Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:52

Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
mijn eerste bericht 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht Re: mijn eerste bericht
Alsjeblieft: een beetje Bob de Bouwer maar wel binnen het budget: http://link.marktplaats.nl/271881715

P.S. als ik het bijbehorende geluidsfragment beluister lijkt het net alsof ze er een diesel ingelepeld hebben. Wegenbelastingvrij, goedkoop tanken én een nekkendraaier, wat wil je nog meer?

04 nov 2009 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Welkom Piet,

Ik ben zelf het afgelopen jaar op zoek geweest naar een vergelijkbare auto. Uiteindelijk voor 11K een goede harde auto gevonden uit de VS. Om hem nu technisch in orde en veilig rijdend te krijgen komt er nog heel wat kijken en voor dat de auto helemaal af is ben ik zeker het aanschaf bedrag nog eens kwijt.
Voor het zoeken kun je het beste internet in gaten houden. (marktplaats, autotrader en als je niet bang bent voor importeren, mobile.de of Ebay)
Je kunt ook gaan kijken bij Joop Stolze in de Lier die heeft erg veel staan, maar een rijdend exemplaar met APK kost je daar ook minmaal 12K. Echter komt er dan ook nog heel veel werk aan te pas om hem mooi te krijgen. Eén voordeel je hebt tijd om te sleutelen..ben je ook een beetje handig?

Ga ervan uit dat welke weg je ookt bewandelt uiteindelijk kost een technisch goede auto met een mooi interieur en strakke carrosorie je zeker 25K. Het is alleen een keuze of je het allemaal aan het begin betaald of in stukjes tijdens je project.

En bedenk het zoeken is al leuk, Succes!

04 nov 2009 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
In dit Bob de Bouwer geval van Eric hield ik liever mijn geld op de bank. :scratch:

04 nov 2009 22:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
En hier, nog zo'n creatie van Bob: http://link.marktplaats.nl/284534311

Het kan dus wel voor jouw budget maar of je hier nu echt gelukkig van zult worden?

04 nov 2009 22:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
@Eric alleen de ophanging van het nummerbord voorspelt al niet veel goeds.
En bij het zien van die versnellingspook moet ik meteen aan andere hulpstukken denken. Gadverdakkie.

04 nov 2009 22:31
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Welkom hier en succes met je speurtocht.

Het beste advies dat ik je mee kan geven, veel rond kijken en vooral niet overhaast een besluit nemen. Bij mijzelf ging er tussen de eerste bezichtiging en de uiteindelijke koop anderhalf jaar overheen. Bij twijfel nooit doen!

PS, houd ook rekening met onderhoud.

04 nov 2009 22:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Heinz schreef:
Welkom Piet,

Ik ben zelf het afgelopen jaar op zoek geweest naar een vergelijkbare auto. Uiteindelijk voor 11K een goede harde auto gevonden uit de VS. Om hem nu technisch in orde en veilig rijdend te krijgen komt er nog heel wat kijken en voor dat de auto helemaal af is ben ik zeker het aanschaf bedrag nog eens kwijt. ...En bedenk het zoeken is al leuk, Succes!

Heb ik je rode Targa zonder voorwielen afgelopen week " ergens in Steenwijk" gezien, of vergis ik mij?
Aardig projectje :mrgreen:

04 nov 2009 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
@Airhead

Klopt, Erwin is er druk mee, ophanging wordt nu gestraald en gepoeder-coat.

Inderdaad een heel leuk project!

04 nov 2009 23:40
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
soepkip 986 schreef:
@Eric alleen de ophanging van het nummerbord voorspelt al niet veel goeds.
En bij het zien van die versnellingspook moet ik meteen aan andere hulpstukken denken. Gadverdakkie.

+1. Wat een monument van wansmaak.....

05 nov 2009 0:10
Profiel
Moderator
PF #57
met originele cupvelgen :lol:

05 nov 2009 7:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Eric schreef:
Alsjeblieft: een beetje Bob de Bouwer maar wel binnen het budget: http://link.marktplaats.nl/271881715

P.S. als ik het bijbehorende geluidsfragment beluister lijkt het net alsof ze er een diesel ingelepeld hebben. Wegenbelastingvrij, goedkoop tanken én een nekkendraaier, wat wil je nog meer?

Wat is er de waardevermindering door de ombouw naar een 935 look?
Als je een aankoopkeuring laat uitvoeren door een Porsche dealer of TUV-Nord dan kun toch niet voor verrassingen komen te staan?

05 nov 2009 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Patrick schreef:
In dit Bob de Bouwer geval van Eric hield ik liever mijn geld op de bank. :scratch:

OP de bank brengt het ook niets meer op aan rente.

05 nov 2009 10:05
Profiel
Moderator
PF #57
p.coremans schreef:

Moeilijk te bepalen. Ik hou als stelregel altijd dat de verbouwingskosten ook de waardevermindering van het origineel zijn... maar dit is wel een erge bouwdoos.

p.coremans schreef:
Als je een aankoopkeuring laat uitvoeren door een Porsche dealer of TUV-Nord dan kun toch niet voor verrassingen komen te staan?

Jawel. Een aankoopkeuring is het nalopen van een aantal punten van de auto en het geven van een gefundeerde 'eerste indruk'. Ze kijken niet in de motor en halen in principe niets uit elkaar. Dus tenzij er allemaal enge geluiden uit je blok komen, kan je zomaar een week na aankoop van een goedgekeurde auto met gebroken tapeinden zitten en je spaarvarken nog een keer stuk moeten slaan voor een motorrevisie (5-12K euri). AAK helpt, maar is helaas geen verzekering tegen problemen. En dan is het ook nog sterk afhankelijk wáár je een AKK laat doen.

05 nov 2009 10:15
Profiel
p.coremans schreef:
Patrick schreef:

OP de bank brengt het ook niets meer op aan rente.

Nee, dat is waar maar het investeren in een naar mijn mening bodemloze (Porsche) put vind ik zonde.
Maar het is jouw geld en wie betaalt bepaalt natuurlijk.
Een aantal mensen probeert je te helpen bij het voorkomen van de omzetting van een droom naar een nachtmerrie.
Ik kan me voorstellen dat je een beetje schrikt van de reacties maar ze zijn bedoeld om je te helpen.

05 nov 2009 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
@ Patrick: duidelijke taal

05 nov 2009 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
horn schreef:
p.coremans schreef:

Moeilijk te bepalen. Ik hou als stelregel altijd dat de verbouwingskosten ook de waardevermindering van het origineel zijn... maar dit is wel een erge bouwdoos.

p.coremans schreef:

Jawel. Een aankoopkeuring is het nalopen van een aantal punten van de auto en het geven van een gefundeerde 'eerste indruk'. Ze kijken niet in de motor en halen in principe niets uit elkaar. Dus tenzij er allemaal enge geluiden uit je blok komen, kan je zomaar een week na aankoop van een goedgekeurde auto met gebroken tapeinden zitten en je spaarvarken nog een keer stuk moeten slaan voor een motorrevisie (5-12K euri). AAK helpt, maar is helaas geen verzekering tegen problemen. En dan is het ook nog sterk afhankelijk wáár je een AKK laat doen.

keuring kost € 300 ,MET WEINIG ZEKERHEID begrijp ik

05 nov 2009 11:47
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Als je de motor wil laten controleren (in principe het belangerijkste aan de auto), compressie enz, enz, moet die er het liefst uit (testbank)en dat kost al wat centen :!:

05 nov 2009 11:57
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
p.coremans schreef:
horn schreef:
Een aankoopkeuring is het nalopen van een aantal punten van de auto en het geven van een gefundeerde 'eerste indruk'. Ze kijken niet in de motor en halen in principe niets uit elkaar. Dus tenzij er allemaal enge geluiden uit je blok komen, kan je zomaar een week na aankoop van een goedgekeurde auto met gebroken tapeinden zitten en je spaarvarken nog een keer stuk moeten slaan voor een motorrevisie (5-12K euri). AAK helpt, maar is helaas geen verzekering tegen problemen. En dan is het ook nog sterk afhankelijk wáár je een AKK laat doen.

