Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Klokkies - Deel 3 alweer
ook hebben willen
_________________________________________ oud is beter
|
09 nov 2009 20:33 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Jo Siffert. Kost duur...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 nov 2009 20:41 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Die wil ik ook En dat stukkie over de seamaster zegt een hoop...
_________________________________________ rouge et noir
|
09 nov 2009 20:50 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
3000 eurotjes. ik denk een betere investering dan aandelen
|
09 nov 2009 20:51 |
|
|
Maarten
|
Lumi wijzers. Veel neppers op de markt en veel compleet gererviseerd (dus met allemaal nieuwe onderdelen. ECHTE issue SM 300 met originele onderdelen kost 5-10k.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 nov 2009 20:52 |
|
|
amandus
Timeless
|
Wel erg mooi is ie Vandaag een Rolex Rail dial in mn handen gehad , was maar 18K .......oops ....
_________________________________________ Timeless objects
|
09 nov 2009 21:30 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
een dwellert? zijn toch wat gezakt afgelopen jaar...
|
09 nov 2009 21:33 |
|
|
Maarten
|
Ook lekker gehypt maar wel geinig. Waar was je dat ze zo'n ding hadden liggen? NB: het rail slaat op het feit dat er een 'recht' gat zit in de kleine tekst onderin.
|
09 nov 2009 21:34 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Dat zou betekenen dat die foto hierboven ook een foto van een 'fake' zou zijn...
Waarom? De datum is niet 'geboxed'; er zit geen vierkant wit randje om de datum heen...
De vraag rijst overigens in hoeverre je als je zo'n horloge bij een erkende horlogier koopt, gegarandeerd een volledig origineel exemplaar koopt. Als een cijferblad 'slecht' is (te veel door vocht is aangetast, krassen vertoond of ernstige verkleuringen, etcetera) wordt het nog wel eens vervangen en dan soms door een imitatie-exemplaar. Die zijn namelijk gemakkelijker te vinden dan NOS. Datzelfde geldt voor wijzers en soms zelfs het uurwerk.
Je koopt zo'n vintage -denk ik- dan ook hoofdzakelijk omdat je het een prachtig horloge vindt en niet omdat het zo'n geweldige investering is.
Je zou zo'n horloge -ook als je het bij een erkende horlogier koopt- ook kunnen laten controleren door een erkende taxateur van/voor dergelijke uurwerken. Dat kost weliswaar wat, maar dan krijg je ook een goed en gedegen rapport voor wat betreft originaliteit, staat, etcetera...
edit: in de tussentijd is het bericht waarop ik hierboven reageer verwijderd of aangepast... Niettemin blijft de rest van m'n verhaal toepasselijk...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
09 nov 2009 21:37 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
die foto van mij is idd een fake. zekerheid geeft een brief uit Bienne.
|
09 nov 2009 22:02 |
|
|
Maarten
|
Kost dat ding. 10k Deze is inderdaad mooi en echt. En te koop bij AWC
|
09 nov 2009 22:18 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Ik snapte niet helemaal wat je bedoelde Nu wel
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
09 nov 2009 22:26 |
|
|
amandus
Timeless
|
Vriendje van me , had ook 2 orginele monaco's liggen ... Hobbiet met onze hobby http://www.timeman.eu/Search/
|
09 nov 2009 22:34 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
09 nov 2009 22:58 |
|
|
Maarten
|
Grappig. 17k is wel een bietje veul voor zo'n ding tenzij echt perfect en met alle dozen en bon etc. Dan kom je denk ik in de buurt. Er is overigens nog een andere Timeman. Site lijkt wel een copie. Connected?
|
09 nov 2009 23:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Sea Dweller heeft geen geboxede datum...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 nov 2009 23:17 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Betreft de SM300. Non-geboxte datum is kenmerk fake. Net als niet open 6-en etc. Vergeet de afgeplatte A niet op de achterkant
|
09 nov 2009 23:26 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Ik zie: Aanbod is wel een stukkie grootter....
|
09 nov 2009 23:36 |
|
|
Maarten
|
Andere site is van Andy uit Bangkok. AFAIK een betrouwbare partij dus keukenprins: vertel eens hoe het zit?
|
09 nov 2009 23:45 |
|
|
Black Betty
|
Rijst de vraag waarom je zoveel geld over zou hebben voor een klokkie waarvan meer nepperds (voor heel veel geld) op de markt zijn dan echte...
Zie jij het verschil?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
10 nov 2009 1:34 |
|
|
912
|
Good question, Speedy...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
10 nov 2009 5:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Soms is weten genoeg. Maar ja die discussie kan je ook voeren over 356's en replica's. Sterker nog, die wordt hier vaker gevoerd...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 nov 2009 7:52 |
|
|
amandus
Timeless
|
Zijn vrinden , mn maat is a pilot vandaar de connectie , voldoende heer vastgoed guru
|
10 nov 2009 9:53 |
|
|
Black Betty
|
Da's waar...
|
10 nov 2009 9:55 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Ligt er aan voor wie je 'm koopt. Zo zou ik nog altijd een keer een Submariner met bondstrap willen hebben en het interesseert mij dan geen moer dat mensen denken dat het een nepper is. Sterker nog, wordt 'ie minder snel gejat...
_________________________________________ rouge et noir
|
10 nov 2009 10:43 |
|
|