Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 18:43

Antwoord op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Klaagmuur: Verkeersboetedictatuur 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Klaagmuur: Verkeersboetedictatuur
Hey Peppi en Kokkie :mrgreen:

11 nov 2009 22:44
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
mick1512 schreef:
Hey Peppi en Kokkie :mrgreen:

Peppie ziet er wel goor uit zo...

11 nov 2009 22:45
Profiel
‘64 Kever
Devils son schreef:
Ik pleit dus impliciet voor het afschaffen van die flitsers en dezen te vervangen door agenten die je gewoon staande houden en je wijzen op je gedrag. Dat heeft tenminste zin. Ook beperkt, maar toch... het helpt veel beter dan die aflaat via het CJIB.
En om dan gelijk ook maar even de maximumsnelheid af te schaffen, is een leuke bijkomstigheid ;)

Nee, zonder dollen, in Nederland gaat dat niet op. Geen maximumsnelheid.

Maareh, tja, het zijn "onzinboetes", echter, de regeltjes zijn er toch om je aan te houden? Immers, iedereen wil zijn eigen vrijheid om 'harder' te rijden (een beetje buigen moet kunnen), maar op alle andere vlakken kan dat niet. Hoe zit dat bijvoorbeeld met je buurman die de stereo enorm hard heeft staan midden in de nacht? Daar overlijden ook geen mensen van (uitzonderingen daargelaten ;) ). Ik ben op zoek naar een goede analogie voor de duidelijkheid, maar dat is moeilijk. Mijn probleem is namelijk met de "ja-maar" cultuur die in NL begint te heersen. En dat gaat heel snel richting kleuter-gedrag: "Ja, maar hij reed maar 9km/uur te hard en krijgt geen boete, en ik tien en ik wel, dat is niet eerlijk!" (en zo nog 3000 voorbeelden ;) )

Let wel, ik zeg niet dat je niet moet KUNNEN protesteren/procederen hoor. Maar ik vind het een beetje (lees: heel erg) sneu als je bewust te hard rijdt (lees: boven 120km/u) en dan gaat zeuren over dat de meting misschien wel of niet klopt. Gegokt, verloren, dat idee... Mijn mening, dat moge duidelijk zijn.

11 nov 2009 22:46
Profiel Facebook 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Een collega van mij is recent vermanend toegesproken door de rechter; die vond namelijk dat hij onterecht bezwaar had aangetekend en de zaak had voor laten komen. Hierdoor werd de werkdruk op de rechtbank onnnodig verhoogd.

Laatst twijfelde ik zelf ook of een boete terecht was. Je kan dan bellen (nummer staat op het schikkingsvoorstel) en je krijgt een erg vriendelijke meneer (in mijn geval) die de foto er even bijpakt.

Aan hem een paar dingen gevraagd waardoor ik wist dat het toch echt mijn auto was. Desnoods, na schriftelijke aanvraag, wilde hij de foto wel even opsturen.

Voorkomt een hoop nodeloos geschrijf.

11 nov 2009 22:47
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Ik rijd weleens meer dan 120 KmH te hard :pale:

11 nov 2009 22:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Ik accepteer een boete als ik fout zit, maar de mogelijkheid om de politie te controleren vind ik wel prettig. Begint hier een aardige chatbox te worden... ook online zijn ze snel die porschemannen en sigrid

11 nov 2009 22:50
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
paSCal schreef:
En om dan gelijk ook maar even de maximumsnelheid af te schaffen, is een leuke bijkomstigheid ;)

Ik ben voor! :mrgreen:

Citaat:
de regeltjes zijn er toch om je aan te houden?

Prima uitgangspunt. Dat neemt niet weg dat je bij handhaven niet meteen naar de beboeting hoeft te grijpen.

Citaat:
Hoe zit dat bijvoorbeeld met je buurman die de stereo enorm hard heeft staan midden in de nacht?

Die krijgt echt niet meteen een boete en al helemaal niet bij een overschrijding met 1 dB. :wink:

Citaat:
Daar overlijden ook geen mensen van (uitzonderingen daargelaten ;) ).

Van 4 km/u te hard rijden in normale omstandigheden ook niet.

Citaat:
Mijn probleem is namelijk met de "ja-maar" cultuur die in NL begint te heersen.

M.i. staat die hier een beetje los van. Het gaat mij er om dat het misbruikt wordt. En voor de goede orde, dat is ook tegen de regels!

Citaat:
Let wel, ik zeg niet dat je niet moet KUNNEN protesteren/procederen hoor. Maar ik vind het een beetje (lees: heel erg) sneu als je bewust te hard rijdt (lees: boven 120km/u) en dan gaat zeuren over dat de meting misschien wel of niet klopt. Gegokt, verloren, dat idee...

Vind jij dan ook dat een overvaller die gepakt is zichzelf niet meer mag verdedigen? Of een moordenaar? Of mag je jezelf niet verdedigen als de straf alleen maar een beetje geld is en wel als je een zware straf kan krijgen...

M.i. geldt de regel in NL dat je jezelf te allen tijde mag verdedigen als de overheid jou wil straffen. Ook al ben je schuldig. Zelfs een moordenaar heeft het recht om te pogen er mee weg te komen. Waarom dan niet degene die iets te hard heeft gereden?

11 nov 2009 22:54
Profiel
Groningen
Devils son schreef:

Zijn wethouders ambtenaren?

Ja.

11 nov 2009 22:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Devils son schreef:
roenkie schreef:
Je had een slechte advocaat zker :mrgreen: :wink:

Nee, een idioot als cliënt. :wink:

Dat durf ik toch niet te zeggen van m'n klanten :wink:

11 nov 2009 22:56
Profiel
ver boven de 200 schreef:
Een collega van mij is recent vermanend toegesproken door de rechter; die vond namelijk dat hij onterecht bezwaar had aangetekend en de zaak had voor laten komen. Hierdoor werd de werkdruk op de rechtbank onnnodig verhoogd.

Dan had ik (extragratis) een college gegeven aan die rechter...

Citaat:
Laatst twijfelde ik zelf ook of een boete terecht was.

Voor de goede orde: m.i. kan een boete onterecht zijn, ook al reed je 110 km/u waar je 100 km/u mag.

Profiel
Rotterdam
@DS (vorige): +1

Profiel
964 C2
Citaat:
Dan had je die opmerking niet geplaatst ten aanzien van het gebruiken van rechtsmiddelen

....jouw interpretatie.

Citaat:
Toch stel je impliciet "het is verboden en dus altijd terecht dat je een boete krijgt".

Ik betaal de boete als ik die fout maak.....daarmee is niet gezegd wat hier boven staat.

11 nov 2009 22:58
Profiel
Jort schreef:
Ja.

Nee.

11 nov 2009 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
@ Esgigt: Whaha.. op welk deel +1 je eigenlijk.... Straks krijgt DS nog een reply-limiet zoals Knauf een foto-limiet heeft :mrgreen:

11 nov 2009 22:59
Profiel
roenkie schreef:

Dat durf ik toch niet te zeggen van m'n klanten :wink:

Ik heb geen klanten. En het is een verwijzing naar een gezegde... :wink:

11 nov 2009 22:59
Profiel
Sigrid schreef:

....jouw interpretatie.

Het is een mening, geen interpretatie. Maar ik kan hem heel goed onderbouwen.

Citaat:
Ik betaal de boete als ik die fout maak.....daarmee is niet gezegd wat hier boven staat.

Je bent nu een beetje aan het draaien. Terwijl je weldegelijk een verwijt maakte richting diegenen die boetes aanvechten terwijl ze weten dat ze te hard reden.

11 nov 2009 23:01
Profiel
roenkie schreef:
Straks krijgt DS nog een reply-limiet zoals Knauf een foto-limiet heeft :mrgreen:

Zeg, breng ze eens niet op ideeën! :evil:

11 nov 2009 23:02
Profiel
Rotterdam
roenkie schreef:
@ Esgigt: Whaha.. op welk deel +1 je eigenlijk.... Straks krijgt DS nog een reply-limiet zoals Knauf een foto-limiet heeft :mrgreen:

Je hebt gelijk... er zaten weer een paar posts tussen
Devils son schreef:
paSCal schreef:

Ik ben voor! :mrgreen:

Citaat:
de regeltjes zijn er toch om je aan te houden?

Prima uitgangspunt. Dat neemt niet weg dat je bij handhaven niet meteen naar de beboeting hoeft te grijpen.

Citaat:
Hoe zit dat bijvoorbeeld met je buurman die de stereo enorm hard heeft staan midden in de nacht?

Die krijgt echt niet meteen een boete en al helemaal niet bij een overschrijding met 1 dB. :wink:

Citaat:
Daar overlijden ook geen mensen van (uitzonderingen daargelaten ;) ).

Van 4 km/u te hard rijden in normale omstandigheden ook niet.

Citaat:
Mijn probleem is namelijk met de "ja-maar" cultuur die in NL begint te heersen.

M.i. staat die hier een beetje los van. Het gaat mij er om dat het misbruikt wordt. En voor de goede orde, dat is ook tegen de regels!

Citaat:
Let wel, ik zeg niet dat je niet moet KUNNEN protesteren/procederen hoor. Maar ik vind het een beetje (lees: heel erg) sneu als je bewust te hard rijdt (lees: boven 120km/u) en dan gaat zeuren over dat de meting misschien wel of niet klopt. Gegokt, verloren, dat idee...

Vind jij dan ook dat een overvaller die gepakt is zichzelf niet meer mag verdedigen? Of een moordenaar? Of mag je jezelf niet verdedigen als de straf alleen maar een beetje geld is en wel als je een zware straf kan krijgen...

M.i. geldt de regel in NL dat je jezelf te allen tijde mag verdedigen als de overheid jou wil straffen. Ook al ben je schuldig. Zelfs een moordenaar heeft het recht om te pogen er mee weg te komen. Waarom dan niet degene die iets te hard heeft gereden?

Nu wel duidelijk?

11 nov 2009 23:03
Profiel
964 C2
Ik draai niet. Esgigt begon deze discussie met het feit dat hij voor iedere bon een brief stuurt..en ik ga niet helemaal terug lezen, geef ik toe. Maar ik gaf toen aan dat ik die keuze niet maak en me er aan stoor dat iemand dat doet(wel of niet van mijn belastingcenten).
En die kennis van het wetboek, sorry, maar waarom zou de één daar veel meer kennis over hebben dan een ander.

En dat iedere overtreder zich mag verdedigen is in mijn ogen iets anders dan dat iedere overtreder zich moet verdedigen en dit recht neemt.
Een moordenaar, dief, of wat dan ook is een andere overtreder dan een een snelheidsboete...maar verdedigen mag altijd.

Laatst bijgewerkt door Sigrid op 11 nov 2009 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.

11 nov 2009 23:07
Profiel
Groningen
Devils son schreef:
Nee.

Volgens de nederlandse taal wel. Je hebt gewoon een ambtseed agelegd, dunkt me.

11 nov 2009 23:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Zal mijn standpunt dan ook nog maar eens herhalen Sigrid: Leven en laten leven, je kan je overal wel aan ergeren

11 nov 2009 23:08
Profiel
964 C2
Roenkie, ik lig hier niet wakker van hoor, maar als de voorstanders een mening mogen hebben mag ik dat ook als ik die mening niet deel, toch :D

11 nov 2009 23:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Tuurlijk, je hebt tenslotte niet alleen een aanrecht :wink:

11 nov 2009 23:12
Profiel
964 C2
Precies :lol:

11 nov 2009 23:13
Profiel
Sigrid schreef:
en me er aan stoor dat iemand dat doet

Dan veroordeel je het toch?

Citaat:
En die kennis van het wetboek, sorry, maar waarom zou de één daar veel meer kennis over hebben dan een ander.

Dat lijkt mij een feit. Er zijn mensen die er geen donder van weten, er zijn mensen die er heel veel van weten en alles daar tussenin.

De grap is overigens dat je naar het wetboek verwijst. Toch weer rechtspositivistische trekjes... :wink: Ik heb het over "het recht".

Citaat:
En dat iedere overtreder zich mag verdedigen is in mijn ogen iets anders dan dat iedere overtreder zich moet verdedigen en dit recht neemt.

Het mag, of het mag niet. Je moet niets. Je bent inderdaad niet verplicht om jezelf te verdedigen. Maar daar gaat het niet om.

Je spreekt jezelf m.i. tegen in bovenstaande zin.

Citaat:
verdedigen mag altijd.

Dan zijn we het daar over eens en dan snap ik niet dat je je er aan stoort...

11 nov 2009 23:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende