Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:53

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Chippen 
Auteur Bericht
Bericht Chippen
Ik dacht dat mijn boxster al gechipt was, naar nader onderzoek schijnt dit niet zo te zijn.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Kan iemand op het forum dit voor me doen of kent iemand een goed betrouwbaar bedrijf.
Hier de gegevens van mijn auto: Boxster 2.5 uit 1998, zit een sport uitlaad en andere luchtfilter op. 120.000 km op de teller.
Bij voorbaat dank.

26 okt 2009 21:14
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Chippen
Even de zoekfunctie gebruiken, er is al een hoop over geschreven.
Het wordt over het algemeen afgeraden omdat het weinig winst oplevert.

26 okt 2009 21:16
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Je had toch onlangs al een topic opgestart over het opkrikken van de PK's van je auto?
Als je geen turbomotor hebt heeft dat niet heel veel zin. Lees: veel geld voor weinig extra PK's. Gewoon inruilen op een 3.2. :idea:

26 okt 2009 21:22
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
goeie chip kan wel wat opleveren. dme van een 911 3.2 chippen wordt in us veel gedaan. mn meer koppel onderin dan. us motoren waren wat onderbedeeld ivm ranzige benzine daar. of een bxtr tsjippen zin heeft weet ik niet. ben zelf overigens fan van origineel.

26 okt 2009 21:28
Profiel
Ik merk zelf dat de boxster na de 4000 toeren pas echt los komt.
Ik dacht dat wellicht een goede chiptuning het vermogen beter verdeelt?

26 okt 2009 21:31
Omg. Amsterdam
:popcorn: geen mening of het goed of slecht is om een auto te chippen... mijn ervaringen zijn in diverse auto niet al te best.

26 okt 2009 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Check eerst je luchtmassameter eens!

Dit is een berucht onderdeel wat verslijt in 986, 996, etc. Sommigen zeggen dat je het eigenlijk gewoon als een slijtagedeel moet beschouwen en dat de werking na zo'n 100.000km sterk terugloopt. Een clue dat de LMM kapot is kun je in het geheugen van de DME vinden; op beide lamdasondes wordt een waarde gevonden die buiten de range zit (lees: verbranding te arm).

Dat andere luchtfilter zou ik maar niet zo blij mee zijn want sportfilters in een Boxster staan er om bekend veel meer deeltjes door te laten, en je raadt het al, daar gaat de LMM eerder van kapot.

En ja, het vermogen komt bij een 2.5 boven de 3500-4000 pas los. Daarom heeft Porsche dan ook de 2.7 ontwikkeld... :roll:

26 okt 2009 22:14
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Dimitri-Turbo schreef:
mijn ervaringen zijn in diverse auto niet al te best.

Vertel :?:

26 okt 2009 23:02
Profiel
Omg. Amsterdam
Heb in mijn oude VW passat al het eea moeten vervangen door de chip het niet goed deed....

En in mijn huidige bus VW transporter 2.5TDI 174PK standaard met chip rond de 210pk.... vorigjaar november nieuwe dsg-bak en afgelopen is februari de krukas gescheurd/gebroken! met de bijkomende motorschade, scheur in cilinder kapotte turbo.
Motor moest compleet vervangen worden.... bak koste mij 7500 euro :shock: ja je leest het goed! Motor in februari 11.950,00 euro :shock: ....JA alles bij elkaar 19500,00 euro! Motor heb ik niet betaald, heb zaak lopen tegen de garage die ik toch wel win :cheers: (geen VW bedrijf, maar hebben wel mij de chip aangeraden en geplaatst destijds)

VW zegt later.... Motorenvan 174Pk mogen niet meer gechipt worden... want de 174pk vraagt al het maxium van het motorblok... alles daarboven vraagt om problemen omdat de onderdelen daar niet op zijn gemaakt! (assen, turbo's, krachten ed.)
En aangezien ik dagelijks aanhangwagens van meer dan 2000kg achter de auto heb hangen vraagt dat het nodige van de motor EN bak!

Maar ik rij lekker een 'nieuwe' bus met nieuwe bak en motor! (inmiddels 15.000km)

29 okt 2009 21:44
Profiel
Ik zag net dat hier in Leeuwarden een chip4power zit.
http://www.chip4power.nl heeft iemand ervaring of een mening
over dit chiptuning bedrijf. (Meerdere vestigingen)
Groetjes

31 okt 2009 0:06
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Als je de zoekfunctie gebruikt zul je vinden dat er op dit forum al veel gezegd is over chiptuning en dat de algemene mening is dat dit geen zoden aan de dijk zet bij non-turbo motoren. Het kost je vooral veel geld. En als je het zo nodig wilt doen, laat de auto op de rollenbank VOOR en NA testen, dan zie je wat het doet (bijna niks).

Nogmaals, een kapotte LMM geeft vermogensverlies en dit is een veel voorkomend euvel. Chiptuning zal dit niet oplossen.

En ik neem aan dat je niet de fout maakt om Euro benzine te tanken. RON 95 geeft ook lagere prestaties. :twisted:

Als je ontevreden blijft over het vermogen in je Boxster moet je misschien een andere Porsche overwegen. Of een Subaru Impreza WRX STI als je budget beperkt is. Kun je lekker racen tegen die trage Boxsters... :roll:

31 okt 2009 8:40
Profiel
De lucht massa meter heb ik laten checken en is in orde. Maar ik zag op de website dat deze chiptuning 295,- euro kost. Dit vind ik niet duur en als ik dan 15 pk erbij heb ben ik tevreden. En nogmaals ik vind mijn boxster niet te langzaam maar ik vind chiptunen gewoon aantrekkelijk.

31 okt 2009 10:11
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Je hebt echt niets gelezen he? Voor 300E 15 PK erbij op een non-turbo is gehannes. Prettig weekend enzo.

31 okt 2009 10:48
Profiel
3.2S
010
Ik denk dattie 3 jaar oid zijn rijbewijs heeft. :mrgreen:

31 okt 2009 12:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Je moet het zien als een placebo: je geeft 300 Euro uit en "denkt" dat ie beter rijdt ;-)

31 okt 2009 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer: Boxster S maar wel: Jaguar XKR
Gemert
Glas_Boxster schreef:
De lucht massa meter heb ik laten checken en is in orde. Maar ik zag op de website dat deze chiptuning 295,- euro kost. Dit vind ik niet duur en als ik dan 15 pk erbij heb ben ik tevreden. En nogmaals ik vind mijn boxster niet te langzaam maar ik vind chiptunen gewoon aantrekkelijk.

Als je het al haalt dan is dat net iets meer dan 7% erbij. Daar merk je volgens mij geen reet van.

31 okt 2009 15:01
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Je kan em voor 295 euri laten chippen. Je kan dit geld overigens ook gelijk in de kliko gooien.
Als je héél gelukkig wordt van het idee van 15 extra PK's zou ik het maar doen.
Succes.

31 okt 2009 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Quote van de website van Chip4Power:

"Heeft Chiptuning zin voor een benzine auto zonder turbo?

TFSI, TSI en GTI motoren lenen zich zeer goed voor chiptuning, benzine motoren zonder turbo helaas niet zo, max 6% aan extra vermogen alleen merkbaar vanaf 4000 toeren."

31 okt 2009 22:18
Profiel
Moderator
PF #57
en dat voor 295 euri. ik zou het gelijk doen.

31 okt 2009 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi, een Boxster is er om te cruisen (open) niet om te raggen. Ik heb zelf een 2.5 Boxster bevalt uitstekend, tiptronic van 0 - 100 ~8 seconden. Mijn andere auto is een Subaru Forester +285 pk (1375 kg) en is voor mijn Boxster geen partij gaat in 0 -100 <6 seconden. Deze heeft een ecutek (computer tuning) + een grotere turbo, uitlaatsysteem etc. De kick met deze Forester is als boven de 3000 rpm het vermogen erin komt hij als een raket er vandoor doorgaat.

Voor een niet turbo auto is alleen! chiptuning nutteloos.

Je kan als je handig bent een Subaru STI blokje in je Boxter inbouwen + tuning >>> +350pk! Dan laat je bijna alle Porsches achter je! GR Frans.

31 okt 2009 22:41
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Heel goed Frans ! dat is nu "thinking outside the box(er)"

laat ze maar jippie, wij weten dat je ook gewoon rustig met een open Porsche kan rijden !

:wink:

02 nov 2009 18:15
Profiel
Moderator
PF #57
Een Forester? Ben je boswachter ofzo? :cheesy:

02 nov 2009 18:23
Profiel
Omg. Amsterdam
:popcorn: grappig en dat voor 15pk :shock: zo weinig ook maar! Ik denk dat als je andere luchtfilters ed. installeert ook al een stuk rapper loopt en vele malen goedkoper! En luchtfilters moet je toch eens in de paar jaar vervangen :wink:

02 nov 2009 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
zegt u nu dat een boxster 'rapper loopt" door het vervangen van een luchtfilter, "ed" ben wel benieuwd wat je dan met "ed" bedoelt want anders kan ik het wel zéér moeilijk geloven dat door enkel de luchtfilter te vervangen dat ie echt vlotter zou rijden :roll:

02 nov 2009 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
en dergelijke..... :salut: :mrgreen:

Ed is ook een paard dus 1 PK !

02 nov 2009 20:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende