Ben bezig met het renoveren van mijn porsche en ga zo'n beetje alle bouten en moeren vervangen. De vraag is nu of ik het beste rvs kan nemen of verzinkte, en dan hebben we bij de verzinkte bouten nog de optie voor geel of blank gepassiveerd. Iemand suggesties of ervaringen?
28 okt 2009 14:55
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: bouten & moeren: RVS, verzinkt of gepassiveerd?
RVS op ijzer of (koolstof)staal zou ik niet doen
Geel verzinkte is volgens mij wat doorgaans toegepast wordt
28 okt 2009 15:25
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Re: bouten & moeren: RVS, verzinkt of gepassiveerd?
wij laten ze altijd geel passiveren (alle kleine lossen onderdelen), en zoals Olaf zegt zeker geen rvs gebruiken, heb liever dat een boutje weg oxideerd dan een ingelaste moer in de body
Re: bouten & moeren: RVS, verzinkt of gepassiveerd?
Ja precies,
Dat was mijn conclusie ook. RVS heeft een ander chemisch potentiaal en is edeler -> de koets roest. leek me een slecht verhaal.
Ik ga dus maar voor geel gepassiveerd. (heeft iemand ervaringen met geel versus blank?)
Heb inmiddels ook wat onderdelen geel laten passiveren, dat komt er nog best netjes uit. Heb ook een aantal bouten laten passiveren maar ik denk dat ik veel gewoon ga vervangen.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum