Auteur |
Bericht |
snarf02
|
Kilometerprijs?
Hoi allemaal, ik heb vandaag op kilometerprijs.nl gekeken. Er wordt door vadertjestaat vreemde absurde berekeningen gemaakt. Het varieert van 3.3 cent (Ford K) tot 42.8 cent per kilometer (Toyota 4.7). Kan leuk worden voor ons als het op CO2 gaat! Ze gaan de CO2 monsters de nek omdraaien.
GR Frans.
_________________________________________ Forester XT Boxster 2480
|
15 nov 2009 22:48 |
|
|
Patrick
|
Re: Kilometerprijs?
Tja, of je wordt door de hond gebeten of je wordt door de kat gebeten...................... Betalen zal je ! En de provincie gaat ook nog wat bedenken om de gederfde inkomsten terug te halen. Dat gaat meer kosten dan nu.
|
15 nov 2009 22:58 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Wat is nu precies je probleem. Betalen naar gebruik, lijkt me prima.
Ik maak me veel meer zorgen over de privacy aspecten. Van alle gereden km's wordt geregistreerd waar, wanneer en hoe lang er gereden is.
|
15 nov 2009 23:03 |
|
|
Patrick
|
Ook als het je meer gaat kosten ?
|
15 nov 2009 23:08 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Zoals met zoveel nieuwe regelingen zullen er mensen meer of minder gaan betalen. Hoe het voor mij persoonlijk uitpakt weet ik niet. Ik vind in ieder geval het uitgangspunt betalen naar gebruik en niet naar bezit een goed uitgangspunt. Als iedereen alleen maar kijkt naar z'n eigen portemonnee dan wordt het natuurlijk ook niks.
|
15 nov 2009 23:16 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Wat klopt er niet aan deze berekening dan? Een Toyota 4.7 heeft toch ook een hoger verbruik, meer afschrijving en hogere onderhoudskosten? Logisch dat de kilometerprijs hoger ligt dan een Ford K.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
15 nov 2009 23:33 |
|
|
bully
|
+2....en dat ze je snelheid meteen weten
|
15 nov 2009 23:40 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Dan zou ik voortaan ook maar je mobieltje met gps thuislaten als je gaat toeren.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
15 nov 2009 23:42 |
|
|
Gerco
|
Inderdaad, als met deze technologie ook bijgehouden kan worden hoe snel je waar rijd Wel vind ik betalen naar gebruik heel goed ! Want absurde BPM bedragen aftikken voor een Porsche die 5000 km per jaar rijd is onzin terwijl een gemm leaser met tig km per jaar netto veel meer uitstoot. En zonder BPM wordt een leuke goedkope Porsche in DLD zoeken opeens heel interessant... En die wegenbelasting gaan we ook niet missen.
_________________________________________ turbo rulezz
Laatst bijgewerkt door Gerco op 16 nov 2009 1:49, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 nov 2009 23:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Mobieltje en GPS neem je vrijwillig mee - en die kan je ook uit zetten ... ben ik het zomaar (eens) met je eens ... vraag me alleen af hoe het zit met de auto's die (nu) motorrijtuigenbelasting vrij zijn ... en hoe de KM's verrekend gaan worden als je in 'n auto van de zaak rijdt
|
15 nov 2009 23:46 |
|
|
bully
|
Zonder bpm zijn de auto's in nederland nu al het goedkoopste van europa volgens mij.... kan erook naast zitten...
|
15 nov 2009 23:51 |
|
|
356
|
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Images/ABVM-16125-v1-Wet_Kilometerprijs_definitief_13_november_2009_tcm195-266316.pdfVoorstel wet kilometerprijs dd 13-11-2009. Paragraaf 3.2 geeft de formule voor de kilometerprijs voor personenauto's op benzine. Met de CO2 uitstoot van je auto erbij kun je je kilometerprijs uitrekenen.
_________________________________________ 3!x5!=6!
|
15 nov 2009 23:59 |
|
|
Olaf
|
Lees ook 'ns 3.1 m.b.t. de CO uitstoot Klopt
|
16 nov 2009 0:00 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Dus moet je 'm thuislaten of uitzetten, precies wat ik net zeg toch? Overigens krijgen motoren en oldtimers vrijstelling.
|
16 nov 2009 0:04 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ziet het ook niet zitten, alhoewel het uitgangspunt natuurlijk niet verkeerd is. Vanwege de drie hierboven al genoemde redenen: - in totaal hetzelfde betalen, alleen anders: yeah right - privacy: definitief naar de haaien - snelheid e.d. (in mindere mate, maar toch) Als ik een Telegraaflezer was, zou ik over het kwartje van Kok beginnen. Maar dat ben ik niet, dus dat doe ik ook niet.
|
16 nov 2009 0:58 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
OK, Telegraaf.nl lezer ben ik wel... Oh ja, punt 4: kosten van invoeren liggen in de vele miljarden. Kost nog best duur ook dus.
|
16 nov 2009 1:10 |
|
|
Gerco
|
Eh ja, maar dat geld voor nieuwe auto's, voor de gelukkigen onder ons die een 997 uit de showroom rijden. Ik kan er ook naast zitten, maar voor de tweedehands markt moeten we dan nog steeds naar DLD toe, tenzij we BPM voor 2e'hands auto's terug kunnen krijgen. Als dat zo is houd ik mijn 993 turbo nog even vast, waar 100.000 gld BPM over is betaald volgens mijn kentekenbewijs
_________________________________________ turbo rulezz
|
16 nov 2009 1:56 |
|
|
John
Cayenne
|
en als ik nu op Duits kenteken ga rijden, heb ik dan geen bijtelling...
|
16 nov 2009 9:13 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik zie het straks al gebeuren...allemaal met alufolie o.i.d die gps afdekken om de heffing te ontduiken
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
16 nov 2009 9:19 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dat zou best kunnen maar hoe ga jij een duits kenteken "regelen"? ik reed van de week achter een spinter nieuw busje opel vivaro ofzoiets met pools kenteken, bekijk ik de mooi reclame bestickering eens beter is die in het nederlands
_________________________________________ remmen is angst
|
16 nov 2009 9:28 |
|
|
Olaf
|
In die NL tekst staat ook het telefoon-nummer van de vestiging in Polen Busjes staan op het adres in Polen geregistreerd en worden (wss) bereden door iemand die bij de Poolse vestiging in dienst is ... ... daar hebben ze dan vast weer flitsers voor - die flitsen als ze wel 'n auto zien, maar geen kastje registreren
|
16 nov 2009 9:30 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kennis van me waar ik mijn eerste 911 van kocht, woonde in Enschede en is ff over de grens gaan wonen Heeft nu een 911 met een wit kenteken en wat goedkoper in aanschaf En mag ook wat sneller fahren
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 nov 2009 9:35 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 nov 2009 10:40 |
|
|
drknauf
|
word dat enkelt berekend over de km,s in eigen land? of als je bv 15dkm in het buitenland rijd moetje die dan ook in nl afrekenen
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
16 nov 2009 12:53 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
He knauf, lees eens wat FAQ's door op de www.kilometerprijs.nl website man... Vraag 1 bij financieel... 1. Wat ga ik betalen? Dat hangt af van de kenmerken van uw auto, van de hoeveelheid kilometers die u maakt, en van de plaats en het tijdstip waarop u rijdt. Met een auto die weinig CO2 uitstoot, betaalt u een lager basistarief per kilometer dan met een meer vervuilende auto. Rijdt u veel kilometers en dan ook nog eens vooral in de spits, dan betaalt u meer dan iemand die minder en buiten de spits rijdt. Kilometers die u in het buitenland rijdt, tellen niet mee voor de kilometerprijs.
|
16 nov 2009 13:40 |
|
|