Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:57



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
tuning 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht tuning
wat is de veiligste manier om een 993 4s of 2s met tiptronic bediening sneller vanuit stilstand naar de 100 km/h te krijgen?


15 feb 2005 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Op de trailer achter een KJN :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Peter-die het echt niet laten kon en zich bij deze excuseerd :jocolor: -3.2
_________________________________________
""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson


15 feb 2005 19:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht Re: tuning
spike-993 schreef:
wat is de veiligste manier om een 993 4s of 2s met tiptronic bediening sneller vanuit stilstand naar de 100 km/h te krijgen?



Wat nou dan Spike...niet rap genoeg :?:
_________________________________________
t beste maar weer...


15 feb 2005 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
eigenlijk is het heel simpel, ik ben er van overtuigd dat een automaat het in bijna alle opzichten wint van een schakelbak (tussen acceleratie dan)

maar als je met een automaat een sprintje aangaat vanuit stilstand, heb ik altijd het gevoel dat er een soort van 'pauze'' zit tussen plankgas geven en het daadwerkelijk aanrijden. (hier verlies je een kostbaren seconde)

ik denk wel dat je met een automaat als je al aan het rijden bent in het voordeel bent ten opzichte van een manual. (ze houd altijd zelfstandig rekening met het perfecte schakel moment)
:wink:


15 feb 2005 20:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Toch blijkt dat in veel gevallen niet zo te zijn al zou je dat wel zeggen...

Als je de tijden van 0-100 van veel merken en types bekijkt valt op dat bij gelijke motorisering de handschakel sneller is dan de automaat.

Ik weet niet of dat bij Porsche ook zo is. Je zou eigenlijk de fabrieksopgave van de tiptronic en de schakelbak moeten hebben om daarover een oordeel te kunnen vellen...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


15 feb 2005 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
:roll: :roll: :roll:
daar gaan we weer :wink:
maar deze discussie blijft leuk
_________________________________________
Got coffee?


15 feb 2005 20:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
sorry jongens, tegen dat een tip nagedacht heeft of ie nu gaat op of neer schakelen ben je met een manu p al om de hoek...
Een tip is zeer comfortabel en relax als je geen zenuwpees bent zoals ik, want ik krijg het er van op de heupen :evil: :roll:
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


15 feb 2005 20:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Ik weet de cijfers van een 993 tip vs manual niet, maar bij de 964 is de tip van 0-100 precies 0,9 sec langzamer.

Wat sowieso scheelt bij de 964 is om de auto handmatig in zijn 1 te zetten. De tip bij een 964 schakelt uit zichzelf nooit in zijn 1 en trekt bij een stoplicht weg in zijn 2. ALs je sneller weg wil moet je hem dus handmatig in zijn 1 zetten. Weet niet of dat bij de 993 ook zo is, maar het is wellicht een idee (of een tip, zo je wilt :wink: )
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 feb 2005 20:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
spike-993 schreef:
maar als je met een automaat een sprintje aangaat vanuit stilstand, heb ik altijd het gevoel dat er een soort van 'pauze'' zit tussen plankgas geven en het daadwerkelijk aanrijden. (hier verlies je een kostbaren seconde)

:


Linkervoet op de rem en dan gassen :!: 8)



wel loslaten als je weg wilt natuurlijk.. :wink:
_________________________________________
t beste maar weer...


15 feb 2005 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Beltar schreef:
sorry jongens, tegen dat een tip nagedacht heeft of ie nu gaat op of neer schakelen ben je met een manu p al om de hoek...


Niet gehoord van de manuele functie :roll:
_________________________________________
t beste maar weer...


15 feb 2005 20:49
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Ik heb alleen maar ervaring met een KJN, en die gaat bij normaal wegrijden altijd in zijn 2 weg.

Echter bij diep intrappen gaat ie razendsnel in zijn 1 van zijn plaats.

Wat ook scheelt is bij de huidige tiptronics (bij de oudere weet ik niet) de PSM uitzetten, dan gaat ie ff een 200 toeren later schakelen, en das een boel.


Verder wees blij dat ie (zeker bij de 4s) eerst ff aarzelt, want het is nog steeds.


Eerst rollen dan dollen, want het kost je echt je aandrijving hoor, bij veel sprintjes.


15 feb 2005 20:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
John4S schreef:
Eerst rollen dan dollen

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
die onthoud ik voor vanavond
_________________________________________
Got coffee?


