Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 20:33

Antwoord op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Klaagmuur: Verkeersboetedictatuur 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Re: Klaagmuur: Verkeersboetedictatuur
Ik voel een Godwin aankomen...

17 nov 2009 15:27
Profiel WWW
Groningen
MS964 schreef:
Gezien het feit dat Sigrid hier niet op reageert, ook niet nav mijn post, zal dit het haast wel zijn.

Sigrid schreef:
Brigadiers hebben enigzins dat recht ook...maar is wat beperkter dan "mijn recht" in mijn/deze situatie.

Sigrid schreef:
..Nee, en ook geen brigadier.

:idea:

17 nov 2009 15:42
Profiel
964 C2
MS964 schreef:
Da's gek. Ik zie toch duidelijk een klaar-over. Gezien het feit dat Sigrid hier niet op reageert, ook niet nav mijn post, zal dit het haast wel zijn. Waarom doe je hier zo geheimzinnig over?

Heb hier wel op gereageerd....brigadier ben ik niet= klaarover.

Kom straks terug...ff Lucas ophalen..dan lees ik verder en wie weet antwoord ik nog met hints...vind het wel leuk deze hunt :wink:

17 nov 2009 16:11
Profiel
964 C2
Maak het verhaal dan maar meteen helemaal uitgebreid, dat kunnen er ook geen vragen meer komen :?
De provincie Utrecht heeft een beleid/plan gemaakt om de veiligheid in en rondom te scholen te bevorderen. Dit alles aangaande verkeer. Zal niet alles beschrijven wat dat inhoudt, zie daarvoor UVL. Op de school van Lucas ben ik daar de verantwoordelijke voor. Ik ben naast verkeersouder ook verkeersregelaar(cursus gevolgd). Een verkeersregelaar heeft meestal alleen die funktie tijdens evenementen, mits je voor een bureau werkt dat deze mensen te werk stelt.
Omdat ouders over het algemeen gauw hun auto willen parkeren bij school, kleuter naar de klas brengen en weer weggaan richting werk oid, nemen ze niet de moeite om de auto op de juiste plek te zetten. Dit heeft als gevolg dat veel kinderen niet veilig naar school kunnen lopen, ze moeten bijv. over de straat want op de stoep staan auto's. Of als ze op de fiets komen wordt het uitzicht bij oversteken belemmerd door verkeerd geparkeerde auto's. Inmiddels zijn er, na indienen van een verzoek bij gemeente, gele strepen geplaatst,borden verboden te parkeren, taxistandplaatsen...het helpt voor sommige ouders allemaal niets :!:
Als ik er sta met mijn oranje hesje of jas aan,dan gaat het al wat beter, maar wellicht kun je mijn frustatie begrijpen. Als ik er niet sta is het weer een drama,zoals ik van de week ook in de nieuwsbrief schreef. Nu heb ik vanwege de cursus verkeersregelaar een afspraak kunnen maken met de politie(had liever gehad dat ze er zelf regelmatig staan, maar daar ben ik nog mee bezig).
Alle automobilisten, wel of geen ouders van school, krijgen in eerste instantie het verzoek om ergens anders te parkeren, met daarbij mondelinge en schriftelijke uitleg.Het kenteken wordt genoteerd en de volgende keer zijn ze dus echt de klos. Ik fotografeer de situatie, zorg dat ik daarnaast nog een getuige heb, geef alle info die ik heb en achterhaal door aan de politie en meneer of mevrouw X wordt op het bureau uitgenodigd of krijgt bezoek aan huis.
Dit is bij alle ouders bekend. Ofwel, voor en na schooltijd ben ik verkeersregelaar in funktie, maar dit is dus een uitzonderlijke situatie. Dat komt mede omdat ik me hier al jaren voor inzet binnen de gemeente.
De gemeente geeft de verkeerscommissies met UVL ook ieder jaar een bedrag om de schoolomgeving veilig te houden.
Nog vragen.....geen vragen.....goed zo.
En nu niet weer met al die regeltjes komen dat het niet kan of mag DS :wink:

17 nov 2009 16:59
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Sigrid schreef:
En nu niet weer met al die regeltjes komen dat het niet kan of mag DS :wink:

Zelfs niet als ik zeg dat dit mag? :wink:

Ik sta zelf heel wantrouwend tegenover klikken (waar ik jouw situatie overigens niet onder vind vallen, ik zou alleen dan gekozen hebben om jou een cursus te laten doen zodat je BOA kan worden, dat werkt wat eenvoudiger). Vandaar dat ik ook snel met de regeltjes ga komen als het daar om gaat. Ik vind klikken gewoon walgelijk. Natuurlijk, als iemand echt idioot doet (b.v. langs een school die net uit is met 100 km/u rijden, of straatraces) moet je dat best kunnen melden. Maar kliklijnen nodigen uit om iedere burenruzie om te zetten in valse meldingen. Of als je de buurman die mooie auto niet gunt... enz.

Overigens: zoals hierboven al stond... als de gemeente niet zorgt voor goede mogelijkheden om je auto te parkeren als je je kind wil afzetten bij school moet je ook niet zeuren als er mensen fout gaan parkeren. Je kan als overheid niet EN vrouwen bijkans met de stok aan het werk slaan EN eisen dat ze lekker de tijd nemen om de kinderen met de fiets naar school te brengen.

17 nov 2009 17:10
Profiel
964 C2
Ik had zelf geen zin in de BOA-cursus.....kost me al heel wat uren in de week dit gedoe, dus die cursus heb ik bewust niet gedaan.
Er is voor ouders bij onze school genoeg parkeerruimte mits je bereid bent 50 meter te lopen,of 100.
We eisen dus van niemand dat ze met de fiets komen, maar proberen dit wel te stimuleren.
Daarnaast "straffen" we niet alleen het verkeerd parkeren (kinderen hoor je zelfs tegen hun ouders zeggen dat ze er niet mogen staan), maar belonen ook de goed parkeerders. Positief gedrag benadrukken heeft in dit geval meer resultaat!

edit...er zijn genoeg mannen die hun kind naar school brengen hoor :wink:

17 nov 2009 17:16
Profiel
964 C2
Ewout schreef:
Ik heb hier toch wat moeite mee. Bij de school van mijn kinderen zijn veel te weinig parkeerplaatsen. Waar mogelijk brengen de ouders hun kinderen op de fiets naar school. Ik probeer dat zelf ook zo veel mogelijk te doen. Dat lukt echter niet altijd.
De meeste ouders moeten namelijk gewoon op tijd op hun werk zijn. Men staat al regelmatig een paar straten verderop.
Boetes uitschrijven terwijl er geen redelijk alternatief is vind ik een beetje zielig.
Je pakt dan bewust welwillende hardwerkende mensen, die ook maar proberen om er het beste van te maken. :?

Ewout ik snap je moeite met dit probleem.
Ik sta ook echt niet lachend al die gegevens op te schrijven. Heb vorige week er bewust niet gestaan. Ik was het zó zat, die paar verkeerdparkeerders, dat ik wist van mezelf dat ik niet meer neutraal zou kunnen reageren. Heb dit ook aangegeven bij de school en er een stuk over geschreven in de nieuwsbrief.

Het enige doel dat wij hierbij voor ogen hebben is dat kinderen, al dan niet met hun ouders, veilig op school kunnen komen.

17 nov 2009 17:26
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Sigrid schreef:
Ik had zelf geen zin in de BOA-cursus.....kost me al heel wat uren in de week dit gedoe, dus die cursus heb ik bewust niet gedaan.

Zou ik als overheid je zelf voor compenseren. Dus gewoon: betaald. Dat verdient zich nl. makkelijk terug bij de politie. Die hebben het druk zat.

Citaat:
Er is voor ouders bij onze school genoeg parkeerruimte mits je bereid bent 50 meter te lopen,of 100.

Er stond ook "als".

Citaat:
Positief gedrag benadrukken heeft in dit geval meer resultaat!

Dat heeft altijd meer resultaat. Neemt niet weg dat iemand die hardleers is af en toe op de blaren moet zitten. :wink:

Citaat:
edit...er zijn genoeg mannen die hun kind naar school brengen hoor :wink:

Klopt, maar de overheid voert geen beleid ten aanzien van arbeidsparticipatie van mannen, dus kan ik ze op dat punt geen verwijt maken. 8)

17 nov 2009 17:29
Profiel
964 C2
Maar ik werk niet voor de overheid, dus de kosten worden misschien(?) wel vergoed, maar de tijd niet.

17 nov 2009 17:41
Profiel
En ik zou dus ook jouw tijd vergoeden. Aangezien dat ruimschoots wordt teruggewonnen.

Ik noem dat dus een gemiste kans.

17 nov 2009 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Vros € 360,- en geluk
Edit: We hebben dit topic om deze frustraties in kwijt te kunnen zonder het forum er verder mee te vervuilen :idea: , dus topics samengevoegd.

