Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 14:26

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Openen Cabriodak 964 (met draaiende motor) 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Openen Cabriodak 964 (met draaiende motor)
Olaf schreef:
Heb jij geen electrisch dak dan :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

EriC4C schreef:
... kan ik bij mijn 964 na weken stilstaan eerst (op alleen de accu!) de cabriokap openen en vervolgens in één keer starten. :lol:

accu ..... elektrisch ..... zeker weinig geslapen dit weekend Olaf ;) :mrgreen:

Overigens heb ik inmiddels de bediening van de kap aan laten passen, zodat deze ook bij draaiende motor (zelfs tot 10 km/u) werkt. Wel zo handig in bijvoorbeeld de file :lol: .

Groet,
Eric

19 jan 2004 10:48
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
EriC4C schreef:
Overigens heb ik inmiddels de bediening van de kap aan laten passen, zodat deze ook bij draaiende motor (zelfs tot 10 km/u) werkt. Wel zo handig in bijvoorbeeld de file :lol:

Dat klinkt interessant - daar wil ik wel eens wat meer over weten ...

Zit er zelfs aan te denken om het te laten combineren op de AB van het alarm, heb namelijk nog twee knopjes over die bv op afstand een relais aan kunnen sturen.

Wat ik wel weet is dat als het 3.6 motorblok uit de auto verwijdert is, je het dak niet electrisch kunt openen ..... :shock:

19 jan 2004 11:07
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
Olaf schreef:
Wat ik wel weet is dat als het 3.6 motorblok uit de auto verwijdert is, je het dak niet electrisch kunt openen ..... :shock:

Klopt, een (van de) check(s) is als ik het goed heb onthouden of er oliedruk is ..... en dat kan het systeem niet constateren als er geen in motorblok in zit :P .

19 jan 2004 11:32
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Call me stupid, maar waarom zou je je dak willen openen als er geen motor in zit? Voor de foto? Of om het gevoel van openrijden niet te vergeten? :lol:

Maar ik meen me te herinneren dat het bij een 964 niet zo heel moeilijk is om het dak te openen en/of te sluiten als het electrische gedeelte niet (meer) functioneert), itt tot o.a. Golf en Saab. EriC4C is volgens mij degene met ervaring op gebied van Porsche en Saab? Ikke met Golf (Saab heb ik met het probleem bij de dealer gezet dus niet zelf opgelost).

"In een cabrio klinken de druppels van de regen het hardst...." :wink:

19 jan 2004 13:12
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
horn schreef:
"In een cabrio klinken de druppels van de regen het hardst...." :wink:

Proef ik daar enige vorm van jaloezie ..... wel een cabrio èn 911, maar geen 911 cabrio. :wink: :lol:

8)

19 jan 2004 14:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ENIGE jaloezie???? Ach, je moet wat te dromen overhouden. Hoewel, ik maak me sterk dat als ik de 91c2tip en de 98 golf cabrio inruil ik niet een hele mooie 964 cabrio eraan overhou.... Toch eens over nadenken en wachten tot mijn vriendin eens een weekendje weg gaat.... Gauw de Golf inruilen :D :D

19 jan 2004 14:44
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Olaf schreef:
Noem het maar groot onderhoud, maw cosmetische behandeling omdat er op het moment dat de motor er uit was toch niet meegereden kon worden ......

Ooooooooh, op de oprit met het dak open in je auto zitten en heel hard 'broembroembroem' roepen. Zeg dat dan gewoon! :twisted:

Ach dat is helemaal niet erg, deed ik ook in de auto van mijn vader in de garage toen ik 6 was.... (en van een eigen 911 droomde)

19 jan 2004 14:49
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Ooooooooh, op de oprit met het dak open in je auto zitten en heel hard 'broembroembroem' roepen. Zeg dat dan gewoon! :twisted:

Ach dat is helemaal niet erg, deed ik ook in de auto van mijn vader in de garage toen ik 6 was.... (en van een eigen 911 droomde)

:roll: ..... Had ik maar zo'n oprit of garage .....

Afbeelding

:wink: :bang:

Zei jij trouwens dat jouw 964 verlaagd is Olaf :?: :!: :?: ..... :? niets van te zien :^:

Laatst bijgewerkt door EriC4C op 19 jan 2004 16:08, in totaal 1 keer bewerkt.

19 jan 2004 15:55
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
horn schreef:

Heb jij zeker zo'n auto met de ruitenwissers aan de binnenkant :lol: , verder is het voor mij geen doen om commentaar te leveren aangezien ik geen (heel bewust) cabriolist ben, dus suc6 met deze discussie.

Groetjes van een bewuste coupist.

19 jan 2004 15:56
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
EriC4C schreef:
..... Had ik maar zo'n oprit of garage .....
:wink:

:mrgreen: No More Comments :mrgreen:

Horn schreef:
ENIGE jaloezie???? Ach, je moet wat te dromen overhouden .......

