamische compressie test zegt niet veel, zeker niet als er geen uitspringers zijn zoals bv 1 cyllinder die ernorm veel lager scoort dan de andere.
Wat je nodig hebt is een leak-down test. !!Met warme motor!! Je zet de cyllinder met gesloten kleppen onder druk.. laat het een tijdje staan , en je meet hoeveel % er gelekt is.
4% is vers herbouwde motor boven + 10% moeten de kleppen worden gesteld, als het na stellen nog altijd te hoog is, is ie versleten.
cyllinders onderling mogen ook niet meer dan 10% verschillen 20 of 30% verlies... dan is er iets grondig mis.
Het is veel meer werk om een leak-down te doen dan een simpele compressie test. Maar het zegt veel meer over de conditie van de motor. Je kan vaak ook horen waar het lekt als het de kleppen zijn, in de inlaat, of in de uitlaat...
Een auto met agressieve nokkenassen, hoge lift en lange duratie, zoals bv een early S, zal overigens altijd minder goeie dynamische compressie waardes aantonen, omdat de in en uitlaat kleppen overlappen
En als je dynamische compressie waardes omhoog gaan, nadat je een olie in de cyllinder hebt gespoten, dan zijn de ringen waarschijnlijk versleten
|
18 okt 2009 17:11 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|