Auteur |
Bericht |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
Re: Klokkies - Deel 3 alweer
Het gaat om het idee Richard..., Ik vond het erg leuk om een (betaalbaar) horloge helemaal naar eigen wens samen te stellen... Een uniek horloge voor een unieke vader Hij weet dat horloge's ook een hobby van me is, maar ik maak hem absoluut niet blij met een duur merk, zeker ook niet omdat hij altijd veel op reis is door Azië. Ik hoop dat hij er nog lang mee zal doen...
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
Laatst bijgewerkt door Hans Luna op 11 nov 2009 21:08, in totaal 2 keer bewerkt.
|
11 nov 2009 20:59 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Heb je wel een neppert En ook mooi Ik zei toch al: dat Seiko virus kan best hard aankomen
_________________________________________ rouge et noir
Laatst bijgewerkt door MickRS op 11 nov 2009 21:01, in totaal 2 keer bewerkt.
|
11 nov 2009 20:59 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
ja natuurlijk , zat je te stangen . je vader gun je het beste
|
11 nov 2009 21:00 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Wel weer geinig dat men op het Porsche-forum Rolex een patsermerk noemt...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
11 nov 2009 21:20 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
jep en breitling een pauper
|
11 nov 2009 21:22 |
|
|
Hans Luna
|
De nieuwe modellen Richard..., Jouw Chronomat mét rollee band is prachtig .
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
|
11 nov 2009 21:27 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Van die opmerking moet ik ook even Bedoel je daarmee te zeggen dat wij als Porscherijders toch al patsers zijn?
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
12 nov 2009 8:35 |
|
|
horn
PF #57
|
yep.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 nov 2009 9:58 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ik niet, heb vintage gebakkie.
_________________________________________ oud is beter
|
12 nov 2009 11:19 |
|
|
horn
PF #57
|
vintage patser dus.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 nov 2009 14:01 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Toch wel übercool: Een Heuer rally-timer die gebruikt werd/wordt bij rally's, gemonteerd op de dashboardplaat en voorzien van een bandje zodat 'ie ook om de pols gedragen kan worden:
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 13 nov 2009 17:44, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 nov 2009 16:58 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Erg gaaf !!!!
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
Laatst bijgewerkt door Erick op 13 nov 2009 17:56, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 nov 2009 17:14 |
|
|
amandus
Timeless
|
erg Ugly
_________________________________________ Timeless objects
|
13 nov 2009 17:15 |
|
|
Hans Luna
|
smaken verschillen, maar IK vind het lelijk . sorry
|
13 nov 2009 17:18 |
|
|
amandus
Timeless
|
Vind zn mouw van zn jas wel mooi ..............ranzig
_________________________________________ Timeless objects
|
13 nov 2009 17:23 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Apart. Heuer wel +1.
|
13 nov 2009 17:37 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
yummie
|
14 nov 2009 14:08 |
|
|
MickRS
|
Ook erg mooi Heb je ook Russische versies van. Vind zelf de Strela erg mooi; is zeg maar de tegenhanger van de speedy. Was alleen eerder in de ruimte. Tsja, die Russen he... Kun je kopen bij Juri Levenberg op ebay.
|
14 nov 2009 16:38 |
|
|
Black Betty
|
Een goede vriend van me heeft een Bucherer-vestiging in Davos (Zwitserland). Iedereen die wel eens in Davos geweest is, kent deze vestiging wel denk ik (op de Promenade, vlakbij de Schatzalp-Bahn). Het is een prachtige winkel met heel veel hoogwaardige horloges. Zo heeft hij bijvoorbeeld de grootste collectie Rolex-horloges op voorraad van heel Graubünden. Naast tal van Zwitserse top-horlogemerken, verkopen ze bij Bucherer ook een 'eigen merk': dat is het merk -hoe kan 't ook anders- Bucherer. Dat zijn zeer hoogwaardige horloges met hele mooie en goed afgewerkte uurwerken. De prijs/kwaliteitverhouding ligt erg hoog bij deze horloges. Bucherer heeft een collectie van uiteenlopende modellen en er is over het algemeen voor iedereen wel wat moois tussen. Ik heb ook een paar keer op het punt gestaan om een Bucherer te kopen (en ik kreeg dan ook nog een forse korting), maar ik heb me steeds kunnen beheersen... Josef heeft vorige week even contact met me opgenomen, Hij komt volgende week een weekje naar Nederland, komt ook een dagje of wat bij mij op bezoek, kent mijn smaak in horloges en heeft gevraagd of ik 'interesse' in een bepaald (merk en type) horloge zou hebben. Toen ik volmondig 'ja' antwoordde, maar aangaf dat ik dat horloge toch nooit zou kunnen betalen, c.q. dat ik het bedrag dat voor dat merk/model gevraagd wordt niet zou willen betalen, deed hij mij een verrassend aanbod. Waarschijnlijk hoorde hij hoe blij verrast ik was en -dus- stelde hij voor om het horloge volgende week mee te brengen naar Nederland. Dan kan ik het horloge ook echt om m'n pols doen... Ik ben nu al in een staat die ik me nog maar herinner van toen ik een jaar of 5 was op Sinterklaas-avond: wat zou ik de volgende ochtend in m'n schoen aantreffen; dát gevoel... Ik ga nu nog niet meer hierover verklappen, maar ik wil/kan wel al een tipje van de sluier oplichten: Het horloge is niet nieuw, maar ingeruild. De eigenaar heeft het horloge ingeruild omdat hij het door zijn vormgeving en kleurgebruik te beperkt draagbaar vond. Hij was van mening dat het horloge niet onder een net pak draagbaar was en door het kleurgebruik ook anders nogal beperkt draagbaar was (wat ik trouwens niet het geval vind, maar ik kan me z'n bezwaar wel voorstellen). Verder was in eerste instantie aangekondigd dat het horloge slechts in een beperkte oplage van 1000 stuks zou worden geproduceerd. Toen hij het horloge had gekocht, heeft het merk besloten -omdat het horloge een doorslaand succes was- om de 'limitering' eraf te halen en het horloge ook regulier aan te gaan bieden. Dat vond de oorspronkelijke koper van het horloge een streek van het horlogemerk (en eigenlijk is het dat ook wel. Ik heb begrepen dat over deze beslissing nog meer klachten zijn gekomen van kopers die dachten een gelimiteerd horloge te kopen) waardoor hij vond dat de exclusiviteit van het horloge toch echt aanzienlijk slonk (al had hij een horloge met de aanduiding xxxxx/1000 achter op de bodem, waaruit blijkt dat het gaat om een van de eerste 1000 exemplaren betreft. Volgens hem gaf dat onvoldoende 'exclusiviteit', want als je het horloge om je pols hebt, zie je niet dat het een van de exemplaren uit de gelimiteerde serie betreft). Daar heb ik wel begrip voor, maar het zorgt er wel voor dat ik het horloge nu voor een wel hééééél erg interessante prijs kan overnemen, dus heel erg vind ik het niet. Het horloge verkeert volgens Josef in praktisch nieuwstaat, met slechts hele lichte gebruikssporen. Er zit een heel klein krasje achter op de kast, maar dat is professioneel 'ingekleurd/bijgewerkt' en niet/nauwelijks zichtbaar... Iemand enig idee over welk horloge ik het heb?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 14 nov 2009 21:04, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 nov 2009 20:59 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Nee, mag ik ook zeggen dat ik het een hoop gehannes vind? Het gaat maar om een horloge hoor... pfff Doen als het wat is, zo niet dan niet. Live goes on....
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
14 nov 2009 21:02 |
|
|
horn
PF #57
|
IWC Ingenieur Zinedine Zidane? Of de Tag Heuer MONACO 40th anniversary re-edition Ik kwam zojuist deze tegen - ook een gaaf klokkie hoor
|
14 nov 2009 21:12 |
|
|
MickRS
|
Beetje voor elkaars liefhebberijen en passies Zullen ook een hoop niet-forummers zeggen over jouw ge-oh over auto's... On topic: eerlijk gezegd geen idee, maar ik ben wel benieuwd.
|
14 nov 2009 21:22 |
|
|
Black Betty
|
Nee, niet goed. Wel warm...
|
14 nov 2009 21:41 |
|
|
erwin996
M140i
|
Het wordt natuurlijk een Bucherer, je wijdt er niet voor niets zoveel woorden aan.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
14 nov 2009 22:06 |
|
|
Black Betty
|
Nope... Geen Bucherer. Horn is heel warm, dat wel De onderste van Horn heeft wel de goede kleur (anders hoef je een krasje ook niet in te kleuren natuurlijk ), alleen is dat volgens mij een horloge dat op dit moment sowieso nog een soort van prototype is en (nog) niet verkocht wordt; al kan ik dat mishebben, hoor... Dat horloge heeft overigens meer elementen van het horloge waar ik het over heb (maar welke?)... Kom op, Horn; inkoppertje nu toch?
|
14 nov 2009 22:28 |
|
|