Auteur |
Bericht |
Rescue911
|
944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Mooi onderwerp voor het Topicje "discussie":
Ik geloof dat de 944's van 1985/1986 in zeer korte tijd in waarde gaan stijgen aangezien dit de enige twee bouwjaren zijn van de 944 type II die nog wegenbelastingvrij gaan worden.
Ik dacht ik meld het even om te kijken of mensen het daarmee eens zijn.
Ik heb in de afgelopen 9 jaar de BMW M3's van 1986 zien stijgen van 8000,- gulden naar 25.000,- euro (!!!) zie marktplaats. Nu wil ik een 944 niet vergelijken met een M3 maar ik geloof wel dat wanneer de eerste 944 type II's van 1985 en 1986 wegenbelastingvrij gaan worden de prijzen richting de 10.000 euro zullen gaan en wellicht eroverheen.
Rescue 911
|
31 okt 2009 9:48 |
|
|
Rescue911
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Ondernemen= investeren
|
31 okt 2009 9:53 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
ik denk op de zelfde manier, maar minder extreem. ik denk dat op een auto van 5000-6000 euro misschien 1000-2000 euro bij komt. Veel meer zal het m.i niet zijn op het eerste gezicht. MAAR, het kan natuurlijk zijn dat ze in ons mooie landje binnenkort gaan zoeken naar manieren om nog meer geld te innen, en als de wegenbelasting dan verhoogd zou worden kan dat heel gunstig werken voor max 1986 auto's. mensen zullen dan denk ik uit financieel oogpunt, maar ook om te laten zien dat ze het met die verhoging niet eens zijn, een oldtimer gaan rijden. Het blijft speculeren
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
31 okt 2009 10:57 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Wegenbelasting zou toch afgeschaft worden, cq. worden vervangen door rekeningrijden/betalen naar gebruik? Als je gaat rekeningrijden naar afgelegde afstand zal het argument al snel zijn dat iedereen mag betalen; die klassiekers wordt immers toch nauwelijks in gereden. Iedereen die wel vertrouwen heeft in Den Haag mag bieden op mijn 1986 3.2
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
31 okt 2009 11:05 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Ik snap die logica niet echt. Bij een 944 nog net, no offense, maar omdat daar het aanschafbudget en dus de verzekering wat lager ligt, is die 350 Euro/jaar wellicht een extra stimulans. Maar dan nog. Stel dat 5.000km/jaar rijdt in die auto, en om het makkelijk te houden, rijdt hij 1:10. Dat betekent dus 500 liter benzine per jaar, wat neerkomt op zo'n 700 Euro aan brandstof. Daarnaast dus verzekering van zo'n 170 Euro. Beetje onderhoud aan de wagen van zo'n 600 Euro per jaar. Dan heb je het totaal dus over een kleine 1.500 Euro/jaar. En dan dus 350 Euro besparen op 'wegenbelasting'. Ik begrijp het wel, maar zou toch voor die 30 Euro/jaar niet specifiek zoeken. Zodra de auto duurder wordt, je meer rijdt, en meer onderhoud krijgt, gaat het alleen maar krommer Daarbij, hoe lang hebben de meeste mensen zo'n 944. Stel dat je de wagen 3 jaar hebt, dan mag hij dus maximaal 1.000 Euro meer kosten dan een vergelijkbare (jongere!) wagen.
|
31 okt 2009 12:28 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Hier in Groningen ben je een dikke 500 per jaar kwijt aan een Type II. Dat zou dus een besparing van ruim 25% opleveren en ik kan me voorstellen dat mensen vervolgens deze types verkiezen boven een iets nieuwere => lichte waardestijging. Of dat rationeel gezien voor velen de beste keuze is (ouder vs nieuwer) is een tweede.
_________________________________________ Tjolk.
|
31 okt 2009 13:21 |
|
|
cabrio wim
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Prijs je rijk terug van Hans van der Togt terug op het forum.
|
31 okt 2009 13:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
in de regel zullen klassiekers tot 1986 idd wat prijsvaster blijven dan jongere klassiekers. merk dat ook bij andere auto's. Maarja, hoe lang voordat onze graairegering wederom de regeling aanpast. "Alleen auto's van voor 1986 met ABS en Airbags zijn nog belastingvrij..."
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 okt 2009 13:47 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
|
31 okt 2009 13:52 |
|
|
Rescue911
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
|
31 okt 2009 15:05 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Brandstofkosten kun je niet in t zelfde rijtje plaatsen als onderhoud en verzekering vind ik zelf aangezien het helemaal afhankelijk is van het gebruik, dat is de verzekering dus niet en het onderhoud iets minder maar loopt zeker niet parallel met het gereden aantal kilometers, daarnaast snap ik niet hoe je aan 350 euro per jaar komt, mijn 951 doet nu nog 684 euro/pj.. noem ik een flinke besparing. Nog 2 jaar en dan mag ik me ook gelukkig prijzen Groet, Een trotse eigenaar van al 8(!) jaar dezelfde 944 turbo
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
01 nov 2009 11:20 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Straks inderdaad rekeningrijden. Argument is dus straks verwaarloosbaar.
Echter, mark my words; bij het rekeningrijden wordt het aantal gereden kilometers gekoppeld aan de CO2-uitstoot en/of de motorinhoud. Leuker kunnen ze het niet maken, en beter ook niet.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
01 nov 2009 11:49 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
aftrek op dagwaarde ipv cataloguswaarde pre 86
_________________________________________ oud is beter
|
01 nov 2009 12:07 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Als dat zo is komen alle oudere Porsches (pre-M96) er slecht vanaf ben ik bang. Ikzelf heb bijvoorbeeld 3.6 liter motorinhoud en denk qua CO2 niet echt gunstig mbt. de huidige standaarden... Voor een 944 geldt 2.5, 2.7 of 3.0 liter. Ook niet echt weinig...
|
01 nov 2009 12:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
|
01 nov 2009 13:01 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
er zal toch wel een speciale regeling komen voor auto's die oltimer zijn op het moment dat die regeling van rekeningsrijden/kilometerheffing in gaat. zou wel raar zijn, waarom zouden ze anders de grens voor oldtimer worden hebben vastgelegd?
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
01 nov 2009 13:16 |
|
|
RonP
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Die hele discussie over het "voordeel" van belastingvrij die is erg overtrokken. Ook al is een 944 in aanschaf redelijk goedkoop, het onderhoud e.d. zijn toch ook echt aan Porsche-prijzen. Als je naar alle maandelijkse kosten van een 944 kijkt (incl. onderhoud, etc) dan denk ik dat die 35,- euro p/mnd het verschil echt niet zal maken. En mocht 35,- euro p/mnd onoverkomelijk zijn dan is het misschien verstandiger een andere type auto te kopen. Trouwens, de leuke 944's zijn toch van bouwjaren na '86. (behalve de 1e Turbo's)
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
01 nov 2009 13:54 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Ceteris paribus heeft een type II van na '86 imho weinig meerwaarde t.o.v. een '86er. Dan is die 520 Euro besparing per jaar best een leuk kado.
_________________________________________ Tjolk.
|
01 nov 2009 14:11 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
zozo, ook latijn gehad?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
01 nov 2009 14:34 |
|
|
RonP
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Als je over exact dezelfde auto praat in exact dezelfde conditie dan zou je voor de pre-"87 moeten kiezen, in ieder ander geval gewoon kijken welke de beste is en die kiezen. En dat een '85 er of een 86'er ineens het dubbele waard wordt lijkt me erg sterk. Staat ook niet in verhouding tot het jaarlijkse bedrag dat je aan belasting moet betalen voor een later bouwjaar. Ik denk trouwens wel dat de 944 in de komende jaren in waarde zal gaan stijgen. Geloof alleeen niet dat een "gewone" 944 type II de 10K Euro gaat overtreffen
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
01 nov 2009 14:42 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Mij 1989-er gaat net buiten de boot vallen, maar ik ga hem er niet voor weg doen.
Ik ben eerder bang dat ik een keer fiscaal gedwongen wordt een een Kat in te bouwen ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
01 nov 2009 15:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Of helemaal geen auto...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 nov 2009 15:24 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Af en toe doe ik er zelfs nog iets mee.
_________________________________________ Tjolk.
|
02 nov 2009 1:40 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
Precies wat ik zei, maar dan anders
|
02 nov 2009 10:34 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: 944 Type II van 1985/1986 gaan in waarde stijgen.
OK, je hebt me overtuigd. Laten we een enorme loods gaan huren (kopen is nog beter) en elke 1985/1986 944 type II die we kunnen vinden kopen en daar stallen. Over 5 jaar verkopen en de winst delen. Ik ga in Cariben wonen denk ik, op een hardhouten vintage tweemaster zeiljacht.
|
02 nov 2009 15:37 |
|
|