Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:54

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Alarm SCM Gemini klasse 3 overleden na 1.5 jaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Alarm SCM Gemini klasse 3 overleden na 1.5 jaar
Na wat discoverlichting in mijn dashboard, viel na enkele seconden de party stil. Na wat rondsnuffelen in mijn auto kwam ik uit bij mijn alarm unit die ik vorig jaar heb laten inbouwen bij een erkende instalateur. Toen ik wat matten weg trok zag ik de unit met een dikke smelt plek op de unit en de stekker.

Probleem gevonden :idea:

Heb de instalateur gebeld, en ze zijn langsgekomen. Goede service, auto weer rijdend en op naar de instalateur. Daar een week neer gezet zodat ze alles kunnen checken. Nu komt het mooie van het verhaal. :arrow:

Na analyse van het systeem zijn ze tot de conclusie gekomen, na telefonisch overleg met de leverancier Car Systems Bv, dat het alarm is overleden door een combinatie van problemen 2 stuks. Het eerste probleem was dat de auto een accu had die niet in top conditie meer was functioneerde wel. Deze was begin dit jaar vervangen voor een nieuwe. De 2e oorzaak was....te weinig gebruik van het alarm... Mijn broek zakte af toen de instalateur dit over zijn lippen kreeg :pale:

De instalateur heeft geconstateert dat het alarm goed is ingebouwt. Ook hebben ze geconstateert dat de elektrische situatie in de auto goed functioneert op het moment van de meting. Verder hebben ze geen sporen kunnen vinden van onjuist gebruik. Het probleem is een relais van de start onderbreker op de benzinepomp is doorgefikt. De kabelboom is helemaal in takt en ze wilde deze her gebruiken voor de lieve som van 400 euro.

Hun scharen zich achter het feit dat de installatie correct is ingebouwd, er 100 duizenden systemen rondrijden en er dus per difinitie geen problemen zijn met het alarmsysteem. En daardoor is het systeem overleden door de 2 factoren.

Ik moet erbij vertellen dat gedurende de tijd dat het alarm in de auto zit deze altijd gestald is in de stalling onder een hoes op een druppellader. De auto is ook weinig gebruikt. Na een trip naar Belgie vond ik de accu weinig overtuigend en heb ik deze vervangen.

Ben ik nou gek, of mag je verwachten dat een systeem van 750 euro onder hevig aan bovenstaande conditie's in ider geval 10 jaar lang mag blijven functioneren :?:

Een hele lap tekst, maar wat denken jullie ervan :salut:

24 okt 2009 18:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Alarm SCM Gemini klasse 3 overleden na 1.5 jaar
je zal wel een jaar garantie hebben. weinig coulance blijkbaar. alarm altijd gezeik :twisted:

24 okt 2009 18:46
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Ik heb ook n after market Gemini alarm klasse 2 in de auto.
Die is al in 1997 ingebouwd en zelf heb de auto al meer als 10 jaar.
Nooit problemen mee gehad tot nu toe, dus het kan wel....
Succes anyway :wink:

24 okt 2009 18:47
Profiel
Michel 911 schreef:
Volgens mij kan je het klasse 3 alarm omzeilen. Tenminste, mijn accu was ook volledig leeg door mn SCM klasse 3 alarm. Nu heb ik het alarm in de garage stand gezet en trok de min pool eraf zonder doof te worden. :thumleft:

kan het hier door zijn gekomen?......... :roll:

24 okt 2009 18:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Niet bij laten zitten, hun fout, en wat ze als oorzaak geven is bullsh...

Realiseer je je wel dat ook je hele auto had kunnen uitbranden?

24 okt 2009 18:55
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Je zal toch een nieuwe auto kopen en er weinig mee rijden!
Heb je mooi geen recht meer op garantie......(?)

24 okt 2009 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Ik zou hier even mee aan komen lopen: Afbeelding

Dit spoort niet, ik zou er niet mee akkoord gaan. Zo te horen is het relais in ieder geval niet deugdelijk genoeg. Wat je wel even moet nagaan is wanneer het relais in rust toestand is. Dus wanneer er geen stroom doorheen loopt. ingechakeld op alarm of er vanaf. Ik denk dat het relais al die tijd actief geschakeld is geweest en daardoor doorgebrand. Maar toch zou het wel wat langer mee mogen gaan.

Laatst bijgewerkt door RicardoP op 24 okt 2009 20:08, in totaal 1 keer bewerkt.

24 okt 2009 20:03
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Hebben ze het alarm zelf wel bekeken/onderzocht? Ik krijg van jou verhaal een beetje de indruk dat alle aandacht naar de auto is uitgegaan en niet naar het alarm.

Het is en blijft electronica en je maakt mij niet wijs dat daar nooit wat mee is.

24 okt 2009 20:03
Profiel
Moderator
PF #57
rukkers. kleine lettertjes. wss geen poot om op te staan. kl*te.

24 okt 2009 22:32
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Hoho. Volgens de wet moet iets een redelijke periode functioneren. En dat zij dat zelf bepalen op 1 jaar is mooi maar veel te kort. Hier moet je even wat moeilijker gaan doen. Mafkezen.

25 okt 2009 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Zojuist contact gehad met de leverancier Car Systems B.v., deze heeft het nagetrokken met de dealer en schaart zich helaas achter hun.

Ook hun uitleg is te weinig gebruik in combinatie met de accu spanning. Zei stellen dat bijna 1 jaar geleden toen de accu was losgekoppeld van de druppellader en te weinig vermogen had om te starten dat ik op het moment van starten al geen garantie meer had al was het alarm 1 dag oud. Op dat moment van starten zou het relais zijn ingebrand en onherstelbare schade zo hebben opgelopen door de verhoogde amperé stroom.

Ik gaf de beste man een voorbeeld dat je bijvoorbeeld je lampen laat branden en je dat niet weet, totdat je terugkomt en constateert dat je accu leeg is. Dan heb je al geen garantie meer, zelfs al is je alarm 1 dag oud, en is de alarm unit ingebrand. :bang:

Ik vroeg nog het nut van zekeringen en de kwaliteit van de alarm unit, maar dat is uiteraard on omstoten. :scratch:

28 okt 2009 11:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Toch niet accepteren, en eens verder spitten, ben geen jurist, maar als ik hun zou moeten geloven kan ik mijn porsche dus niet op het alarm laten staan voor langere tijd zonder druppellader..........

Ik zou eens navraag doen bij een ander merk alarm, of het daar ook speelt, dat de accuspanning een bepaald minimum heeft.

Mijn (orgineel) alarm heeft er iig geen last van, het eerst jaar hem 3 maanden weggezet, dus accu zo goed als leeg, andere accu erin en alles weer in orde.

28 okt 2009 12:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ik was zelf van plan om dit uit handen te geven via mijn rechts bijstand verzekering. Maar ik zou graag nog een mailtje sturen naar Gemini in Italie,
ik zal je een pb sturen. :salut:

28 okt 2009 13:08
Profiel Facebook 
Moderator
PF # 136
Je zou het nog anders kunnen stellen.

Op het moment dat je dit soort risico's loopt met een alarmsysteem wanneer de accuspanning te laag wordt, dan is het een ondeugdelijk systeem.
Je mag redelijkerwijs verwachten dat een fabrikant die zich bovenin de markt bevindt met zijn producten (en die ervaring heb ik met Gemini), zulk soort risico's wel ondervangen heeft met een onderspannings- c.q. overstroom-beveiliging. (of op welke andere manier dan ook)

Het is niet ondenkbaar dat een accu in een auto op enig moment een te lage spanning heeft en dus moet je daar als alarmsysteemfabrikant (2x woordwaarde 3x letterwaarde) je producten op aanpassen!

28 okt 2009 13:50
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Henk, ik geloof je !! :mrgreen: :wink:

Heb zelf 2 weken geleden een nieuw Gemini alarm in laten bouwen, echter na 3 dagen stilstaan starte mn P niet meer....... accu kapot. Nieuwe laten monteren, maar moet ik me nu ook zorgen gaan maken...?? :evil: Zou er idd toch tegen beveiligd moeten zijn.

28 okt 2009 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Hey Jaco,

De reden dan mijn eerste accu is overleden komt ook door het alarm. In de gezamelijke stalling had iemand tijdens mijn afwezigheid de stroom eraf gehaald. Kapotte accu, en nu blijkt ook kapot alarm :roll:

28 okt 2009 21:44
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]