15 feb 2005 20:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
ome piet schreef:
spike-993 schreef:
maar als je met een automaat een sprintje aangaat vanuit stilstand, heb ik altijd het gevoel dat er een soort van 'pauze'' zit tussen plankgas geven en het daadwerkelijk aanrijden. (hier verlies je een kostbaren seconde)

:


Linkervoet op de rem en dan gassen :!: 8)



wel loslaten als je weg wilt natuurlijk.. :wink:


gaat er dan niets kapot ??

want dat vindt ik dan ook weer zonde :cry:


15 feb 2005 21:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
spike-993 schreef:
ome piet schreef:
spike-993 schreef:
maar als je met een automaat een sprintje aangaat vanuit stilstand, heb ik altijd het gevoel dat er een soort van 'pauze'' zit tussen plankgas geven en het daadwerkelijk aanrijden. (hier verlies je een kostbaren seconde)

:


Linkervoet op de rem en dan gassen :!: 8)



wel loslaten als je weg wilt natuurlijk.. :wink:


gaat er dan niets kapot ??

want dat vindt ik dan ook weer zonde :cry:



Hooguit je remblokken :wink:

Wel eerst even kijken of er ruimte is voor je, anders gaat er meer kapot!!!

Nee even zonder gekheid, wanneer je langdurig gas geeft met de rem ingetrapt, kan je koppelomvormer stuk gaan (verbranden?).....
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


15 feb 2005 21:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
laten we er wijselijk van uit gaan dat een tiptronic het niet haalt van een handbak, maar wat wanneer dsg zijn intrede zal doen zou dat wel es anders kunnen aflopen.


15 feb 2005 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Nee, Spike, heb al verschillende keer met een bekende van me( met gewone 993, lichter, dus sneller als een 2S/4S tip) dit uitgeprobeerd.
Tip. redt het bij elke sprint niet.
Moet natuurlijk wel in z'n juiste versnelling staan. :wink:


15 feb 2005 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
bij de nieuwe lambo zit een speciaal knopje dat je in kunt schakelen als je een stoplicht sprintje wilt doen :twisted:

deze laat het toe om met lichtte wielspin weg te rijden 8)

en laat het toerental tot ongeveer 3700 rpm stijgen alvorens weg te racen :twisted:

zeg maar een soort van launch button :twisted: :drive: :twisted:

is er ook zo iets voor porsche :?:

daar win je vast een hele seconde mee op een 0-100 sprint 8)


15 feb 2005 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Gewoon handbak kopen.
of M3 SMG :lol:


15 feb 2005 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Stond laatst een stukje over een 993 4S tip in purely Porsche, van 0-100 met pijn en moeite rond de 7 sec dan moet je al echt uitgaan kijken voor de hedendaagse gti's.........


15 feb 2005 22:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Joost Houben schreef:
Stond laatst een stukje over een 993 4S tip in purely Porsche, van 0-100 met pijn en moeite rond de 7 sec dan moet je al echt uitgaan kijken voor de hedendaagse gti's.........


En dan ben je al stukken te laat voor een donkergrijze mini cabrio die je dan vol voorbij blaast... 8) :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 feb 2005 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Nadeel is ook het feit dat de 2S en 4S zwaarder zijn.


15 feb 2005 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
:shock: :cry: :cry: :cry:

porsche onwaardig toch :?: :?:


15 feb 2005 22:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Nee, hoor! Bij een echte sportwagen telt de 0-100 eigenlijk niet. Het gaat om het complete plaatje en daar maakt de 0-100 natuurlijk wel een onderdeel van uit, maar is -dus- slechts een onderdeel. Ook de tijd die hij erover doet in de tussensprints, de wegligging, het bochtengedrag etcetera speelt bij de beoordeling van een echte sportwagen een rol...

Tja, Spike... Hoe voelt het nou om een auto te rijden die bij 0-100 het snot voor ogen wordt gereden door de eerste de beste gekietelde GTI?
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


15 feb 2005 23:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Boven de 100 word alles weer rechtgezet.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


15 feb 2005 23:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Dát wilde ik ermee zeggen!

Er is meer dan 0-100 en 300+ pk's en superbrede sloffen en spoilers die bij bepaalde snelheden uitschuiven etcetera dat een een sportwagen definieert...

Mensen staren zich er alleen zo snel blind op...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


15 feb 2005 23:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.