Alarm SCM Gemini klasse 3 overleden na 1.5 jaar
Na wat discoverlichting in mijn dashboard, viel na enkele seconden de party stil. Na wat rondsnuffelen in mijn auto kwam ik uit bij mijn alarm unit die ik vorig jaar heb laten inbouwen bij een erkende instalateur. Toen ik wat matten weg trok zag ik de unit met een dikke smelt plek op de unit en de stekker.
Probleem gevonden
Heb de instalateur gebeld, en ze zijn langsgekomen. Goede service, auto weer rijdend en op naar de instalateur. Daar een week neer gezet zodat ze alles kunnen checken. Nu komt het mooie van het verhaal.
Na analyse van het systeem zijn ze tot de conclusie gekomen, na telefonisch overleg met de leverancier Car Systems Bv, dat het alarm is overleden door een combinatie van problemen 2 stuks. Het eerste probleem was dat de auto een accu had die niet in top conditie meer was functioneerde wel. Deze was begin dit jaar vervangen voor een nieuwe. De 2e oorzaak was....te weinig gebruik van het alarm... Mijn broek zakte af toen de instalateur dit over zijn lippen kreeg
De instalateur heeft geconstateert dat het alarm goed is ingebouwt. Ook hebben ze geconstateert dat de elektrische situatie in de auto goed functioneert op het moment van de meting. Verder hebben ze geen sporen kunnen vinden van onjuist gebruik. Het probleem is een relais van de start onderbreker op de benzinepomp is doorgefikt. De kabelboom is helemaal in takt en ze wilde deze her gebruiken voor de lieve som van 400 euro.
Hun scharen zich achter het feit dat de installatie correct is ingebouwd, er 100 duizenden systemen rondrijden en er dus per difinitie geen problemen zijn met het alarmsysteem. En daardoor is het systeem overleden door de 2 factoren.
Ik moet erbij vertellen dat gedurende de tijd dat het alarm in de auto zit deze altijd gestald is in de stalling onder een hoes op een druppellader. De auto is ook weinig gebruikt. Na een trip naar Belgie vond ik de accu weinig overtuigend en heb ik deze vervangen.
Ben ik nou gek, of mag je verwachten dat een systeem van 750 euro onder hevig aan bovenstaande conditie's in ider geval 10 jaar lang mag blijven functioneren
Een hele lap tekst, maar wat denken jullie ervan