Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:32



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
tuning 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Nee, hoor! Bij een echte sportwagen telt de 0-100 eigenlijk niet. Het gaat om het complete plaatje en daar maakt de 0-100 natuurlijk wel een onderdeel van uit, maar is -dus- slechts een onderdeel. Ook de tijd die hij erover doet in de tussensprints, de wegligging, het bochtengedrag etcetera speelt bij de beoordeling van een echte sportwagen een rol...

Tja, Spike... Hoe voelt het nou om een auto te rijden die bij 0-100 het snot voor ogen wordt gereden door de eerste de beste gekietelde GTI?


lekker :!: :twisted:


15 feb 2005 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
van die 0-100 sprintjes zijn best leuk maar als je dan (vroeger gehad) in een renaultje 5 turbo met 120 pk op de voorwielen zonder grip op een natte weg wilt optrekken bij een stoplicht... daar is m'n moeder op d'r kreidler nog eerder weg :twisted:
Of vol optrekkend net effe mis-schakelen (geen tip) is ook niet goed voor de sprintjes. Ik sluit me aan bij Michael, wil de lat zelfs wat hoger leggen, zeg 200 ? :twisted: , ik was vorige zomer nog even op de autobahn, echt heerlijk om te ervaren met wat voor gemak je na de 200 km/u nog versnelt, veeeel leuker dan dat 0 tot 100 gedoe, dat vind ik juist op de motor veel leuker, beetje achter je stuur aanfladderen tot de 150 ofzo :D
Power is nothing without control


15 feb 2005 23:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
paulb schreef:
van die 0-100 sprintjes zijn best leuk maar als je dan (vroeger gehad) in een renaultje 5 turbo met 120 pk op de voorwielen zonder grip op een natte weg wilt optrekken bij een stoplicht... daar is m'n moeder op d'r kreidler nog eerder weg :twisted:
Of vol optrekkend net effe mis-schakelen (geen tip) is ook niet goed voor de sprintjes. Ik sluit me aan bij Michael, wil de lat zelfs wat hoger leggen, zeg 200 ? :twisted: , ik was vorige zomer nog even op de autobahn, echt heerlijk om te ervaren met wat voor gemak je na de 200 km/u nog versnelt, veeeel leuker dan dat 0 tot 100 gedoe, dat vind ik juist op de motor veel leuker, beetje achter je stuur aanfladderen tot de 150 ofzo :D
Power is nothing without control


Ook op de Duitse snelwegen is het niet vaak meer +200, eerder +100.
Vorige week wel eventjes op bepaalde stukken +250, maar grotendeels +100.
Te druk, mensen kunnen jouw snelheid moeilijk inschatten, en van +200 naar zeg maar 120 duurt wel eventjes, ook in een Porsche.


15 feb 2005 23:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
't was een paar keer s'avonds om een uurtje of 9... dus dat was goed te doen, overdag inderdaad een stuk minder snel. Ik ga overigens echt niet met een snelheidsverschil van +100km/u iemand voorbij als er niet minstens 1 lege!! baan tussenzit, ik heb 1x (in nederland) echt bijna een hartverzakking gekregen toen ik met 180 op de linkerbaan bijna de vangrail inmoest omdat een vrachtauto toch effe naar links wilde toen ik er bijna naast zat :cry: , ding in z'n drie, koppeling los (abs was toen nog niet in de mode) en vol in de rem en ja hoor ik leef nog dus dat doen we niet nogmaals


16 feb 2005 0:15
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
ome piet schreef:
Beltar schreef:
sorry jongens, tegen dat een tip nagedacht heeft of ie nu gaat op of neer schakelen ben je met een manu p al om de hoek...


Niet gehoord van de manuele functie :roll:


Jammer genoeg wel, daar krijg ik het juist van op de heupen van dat zeemzoete gezoef, dan geef je vb de opdracht: 1 versnelling terug...................................................even goed nadenken, effe wachten, wat bedoelde je, euh .......1 terug??? ok, komt in orde chef! Morgen misschien!?
Jongens, jongens hoe snel die automaat ook is het blijft huilen met de pet op.Hier brengt de pdk in de toekomst waarschijnlijk de oplossing.

Ik wil hiermee niet zeggen dat een elf met tip geen snelle auto is zulle, alleen hij is niet zo puur, en ie doet afbreuk aan het waaaw gevoel

Ik probeerde de tip uit in een 964, 993, 996 en het blijft een automaat in de echte zin van het woord, manueel geschakeld of niet :cry:
Alleen bij de cayenne V8 motor past ie goed, die auto heeft immers een andere roeping
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


16 feb 2005 1:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Wat men hier eventjes voor het gemak vergeet, is dat de fabriekstijden iets anders zijn als wat jij en ik in een sprintje van 0-100 doen...

Wij rijden immers volgens mij toch vaak rond met het idee: "Beetje opletten dat ik hem niet sloop"... Ik weet dat de meeste fabrieksrijders voor het 0-100 sprintje gewoon standaard 1 motor en 1 koppeling gebruiken. Stuk? Jammer, volgende patient...

Mijn auto's kunnen vlotjes naar de 100, maar ik ga die tijden niet redden. Ach, jammer, wagen is snel genoeg om het de moderne GTI'tjes moeilijk te maken, en het feit dat die GTI'tjes zichzelf graag willen bewijzen naast mijn SC is toch al compliment genoeg? :cheesy:


16 feb 2005 12:23
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.