Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:52

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Chippen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht Re: Chippen
snarf02 schreef:
.............in je Boxter inbouwen ............ Dan laat je bijna alle Porsches achter je! GR Frans.

:mrgreen:

02 nov 2009 21:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Een 3.4 of 3.6 motor erin lepelen geeft ook al leuke resultaten.

02 nov 2009 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Hee Goutemmer,

Chippen heeft voor een Boxster inderdaad niet zoveel meerwaarde. Ruil je hem in voor wat snellers.

04 nov 2009 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Zelf zit ik te overwegen om mijn 964 c4 bij BAR te laten chippen, het lijkt mij toch wel zinvol daar er op de auto nu een Cat. vervanger+cup pijp is gemonteerd en een open luchtfilter. Of denken jullie dat de originele chip deze modificaties wel kan ondervangen?

05 nov 2009 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
RonP schreef:
en dergelijke..... :salut: :mrgreen:

Ed is ook een paard dus 1 PK !

:popcorn:
en lekker gezellig ook nog eens (voor een paard dan)

05 nov 2009 13:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex 996 C4 Tip 1999
Eindhoven
Ik ben toevallig met ongeveer hetzelfde onderwerp bezig.

Achtergrond info: ik heb afgelopen week zelf mijn daily driver (A3 TDI) zelf voorzien van opgepepte ecu software (die overigens aangeleverd is door een zeer ervaren tuner) met succes.
Resultaat een brok koppel erbij waar je u tegen zegt. Maargoed dat is een TDI en dus vrij eenvoudig te tunen.

Back on-topic: voor mijn 996 (met ME7.2 ecu) heb ik een extra ecu besteld en de kabels om deze in een testopstelling te kunnen uitlezen/flashen. Ik verwacht hier volgende week mee te kunnen experimenteren. Zal dan zeker ook een getunede file aanschaffen om zo te kunnen proberen of het inderdaad wat uitmaakt voor deze motor. (of het uberhaupt al merkbaar zal zijn vraag ik me af)
Maar veel meer dan een procent of 5 zal het inderdaad niet uitmaken bij een ongeblazen motor.
Zal een verhaaltje van de bevindingen hier op het forum plaatsen, misschien dat er meer mensen (met een gedeelde elektro hobby) wat aan hebben.

05 nov 2009 14:10
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
996 chippen. U leeft graag avontuurlijk?

05 nov 2009 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996 C4 Tip 1999
Eindhoven
Glas_Boxster schreef:
Ik dacht dat mijn boxster al gechipt was, naar nader onderzoek schijnt dit niet zo te zijn.

vraag me af welk "nader onderzoek" dat dan is geweest, dan moet je de originele ecu software hebben gedumpt en vergeleken met een originele file, lijkt me niet dat je zoveel moeite hebt gedaan om er achter te komen dat je ecu nog origineel is?

Glas_Boxster schreef:
Boxster 2.5 uit 1998, zit een sport uitlaad en andere luchtfilter op. 120.000 km op de teller.

offtopic: sport uitlaad is dat snel de kofferbak leeg maken of wat bedoel je daarmee? ;)
ontopic: als er inderdaad iets is "verbeterd" aan het in&uitlaat traject dan kan het soms wel enig "extra" nut hebben ook iets aan de software te veranderen, bij een ongemodificeerde motor zal het chiptunen minder effect hebben dan op een motor met verbeterde in/uitstroom.

05 nov 2009 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Citaat:
ontopic: als er inderdaad iets is "verbeterd" aan het in&uitlaat traject dan kan het soms wel enig "extra" nut hebben ook iets aan de software te veranderen, bij een ongemodificeerde motor zal het chiptunen minder effect hebben dan op een motor met verbeterde in/uitstroom.

Dus zoals in mijn vraag hierboven is het niet onverstandig om de auto eens bij Beek op de rollenbank te zetten?

05 nov 2009 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Ik had zoiets ook verwacht (aanpassen software meer effect als er al wat modificaties zijn gedaan). Dat valt evenwel mee.

Mijn 993 heeft een sportuitlaat en K&N filtertje. Uit rollenbank meting bleek dat aanpassing van de software nog wel wat extra's bracht maar dat was meer in de regio van 5%.

Uit de metingen voor aanpassing bleek overigens wel dat het vermogen en koppel ca. 10% boven fabrieksopgave zaten voor software aanpassing (software was origineel, een vergelijking van de instellingen wees dat uit).

05 nov 2009 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Kijk anders hier..

http://www.tellsellturbo.opjeboxster.nl

Kun je voor 100 euro een turbo op je boxster schroeven met 3 bijgeleverde schroefjes.. plus 100 pk! :mrgreen:

05 nov 2009 15:11
Profiel
Moderator
PF #57
Mike, het is ongeloooooooofeluk!

Afbeelding

05 nov 2009 15:25
Profiel
Omg. Amsterdam
:popcorn: ...... en Glasboxster...? nog iets aan toe te voegen.. je bent wel erg stil :mrgreen:

05 nov 2009 18:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2