Auteur |
Bericht |
Driver
|
RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
Hallo, Wat zijn de pro & contra`s om een (964) RS koppeling te nemen ipv een normale ?? Zijn er nog andere vitale onderdelen die je dan het beste direct kan meevervangen om optimaal rendement te behalen ? (b.v. vliegwiel ??) Alvast bedankt.... gr. Peter
_________________________________________ Kosten waarvan het resultaat niet meetbaar wordt, moet je niet maken
|
08 nov 2009 13:04 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
Een 964 RS koppeling is gelijk aan een gewone koppeling. Zelfde drukgroep, alleen een iets andere plaat, maar daar merk je met het rijden niks van.
Jij bedoeld een RS vliegwiel. Daar is hier al veel over geschreven. Gebruik de zoek functie maar eens.
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
08 nov 2009 13:16 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 nov 2009 14:31 |
|
|
Driver
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
Hallo, Klopt er zijn al meerdere topics over geschreven. Echter ik zie nergens staan of men de CHIP moet aanpassen indien men een lichter vliegwiel verbouwt.... Gr. Peter
_________________________________________ Kosten waarvan het resultaat niet meetbaar wordt, moet je niet maken
|
08 nov 2009 21:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
volgens mij niet. kan wel. pb eens met gizmo
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 nov 2009 21:47 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
Ik heb het door Renntech laten installeren , ik heb er wel eens over gelezen dat de motor dan kan schommelen, echter was dit bij mij niet het geval.
|
08 nov 2009 21:57 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
Klets verhaal over die chip. HET verschil is dat de motor ongelooflijk veel sneller oppakt (+), iets onrustiger stationair draait maar vooral door het ontbreken van het 2-massa vliegwiel er veel gerammel te horen is in de bak/aandrijflijn (-) (betreft 993!). Thimmo hier heeft het laten doen en ik mocht er een proefrit mee maken
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 nov 2009 22:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
Ik vraag me dan ook af hoe de topic-starter daar in ene bij komt Gizmo heeft het vliegwiel laten monteren, niet de chip ... mocht daar enige onduidelijkheid over (zijn) ontstaan 964RS heeft MI ook geen andere chip, toch
|
08 nov 2009 22:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
Precies wat ik dacht: Tja, hoe zou dat nou komen?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 nov 2009 23:02 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
Een iets gewijzigde motronic.
_________________________________________ Boxer power.
|
08 nov 2009 23:22 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
Geen kletsverhaal over die chip. Er zijn Porsche 'tuningsbedrijven' die een andere chip voorschrijven bij het vervangen van het zware vliegwiel door een lichter RS vliegwiel. Mijn ervaring is dat dit niet nodig is. Gewoon een RS vliegwiel laten monteren en ervan genieten ipv. er over te discuseren. .
_________________________________________ Rebel engineering
|
08 nov 2009 23:30 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
Dus toch een kletsverhaal, van een verkoper die ook een chip wil slijten
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 nov 2009 14:07 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
Zijn dus kennelijk twee verschillende modificaties, die los van elkaar met uiteenlopend resultaat kunnen worden uitgevoerd...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 nov 2009 14:45 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
ik weet dat zoeen origineel vliegwiel van de 964 een duur grapje is. maar wat kost zoeen rs vliegwiel dan?en wat is het verschil? gaan we dan in 4 sec naar de 100km?
anton964
|
09 nov 2009 18:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
gaat een rs in 4 seconden naar de 100? Hij pakt sneller op.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 nov 2009 20:33 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Re: RS Koppeling voor 964 -> zin of onzin ??
Gewoon op zoek gaan naar een 964 van 1989 Heeft een single mass flywheel van 8.6 kg wat uit research als de beste gewichtverhouding naar voren komt (bron Adrian Streather "Enthusiast's Companion")
|
09 nov 2009 22:37 |
|
|