Nee, niet met 100% zekerheid. Wel zéér verstandig om te laten doen voor aanschaf als je zelf onvoldoende (technische) kennis hebt!

05 nov 2009 12:11
Profiel
Moderator
PF #57
Ik ben dolgelukkig met de keuring die ik heb laten doen. Er komt een hoop interessante informatie uit wat me zowel in mijn prijsonderhandelingen als in mijn verwachting van de auto een goede indicatie en onderbouwing gaf. Echter, jij vroeg of je met een akk 'dan kun toch niet voor verrassingen komen te staan' en daar reageerde ik op. Ja, daar kan je wél voor komen te staan. Wat ik zeg is dat een AKK geen garantie is of zaligmakend. Een momentopname van een oud product dat aan slijtage onderhevig is. Bovendien kijken ze niet ín de motor. Als je 100% zekerheid wil moet je een nieuwe met fabrieksgarantie kopen. :idea:

Overigens vind ik 300 euro voor een akk sterk geprijsd.

05 nov 2009 12:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
P.Coremans schreef:
Citaat:

Ik denk dat de het een erg grote zekerheid is dat je de € 300 kwijt bent en de Porsche niet gaat kopen. Als je als Porschist al zo je nummerbord laat hangen dan heb je, ben ik bang, weinig interesse in je auto.

En @ Horn € 300 kost het bij bijvoorbeeld A-point. En ik denk dat dat die niet weten wat ze moeten doen met zo'n omgebouwde flatnose. Wel lachen om mee naartoe te gaan om in te ruilen. :mrgreen:

05 nov 2009 13:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
En een 944 of 968, lijkt je dat niet wat?

http://link.marktplaats.nl/283929400

Veel Porsche voor niet te veel geld.

05 nov 2009 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
997Targa4MK2PDK (2011) | ex-996C4MK2Coupé (2003) | ex-993C2MK2Coupé (1996) | ex-964C2Coupé (1991)
Doorn
Heinz schreef:
Welkom Piet,

Ik ben zelf het afgelopen jaar op zoek geweest naar een vergelijkbare auto. Uiteindelijk voor 11K een goede harde auto gevonden uit de VS. Om hem nu technisch in orde en veilig rijdend te krijgen komt er nog heel wat kijken en voor dat de auto helemaal af is ben ik zeker het aanschaf bedrag nog eens kwijt.
Voor het zoeken kun je het beste internet in gaten houden. (marktplaats, autotrader en als je niet bang bent voor importeren, mobile.de of Ebay)
Je kunt ook gaan kijken bij Joop Stolze in de Lier die heeft erg veel staan, maar een rijdend exemplaar met APK kost je daar ook minmaal 12K. Echter komt er dan ook nog heel veel werk aan te pas om hem mooi te krijgen. Eén voordeel je hebt tijd om te sleutelen..ben je ook een beetje handig?

Ga ervan uit dat welke weg je ookt bewandelt uiteindelijk kost een technisch goede auto met een mooi interieur en strakke carrosorie je zeker 25K. Het is alleen een keuze of je het allemaal aan het begin betaald of in stukjes tijdens je project.

En bedenk het zoeken is al leuk, Succes!

Jé, daar staat wat te koop, bij die Joop Stolze (http://www.stolzeclassiccars.nl/). Gaaf, en zeker als je een restauratieobject zoekt. In de gauwigheid zie ik zeer veel import uit de states.

05 nov 2009 14:14
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ah, der Stolze. Zoekfunctie :idea:

05 nov 2009 14:19
Profiel
Moderator
PF #57
[understatement on]en enige voorzichtigheid betrachten[understatement off]

Doet me denken aan de receptioniste bij Stolze... :lol:

Afbeelding

05 nov 2009 14:49
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Patrick schreef:

Sterker, in dit Bob de Bouwer geval van Eric flikkerde ik mijn geld liever in de sloot. :shock: Zonde van de (broodnodige) ruimte in mijn garage.

05 nov 2009 15:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende