Auteur |
Bericht |
Wolluk
|
motor 996
Beste Porsche kenners,
Al veel gelezen en geschreven over de (motor van de) 996 natuurlijk, maar ben toch van plan om er een aan te schaffen. Blijkbaar heeft porsche (vooral in 1998 - 2000) veel motoren van de 996 in een andere fabriek laten produceren om aan de gigantische vraag te kunnen voldoen. Juist de motoren die ergens anders geproduceerd zijn geven veel problemen. Blijkbaar is het mogelijk om te herleiden in welke fabriek een motor geproduceerd is, als het serienummer van de motor bekend is. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat? Is daar een speciale site voor of zo?
|
26 okt 2009 16:33 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: motor 996
kan je vertellen hoe je aan die wetenschap bent gekomen? ik weet overigens niet het antwoord op je vraag. Misschien PON ff bellen?
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
26 okt 2009 16:35 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: motor 996
Da's idd een (voor mij) nieuwe theorie!
|
26 okt 2009 16:41 |
|
|
Patrick
|
Re: motor 996
Als dit waar is dan wordt het kopen van een 996 uit die bewuste jaren opeens minder risicovol.
|
26 okt 2009 16:42 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: motor 996
China?
_________________________________________ oud is beter
|
26 okt 2009 16:55 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: motor 996
Als dit waar zou zijn, zouden de P specialisten/dealers dit ook weten. Dan zouden ze namelijk veel meer geld voor een 3.4 handbak met de juiste motor kunnen vragen. Broodje aap verhaal?
|
26 okt 2009 17:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: motor 996
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar het staat redelijk haaks op het feit dat ook de huidige 997 motoren het probleem (echter in mindere mate) kennen. Het is een ontwerpfout. Nou zou het best kunnen dat elders geproduceerde motoren daar sneller last van hebben, maar dan nog... waarom hebben we dit hier nooit gehoord? Zal toch niet zo zijn dat het nooit besproken is...
|
26 okt 2009 17:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: motor 996
|
26 okt 2009 17:08 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: motor 996
...lijkt me dus....
|
26 okt 2009 17:11 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: motor 996
Klinkt mij ook heel erg vreemd in de oren! En al zouden ze in een andere fabriek gemaakt zijn dan neem ik aan dat dit gewoon volgens het Porsche-standaard procedure gaat qua motorbouw en kwaliteit en materiaal gebruik! Dus ik zeg ook Broodje aapje verhaaltje
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
26 okt 2009 19:28 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: motor 996
Broodje aap verhaal vind ik ook wel weer erg kort door de bocht. Zo van: Ik heb er nog nooit van gehoord dus zal het wel niet waar zijn Ik ben benieuwd naar onderbouwende info van de topicstarter
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
26 okt 2009 20:26 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Re: motor 996
Enneh is de 3.4 motor in de Cayman een afgeleide van de 996plof?
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
26 okt 2009 21:21 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: motor 996
gewoon regelmatig de bladeren weghalen.
_________________________________________ oud is beter
|
26 okt 2009 21:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: motor 996
Jij denkt dat er echt zoveel productiefouten gemaakt worden?
|
26 okt 2009 21:46 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: motor 996
Er zijn meerdere problemen en ik heb toch echt gelezen over welke ontwerpfout het zou zijn. Ik kan het echter zo niet reproduceren. Het zou zo maar een combinatie kunnen zijn. Zwak punt wat met teveel toleratie een probleem gaat vormen.
|
26 okt 2009 23:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: motor 996
Dat is natuurlijk volslagen onzin. Een ontwerpfout kan gewoon inhouden dat de constructie zodanig is dat deze (te) kwetsbaar is. Als argument is dit niet zo'n sterke... Kenmerkend als in: ik lees de OP wel goed en zie dat daar helemaal niet de beperking wordt gemaakt mbt de cilinderwand? (ik zie overigens helemaal geen foto van een gescheurde cilinderwand...)
|
27 okt 2009 1:59 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: motor 996
Roep ergens "plof" of "996" in combinatie met "motor" en gast duikt op met z'n twee centen. Zoals ze hier zeggen: "There's a river in Egypt..."
|
27 okt 2009 3:58 |
|
|
Wolluk
|
Re: motor 996
Beste Allen,
Bedankt voor jullie reacties! Hoopte al een beetje op het meest gegeven antwoord, aangezien ik er nooit van gehoord had (op die ene keer na dan...), een porsche monteur met 18 jaar werkervaring er nooit van gehoord had en een kennis met 30 jaar porsche rij- en porscheclubervaring er nooit van gehoord had. Nu ook niemand op porscheforum er van gehoord heeft, mag ik wel stellen dat er dus niks van waar is!
Thanx!
|
03 nov 2009 16:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: motor 996
Dat vind ik dan weer net teveel eer...
|
03 nov 2009 16:37 |
|
|