Auteur |
Bericht |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
die acties zijn een aantal jaar geleden ook gestart door de particuliere grijsrijders . En wat heeft het gebracht? Niets dus , en ik mag dus nog steeds €115,- per maand afrekenen aan de staat voor ong. 700KM per jaar
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
09 okt 2009 0:18 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Re:
Als je die declaratie bij je inkomen telt en dus voor de helft aan de fiscus afdraagt; echt wel, ja. (* Die afdracht doet de werkgever tenslotte ook met de loonbelasting over de bijtelling.) (** Je mag ook gerust meer dan 19 ct/km declareren, maar dat is dan belast inkomen)
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
09 okt 2009 0:58 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
in de IB/LB sfeer uiteraard als onbelaste onkosten vergoeding verwerken oh ja... vergeet dit jaar ook niet een nieuwe zonnebril op de zaak te kopen (als Woutertje het mag... )
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
09 okt 2009 1:13 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
Lekker off-topic weer, jongens.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
09 okt 2009 9:19 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
Het voorstel lijkt weer teruggedraaid te worden!! http://www.autogekken.nl/?p=721En dat betekent dat ik lekker kan blijven karren in mijn (inmiddels bijna 16 jaar oude) Volvo 850 T-5 op gas
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
09 okt 2009 9:43 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
Zou sinterklaas dan toch bestaan?
|
09 okt 2009 13:15 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
Zou wat zijn! Ik ben indertijd wel in actie geweest voor de grijsrijders! Niet dat het voor mij iets uit zou halen maar voor de OVERIGE nl'ers... we worden immers genoeg genaaid door onze regering En ze hebben altijd TE KORT!!!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
09 okt 2009 18:06 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
_________________________________________ Last Rat standing
|
09 okt 2009 21:52 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
En we gaan weer verder. 35% bijtelling ipv. 25% is natuurlijk wel een achteruitgang, maar die sh*tPriusbijtellingssubsidie moet natuurlijk wel opgebracht worden door de gelukkigen die niet in zo'n ding rijden. | | | | Citaat: Reparatieamendement Ernst Cramer Eind 2008 diende Ernst Cramer (Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie) een amendement in waardoor de leeftijdsgrens voor bijtelling op basis van de waarde in het economische verkeer van 15 naar 25 jaar verlegd werd. Dit amendement werd door de Tweede Kamer aangenomen, waardoor 25.000 ondernemers gedupeerd zouden worden per 1 januari 2010.
Wij hebben hier een actie tegen opgezet en veel cijfermateriaal verzameld. Op basis van onze overtuigende argumenten heeft Ernst Cramer zijn mening bijgesteld. Op 9 november 2009 diende Ernst Cramer wederom een amendement, maar deze keer om de gevolgen van het eerder aangenomen amendement grotendeels terug te draaien. Dit reparatieamendement werd medeondertekend door Paul Tang (PvdA) en Jolande Sap (GroenLinks).
De reparatie Het reparatieamendement voorziet in het terugdraaien van oorspronkelijke amendement. Dit betekent dat indien het reparatieamendement aangenomen wordt, de leeftijdsgrens voor bijtelling op basis van de waarde in het economische verkeer gewoon 15 jaar blijft. Tegelijkertijd wordt wel het percentage bijtelling verhoogd van 25% naar 35%. Hieronder een aantal rekenvoorbeelden:
Als voorbeeld een auto van 15 jaar oud met een cataloguswaarde (dus de nieuwwaarde bij aankoop) van € 40.000,- en een waarde in het economische verkeer (dit is de huidige marktwaarde van de auto) van € 4.000,-. Er wordt gerekend met een belastingdruk van 47% (dit is het gemiddelde waarmee de belastingdienst rekent).
Situatie sinds 1 januari 2001, 25% bijtelling op basis van waarde economische verkeer: € 4.000 * 25% * 47% = € 470 per jaar ofwel € 39 per maand.
Situatie per 1 januari 2010 op basis van amendement 2008, 25% bijtelling op basis van cataloguswaarde: € 40.000 * 25% * 47% = € 4.700 per jaar ofwel € 392 per maand.
Situatie per 1 januari 2010 op basis van (nog niet aangenomen) reparatieamendement, 35% bijtelling op basis van waarde economische verkeer: € 4.000 * 35% * 47% = € 658 per jaar ofwel € 55 per maand.
Uit bovenstaande voorbeelden blijkt dat bij het oorspronkelijke voorstel maar liefst 10 keer meer bijtelling betaald zou moeten worden, een stijging van 1000%. Op basis van het (nog niet aangenomen) reparatieamendement is de stijging geen 1000% maar 40%. Per maand geen stijging van € 353 per maand, maar € 16 per maand.
Op 19 november 2009 wordt over dit amendement gestemd in de Tweede Kamer. Onze verwachting is dat het reparatieamendement kan rekenen op een meerderheid van stemmen, maar zekerheid is er nog niet, dus pas op 19 november 2009 is er meer duidelijkheid. In de weken daarna zal het amendement ook in de Eerste Kamer behandeld worden. | | | | |
Met dank aan: https://www.bijtellingoldtimer.nl/index ... nst-cramer
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
13 nov 2009 18:51 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
13 nov 2009 19:33 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
Dat dacht ik ook heel even, maar het gaat "gelukkig" alleen over de auto's >15 jaar oud.... Sjeminee....
|
14 nov 2009 0:27 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
Nu is ook de kilometerheffing erdoor.Ik zie het straks al gebeuren allemaal met alufolie o.i.d die gps afdekken om de heffing te ontduiken
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
14 nov 2009 18:36 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
Gewoon kastje thuis laten
_________________________________________ rouge et noir
|
14 nov 2009 18:56 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: discussie nieuwe bijtellingsregels
update (Dit gedoe gaat over gebakkies ouder dan 15 jaar, voor zover dat nog niet duidelijk is ) Gisteren door de tweede kamer aangenomen De beste man gaat er zelf wel bijna aan onder door; maar of dat nou alleen door deze actie komt? Wel goed dat er nog iemand in dit land een succesje boekt tegen de aanhoudende Haagse stupiditeitendiarree. https://www.bijtellingoldtimer.nl/index.php/steun-ons
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
20 nov 2009 9:58 |
|
|