Inderdaad Mr Horn ..... sweet dreams :ba:

19 jan 2004 16:02
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
Olaf schreef:
Inderdaad Mr Horn ..... sweet dreams :ba:

EriC4C schreef:
horn schreef:
..... zei de verkoper dat een cabrio rijden 1 nadeel had: je wilt nooit meer wat anders.
Afbeelding

horn schreef:
Toen ik een 964 wilde kopen, raadden veel mensen op smartgroups en andere forums/fora/fori (?) mij af om een cabrio ouder dan 8 jaar te kopen ivm lekkage, niet goed meer sluiten etc etc. Jouw ervaringen?
Afbeelding ..... Afbeelding
..... en dus voor jou: :bang: :mrgreen:

:wink: :^:

19 jan 2004 16:13
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Au, that hurts!
Eric, the man with the digital memory... 8)

19 jan 2004 20:29
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jaja hou die Eric in de gaten, is een wandelende HD met tig gigabytes en zeer veel cache (en ook cachet :wink: )

19 jan 2004 20:44
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
En cash? :twisted:

19 jan 2004 20:47
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
john radder schreef:
Jaja hou die Eric in de gaten, is een wandelende HD met tig gigabytes en zeer veel cache (en ook cachet :wink: )

:^:

horn schreef:
En cash? :twisted:

Afbeelding

19 jan 2004 21:53
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Openen Cabriodak 964
Om even op dit (totaal onoverzichtelijke en sterk verouderde) topic in te haken :arrow:

Ik ben op zoek naar de modificatie die het mogelijk maakt om het cabrio-dak van een 964 (of 993) te openen terwijl de motor draait.

EriC4C heeft dit, maar kon me helaas niet verder helpen dan naar dit topic :|

Ik ben zelf wat gaan zoeken op het net en kom dan vervolgens bij dit bericht op Pelican - - en had goede hoop.

Echter staat er in dat topic 'n link naar een andere Pelican draadje wat heel duidelijk maakt dat het over een Carrera 3.2 (of eerder type Porsche) gaat :roll:

Ik heb er ooit eens iets over gelezen - en daaruit zou blijken dat het inderdaad kan door een kleine aanpassing aan de printplaat van de controle-unit te doen, die bij een 964 links onder het dashboard zit (en NIET in de footwell, zoals de heren op Pelican denken).

Is er iemand van hier die de modificatie heeft (uit laten voeren) of weet waar ik de juiste gegevens kan vinden :?:

10 aug 2011 9:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht Re: Openen Cabriodak 964 (met draaiende motor)
Modificatie is destijds uitgevoerd bij Carreric, dus bel even met of loop even binnen bij PCG spreek Erik Hendriks aan. Die wil je vast wel vertellen wat te doen :wink:

10 aug 2011 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Jeetje, ik start altijd eerst de auto en doe dan het dak open om de accu niet te zwaar te belasten...
Altijd gedacht dat dat normaal was....
Enige voorwaarde is wel dat de handrem is aangetrokken.....

Dus ik stap in, trek de handrem aan, start de motor en open dan het dak.....
Is dat dan na een modificatie? Dan ben ik "rijker" dan ik dacht....

10 aug 2011 12:49
Profiel
Moderator
911 Carrera S
... dat is inderdaad 'n modificatie :wink:

10 aug 2011 13:00
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Met dank aan PieterZ :thumleft:

1. Find the top control module. On my 90-964 it was located under the driver side dash. Hidden behind another module. It is black plastic box with 4 big connectors and about 5 wires per connector.

2. Locate the 2 thin green with white stripe wires in one of the plugs located at one of the ends.

3. Leaving enough slack at both ends, cut these two wires ( green and white stripe) and connect the two car ends together so the loop continues ( this 2 wires are connected to the same terminal inside the plug creating a loop)

4. Connect one or both module ends ( the ends attached to the control module) of the green with white wires to ground.

That is all :D This mod allows you to safely operate the top with the engine running when he car is completely stopped.
It does not work with the car moving.

The top red light in the instrument panel comes on until the top reaches the completely closed or completely oopen position.

10 aug 2011 17:42
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
mijne kon het ook gewoon met de motor aan. dacht ook dat dat standaard was. wilde juist een modificatie dat ik het rijdend (tot 20 km/u ofzo) kon doen.

@ Malle pietje; is het gelukt? Of een todo'tje?

10 aug 2011 19:17
Profiel
Moderator
911 Carrera S
ToDo'tje .. als de WTL Cabrio weer hier is - en de zon schijnt :wink:

Gisteren de Jubi uitgelaten en vandaag de 4S ... heb dus eigenlijk helemaal geen tijd voor dat soort klusjes :mrgreen:

10 aug 2011 19:25
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
horn schreef:
wilde juist een modificatie dat ik het rijdend (tot 20 km/u ofzo) kon doen.

Dat kan bij mijn 964 gelukkig wél (zie eerste bericht in dit topic). Afbeelding

11 aug 2011 12:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Als dan ook automatisch al rijdend het ruitje zich achter losritst en de tonneau zich zelf vastmaakt, dan wil ik het ook wel :cheers:

Ik durf geen draadjes door te knippen in mijn Porsche. :pale:

11 aug 2011 13:06
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Ewout schreef:
Ik durf geen draadjes door te knippen in mijn Porsche. :pale:

Ik wel ... in jouw Porsche :mrgreen:

11 aug 2011 13:18
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ]