Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:40

Antwoord op onderwerp  [ 419 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Cultureel Buren Bezoek 1 november 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Cultureel Buren Bezoek 1 november (aka Autobahnrasen)
jeetje Paul,had ik van jou niet verwacht ,zo'n beginnersfout :wink:

02 nov 2009 12:33
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
MS964 schreef:
Leuk filmpje! Wel wordt het me nu duidelijk waarom ik ruimte tekort had om naar de 300 km/u te gaan en anderen niet: er worden gewoon met 300 km/u auto's ingehaald die zelf 120 km/u ofzo rijden.
Helemaal mee eens Mischa, daarom hebben wij ook maar 1x boven de magische grens gezeten. En de enige die we toen ingehaald hebben, was een mede-rijder, dus dat was vast goed :cheesy:

02 nov 2009 13:01
Profiel Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Door de meesten hier wordt niet zo nauwkeurig gelezen, maar door sommigen :shock: :evil:

Niet waar organisator RLPCCM :?: :wink:

02 nov 2009 13:18
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Ook ik ben het eens met Mischa... Wat overigens niks afdoet aan het feit dat ik jouw Turbo -met soepele velgen- mooi bij kon houden op Duits grondgebied (en dat was niet op de terugval momenten van 240 km...)! :lol:

02 nov 2009 16:48
Profiel
Leiderdorp
zeker ook niet op de parkeerplaats :|

02 nov 2009 16:58
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
We'll meet again, dear Mark, and then we'll see.... :ass:

02 nov 2009 16:59
Profiel
Mijn geld zet ik op Mischa...!

02 nov 2009 17:02
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Het punt van Mischa herken ik uiteraard wel, maar het heeft toch ook een voordeel om met groot snelheidsverschil in te halen: je bent 'het risco' dan heel snel voorbij :P

Zelf durf/doe ik het wel als er 1 auto alleen rijdt. Als er 1 misschien binnenkort gaat inhalen dan laat ik de snelheid ook wel zakken.
Maar dat wel in mijn eigen P.
Wilde zondag mijn aimabele gastheer niet de stuipen op het lijf jagen :wink:

02 nov 2009 17:05
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bedankt Yaron, vriend! :salut: :wink:

02 nov 2009 17:05
Profiel
Timeless
Wacht maar ....volgend jaar :mrgreen:

02 nov 2009 17:22
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
paSCal schreef:
MS964 schreef:
Leuk filmpje! Wel wordt het me nu duidelijk waarom ik ruimte tekort had om naar de 300 km/u te gaan en anderen niet: er worden gewoon met 300 km/u auto's ingehaald die zelf 120 km/u ofzo rijden.
Helemaal mee eens Mischa, daarom hebben wij ook maar 1x boven de magische grens gezeten. En de enige die we toen ingehaald hebben, was een mede-rijder, dus dat was vast goed :cheesy:

Voor mij als bijrijder/navigator was het ook wel erg prettig. Juist dit soort dingen dragen er toe bij dat ik mij volstrekt veilig heb gevoeld bij Misha. Nogmaals dank het was echt leuk.

02 nov 2009 17:38
Profiel WWW
Veghel
Citaat:
Die zwarte Boxster die staat bijna stil man.... volgens mij is dat die Luna goos
.

Is dat niet jouw rijstijl dan :?: :wink:

Ik heb de bolide's na jou goos-mobiel iets versneldt, omdat dan het hele uitrij circus de meeste tijd van de vid zou nemen :bang: :wink:

BTW ,ik heb me geen moment onveilg bij jaap gevoeld, en hij anticipeerde goed op alle situatie's :salut:

En ik, die na ooit een zware crash als bijrijder gehad te hebben dit zegt :shock:

En ja ook bij 120 kan het goed fout gaan.....of als je over de ketelbrug rijd.. :bang:

Ik heb genoten :mrgreen:

02 nov 2009 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex (Porsche 911 964 Carrera2 '90)
Breda
leuke filmpjes! goede sfeerimpressie vd dag... bij droog weer, volgende week nog maar eens de route doen;)

02 nov 2009 18:35
Profiel
PorscheForum Rookie
996 Carrera 4S ex Boxster S
horn schreef:
free bee schreef:
Zag helaas nog een pechgeval onderweg: goud/zilverkleurige boxster (kenteken ..HGT..) met 2 sleutelende forumleden eronder.
Ging helaas te hard om nog assistentie te verlenen :oops: .
Zag wel onderweg hun loshangende bodemplaat, maar was al te laat met waarschuwen.
Hopelijk is bij hen toch alles goedgekomen?!

Gelukkig werden we door een blauwe 9... er duidelijk op gewezen dat er iets niet goed zat daar onder de rechter bumper. Bedankt voor de hulp om de vluchtstrook op te komen!!
Reparatie middelen bestonden uit een schoenveter, een nagel tang en wat gevloek. Vraag me af wat er gebeurd zou zijn als die met 200+ de wielkast ingeschoten was..
Duidelijk geval van "waar is m'n gereedschap + Ducktape.."

02 nov 2009 22:31
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Citaat:
Met een 964 heb je gewoon erg veel ruimte nodig vanaf 260 op de teller om hem naar zijn top te rijden.

Poeh, dacht dat het al aan mij lag :oops:

02 nov 2009 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
997Targa4MK2PDK (2011) | ex-996C4MK2Coupé (2003) | ex-993C2MK2Coupé (1996) | ex-964C2Coupé (1991)
Doorn
@WillemB: Een zijdraadje: Je hebt een mooie collectie historische 356-foto's in je album zitten. Wat is jouw connectie met die foto's?

03 nov 2009 12:03
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Het antwoord op de gestelde vraag had je ook zelf kunnen vinden :idea: :wink:

03 nov 2009 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
997Targa4MK2PDK (2011) | ex-996C4MK2Coupé (2003) | ex-993C2MK2Coupé (1996) | ex-964C2Coupé (1991)
Doorn
You're too kind.

03 nov 2009 12:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Was er niet bij, maar is er niemand die toegeeft dat hij/zij harder reed dan eigenlijk gewenst vanwege het geen gezichtsverlies willen lijden in deze groep?

Ben benieuwd of er uberhaupt iemand reageert op deze vraag. We zijn immers allemaal keiharde Porsche-rijders tot dik boven de 240km/u.... Of toch niet?

Degenen die zich laten opjagen door de chefs en harder rijden dan voor hen veilig voelt: dom bezig geweest! :!:

Daarbij: waarschijnlijk zijn de organisatoren mede verantwoordelijk voor een eventueel ongeluk. Immers, naar de wet zetten zij (als organisatie) aan tot het rijden op hoge snelheid in groepsverband. :|

04 nov 2009 1:26
Profiel
Moderator
PF #57
:? Heb je een 'jonge-psychiater-doe-het-zelf-doos' gekregen van de Sint of zo?

wellicht had je deze vragen niet gesteld als je er wel bij was geweest.

het is geen evenement waarin je in een treintje van 60 auto's allemaal de topsnelheid van je auto test. Het is een route die je individueel rijdt, met de snelheid die je zelf aandurft of wilt. Zowel van tevoren als tijdens de tussenstop als op het eindpunt hangt er nergens een sfeer van 'wie heeft de hoogste snelheid behaald?' of erger nog, van 'wáát, durf jij niet harder?'. Heb ik echt nergens kunnen bespeuren. Denk jij dat er mensen 'in deze groep' ergens hebben staan klokken hoe hard anderen reden? :? Als iemand het hele rondje 120 km/u heeft gereden is dat niemand opgevallen. Het is veel individueler dan je denkt. Je bent nl helemaal niet bezig met anderen, behalve dat je kijkt en luistert naar andere Porsches die je voorbijkomen, maar niet anders dan bij een ander moment dat je met meerdere Porsches bij elkaar bent.
Daarbij, ik heb veel mensen zelf horen zeggen (geldt ook voor mezelf) dat ze dit jaar minder hard zijn gegaan doordat het vochtiger was. Opjagen? Chefs? 't Is dat ik mijn pauken was vergeten... :bang:

Is je laatste opmerking op feiten gebaseerd of een beschrijving van je onderbuikgevoel? Waar wordt aangezet tot het rijden op hoge snelheid? In groepsverband nog wel? Sterker nog, welke organisatoren? We zijn met het forum uitgenodigd voor een bedrijfsbezoek aan Porsche Centrum Gelderland. Deze uitnodiging is hier doorgegeven. En voor de deelnemers aan dit bedrijfsbezoek is er vrijblijvend een routebeschrijving gemaakt naar Paviljoen Posbank. Om, als je daar behoefte aan had, ter plaatse wat te kunnen eten en drinken en te converseren met gelijkgestemden.

Geen idee wat je beoogt met je kritische noot, maar nogmaals; als je erbij was geweest had je mijns inziens ook beleefd dat er een hele andere sfeer hing dan jij verwacht/beschrijft.

04 nov 2009 4:03
Profiel
Westervoort
Bericht Re: Cultureel Buren Bezoek 1 november
Idd een erg vreemde reactie Peter ; op een enkel stuk was 't mooi droog en was 't dan toevallig ook nog leeg, dan kon je wat harder, maar op de vele vochtige stukken werd er vlot, maar absoluut niet met risico gereden.
We hebben niets te winnen, maar alleen te verliezen met dergelijk rijden. Nee, 't was mijn inziens leuk en ongedwongen, zoals verwacht.

Onnodige felle reactie hoor, dat "dom bezig geweest", niet nodig.

04 nov 2009 7:28
Profiel
Veghel
+ 2

Afbeelding

04 nov 2009 8:04
Profiel
964 C2
Bepaal altijd zelf mijn snelheid en laat me door niemand op jagen, niet in het verkeer en niet door woorden. De gek die zich dood wil rijden was m.i. niet aanwezig op dit evenement. Maar ja, waarom zou je dat geloven als je het niet zelf gezien hebt.

04 nov 2009 8:53
Profiel
Natuurlijk zal er sprake zijn van enig visserslatijn. (We blijven mannen).
Ik heb sterk de indruk gekregen dat een ieder juist adviseerde om zo hard te rijden als je zelf aandruft.
Ik heb nergens iets kunnen bespeuren van de boel opnaaien.

04 nov 2009 9:35
Profiel
Leiderdorp
Rij de volgende keer eens mee en geef dan je mening.Ik denk dat we allemaal verantwoordelijk genoeg zijn (sommige door de leeftijd,andere door ervaring.Als het op haantjes gedrag zou gaan lijken valt de helft af ,simpel omdat ze een type porsche rijden welke zich niet eens zou kunnen meten met bijv. de gt3, ( een afvallige boxster,wit, daar gelaten).Het gaat op deze dag om het gevoel wat je kan beleven met je auto zonder steeds de adem van oom agent in je nek te voelen(ik ken het gevoel).Daarnaast deel je een beleving met ander liefhebbers.Nogmaals beetje uit de lucht gegrepen bericht wat je hebt gepost.

04 nov 2009 9:47
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 419 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende