Auteur |
Bericht |
Joyman
964 Carrera 2 CabrioLeeuwarden
|
Rits van cabrio
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn rits van mijn cabriokap los kan krijgen, want er is geen beweging in te krijgen???
Ik heb al siloconen spray geprobeerd, zelf het begin stuk zit echt muur vast.
Zijn er mensen die dit zelfde gehad hebben en of weet iemand een oplossing??
Groet Harry.
|
12 feb 2005 3:48 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
ik heb prcies hezetzelfde met mijn dak uit 1989.......ben benieuwd naar reakties
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 feb 2005 10:54 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Rits insmeren met een beetje parafinne olie kan wonderen doen. Ook ritsen moeten gesmeerd worden.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 feb 2005 11:18 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
oude kaars er overheen wrijven
_________________________________________ Got coffee?
|
12 feb 2005 11:40 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
En daar zit dan weer parafinne in
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 feb 2005 11:48 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
kans is wellicht groter dat hij een oude kaars in huis heeft
maar jouw manier wel wat meer "sophisticated" dan lomp met een stompje kaars over een rits te raggen
_________________________________________ Got coffee?
|
12 feb 2005 11:55 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Niet aankomen ..... waarom zou je
Je kunt de kap prima openen met het ruitje er in, zolang je dat maar doet als de kap droog is en boven de 10 graden Celsius. Met het ruitje er uit geritst zou ik dezelfde voorwaarden in acht nemen.
Open ritsen (na gangbaar maken) is niet zo'n probleem, maar probeer het weer eens dicht te krijgen . Dat kan pas als je de kap eerst weer hebt gesloten ..... zonder ruitje er in staat er echter een andere spanning op de kap (ervaring!) ..... SUCCES dan
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 feb 2005 11:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Heb hetzelfde gehad .... maar voordat je 'm met kaarsvet in kunt smeren oid moet je 'm eerst open zien te krijgen ...
Ik heb toen heel voorzichtig WD 40 op het beginstukje van de rits gespoten en elke keer een tandje (meer) heen een weer geritst .... heeft me een halve zondag gekost, maar toen ging de rits wel heel makkelijk open en dicht .... is ff een piel klusje omdat je er niet echt goed voor kan zitten - zo op het achterbankje ..
Makkelijker is ook om even aan de voorzijde het dak te ontgrendelen (een klein stukje open dus) dan is de spanning van het dak en van de rits
Succes
|
12 feb 2005 12:01 |
|
|
frank 964
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!Groningen
|
Ik zelf laat de rits ook mooi dicht,ik open het dak ook altijd in zo'n geheel,het raampje vouwt zich prima naar beneden,maar wel zoals Eric ook zegt boven de 10 graden,onder de 10 graden is het ook niet echt lekker om zonder dak te rijden
Succes ermee.
_________________________________________ 964 WTL verkocht circuit auto bmw e36 321 pk M3 Freude am Fahren......
|
12 feb 2005 15:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... Wat mij betreft fijner dan boven de 25 graden . Had de 911 maar een glazen achterruitje.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 feb 2005 15:40 |
|
|
Joyman
964 Carrera 2 CabrioLeeuwarden
|
Het probleem is voornamelijk dat er in het begin geen beweging in te krijgen is, dus dan kan ik het kaarsvet er ook niet op smeren.
De Joyman
|
13 feb 2005 10:40 |
|
|
Joyman
964 Carrera 2 CabrioLeeuwarden
|
Ik weet dat het prima gaat met de rits dicht, alleen ik wil wel dat de rits kan werken, i.v.m. eventueel vervangen van het achterruitje bv.
Plus als ik het nu niet probeer gaat ie mischien later nooit meer open , omdat het dan telang heeft vast gezeten (voor zover dat het nu al niet heeft gedaan).
De Joyman.
|
13 feb 2005 10:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
..... ook daar hoeft de rits niet voor los te kunnen
... het dak moet er dan in z'n geheel af los vanaf de voorkant
|
13 feb 2005 10:48 |
|
|
Joyman
964 Carrera 2 CabrioLeeuwarden
|
Wat bedoel je met WD 40??, en duurde het lang om het begin los te krijgen???
Want ik ben ook al een uur bezig geweest, maar geen mm los te krijgen.
De Joyman.
|
13 feb 2005 10:48 |
|
|
Joyman
964 Carrera 2 CabrioLeeuwarden
|
|
13 feb 2005 10:50 |
|
|
horn
PF #57
|
het risico op kapotmaken en weer een hoop euri neertellen om het te repareren. en hoevaak was je van plan die rits open te doen?
If it ain't broke.... leave it the f*ck alone...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 feb 2005 10:55 |
|
|
Joyman
964 Carrera 2 CabrioLeeuwarden
|
Elke maand, om een soepel te houden.
Nee ik snap wat je bedoeld, ik wil het alleen proberen als het makelijk gaat, ik ga het niet forceren want ik wil het natuurlijk niet kapot maken.
Maar ik begrijp dat jij dit al een keer had mee gemaakt?
De Joyman.
|
13 feb 2005 11:20 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee, dat is een van de weinige dingen die aan mijn Porsches niet kapot is geweest (wellicht omdat ik drie keer een coupe had... )
Maar je hoeft geen ervaringsdeskundige te zijn om een wijze raad te geven...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 feb 2005 12:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Een klein drama was het .... WD40 met het slangetje in het ritssluitmechanisme gespoten - met grote zorg zodat die bende niet op het dak zelf komt - koffie gedronken - weer ingespoten, zitten etteren en toen ik eenmaal een klein beetje beweging erin had de rits elke keer dat stukje open en dicht gedaan en steeds een stukje verder ...
Uiteindelijk ging de rits soepel open - heb nadien de rits eigenlijk nooit meer gebruikt
|
13 feb 2005 13:13 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
even voor de cabrio-leek, waar zit die rits en waar dient deze voor
_________________________________________ Got coffee?
|
13 feb 2005 13:16 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Deze zit net boven het achterrruitje en is bedoeld om dat los te ritsen indien je de kap omlaag doet.
|
13 feb 2005 13:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
De rits zit net achter de beugel en is bedoeld om het dak bij lagere temperatuur toch te kunnen openen .... als je de rits losmaakt kan je het achterste gedeelte van de kap naar beneden klappen alvorens je de rest van het dak naar achteren inklapt ...
.... het is echter geen garantie dat je ruitje heel blijft .... en ik kan het weten
|
13 feb 2005 13:21 |
|
|
horn
PF #57
|
Aan de binnenkant van het dak, boven de achterruit
Hier
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 feb 2005 13:24 |
|
|
Joyman
964 Carrera 2 CabrioLeeuwarden
|
Na een paar uur zweten en een paar blaren op de vingers is het toch uiteindelijk gelukt met de WD40, de rits is nu als nieuw.
Ik wil jullie graag bedanken voor de tips, en ik zou het aan iedereen die WD40 aanraden als je rits vast zit, je moet alleen wel veel geduld hebben.
Ik ga de rits mischien niet veel gebruiken, maar ik ben blij dat de rits nu wel open kan, ben ik klaar met dit project ga ik nu verder met de lederen stoelen opknapen (zitten gebruikssporen op en hier en daar de zwarte kleur er af), ik ga ze eerst cleanen en daarna weer de pleken verfen en daarna weer in de ledervet zetten.
Goed nogmaals bedankt.
De Joyman
|
14 feb 2005 16:47 |
|
|