Ben niet lang geleden staande gehouden door een VROS . Het betrof het artikel R482. Het niet voor laten gaan van voetganger op VOP. Ik zelf heb geen voetganger gezien. Mijn bijrijder evenmin.
De dienstdoende agent opperde dat ik de persoon misschien niet gezien had omdat de persoon donker was. Het was s'avonds om 23.30 uur. De VOP was slecht verlicht. s'Avonds je zoon ophalen bij een vriend om redenen van veiligheid. Mij voorts netjes aan de regels en snelheid houdend om vervolgens een boete te krijgen van € 360,-. Out of the blue. Een mokerslag.
Kort geleden weer gevolgd door een andere VROS. Ik had het op tijd in de gaten. Ze bleven ellelang achter mij hangen. Uit frustratie heb ik ze nog een poos getreiterd door 108 te gaan rijden waar 100 mocht. Achter hen te rijden, dan weer naast hen priemend met mijn ogen hun cabine in. Alles heb ik binnen wettelijke kaders gedaan om ze te zieken. Ik ben nog steeds gefrusteerd en niet zo,n beetje ook. Liefst zou ik ze natuurlijk aan iets ernstigs zien lijden. Het is niet alleen de frustratie om een onterechte bekeuring maar om/vooral ook de ervaring van fastischcoide willekeur. Rijdend in mijn andere brave luxe auto heb ik die stille nooit aan mijn kont hangen. Zodra mijn 911 gestart wordt lijken de VROS uit alle hoeken en gaten te komen, bezorgd om mijn welzijn en om mogelijke overtredingen. Vrij autorijden in een mooi verzorgde automobiel in dit land is een utopie, middelmaat en vooroordelen heersen. Gewoon mij 11 verkopen. Autorijden met fraaie mobielen in Nederland is failliet. Een Fiat panda kopen en rijden en jezelf terugtrekken in je keurige betonnen nieuwbouwwijk. Geluk in Nedrland!

20 nov 2013 22:32
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Vros € 360,- en geluk
adem in. adem uit.

wel eens bedacht dat jij en je bijrijder wellicht inderdaad een voetganger op een slecht verlichte oversteekplaats over het hoofd gezien hebben? en dat de VROS gewoon gelijk had? :idea: :scratch:

20 nov 2013 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Tja zou ik ook van balen en heel onterecht ervaren.

**checkt nog even of hij niet op geenstijl is terecht gekomen**

20 nov 2013 22:37
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
In al de jaren dat ik 911 rijd nog nooit van die ervaringen gehad :oops:
Wel werd er vaak naast me gereden toen de Rijkspolitie nog met hun Porsche's reden en dan werd vaak de duim omhoog gedaan :thumleft:
Een enkele keer werd met de hand een gebaar gedaan van ff rustig aan :D
Ook niet door mede weggebruikers, eerder positief en de laatste tijd vaak op de foto gezet :wink:

20 nov 2013 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
horn schreef:
adem in. adem uit.

wel eens bedacht dat jij en je bijrijder wellicht inderdaad een voetganger op een slecht verlichte oversteekplaats over het hoofd gezien hebben? en dat de VROS gewoon gelijk had? :idea: :scratch:

Heb al van alles gedacht., alle opties doorgenomen. Met als uitkomst dat een zo'n hoge boete buiten de menselijke maat is en het met artikel 49 lid 2 van de RVV wel heel uitgebreid makkelijk gelijk halen of liegen is om een 911 te straffen om het rijden van een 911.

20 nov 2013 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
molen934 schreef:
In al de jaren dat ik 911 rijd nog nooit van die ervaringen gehad :oops:
Wel werd er vaak naast me gereden toen de Rijkspolitie nog met hun Porsche's reden en dan werd vaak de duim omhoog gedaan :thumleft:
Een enkele keer werd met de hand een gebaar gedaan van ff rustig aan :D
Ook niet door mede weggebruikers, eerder positief en de laatste tijd vaak op de foto gezet :wink:

Hoe lang geleden, Rijkspolitie in Porche's? Heb ik het over medeweggebruikers gehad?

20 nov 2013 22:58
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ik begrijp die frustratie wel. De intentie was er totaal niet om iemand geen voorrang te verlenen maar de samenloop van omstandigheden was duidelijk in je nadeel. De ernst van een verkeersovertreding staat allang niet meer in verhouding tot de boete die men moet betalen.
Het valt me overigens op dat er de laatste periodes veel meer gecontroleerd wordt. Ik heb nog nooit een boete gehad voor een snelheidsovertreding....tot afgelopen maand. Drie stuks. Allen van nog geen € 50,- per overtreding om maar aan te geven dat het hier maar ging om een paar kilometer te hard. Eentje zelfs op een zondagochtend toen ik met mijn dochtertje onderweg was naar de huisartsenpost.
Maar wat Horn zegt....even diep ademhalen en lekker laten rusten. En ja.......het is zuur.

20 nov 2013 22:58
Profiel
Afbeelding

Ook nog nooit zoiets meegemaakt.
Als ik op kant gezet wordt is dat altijd mét reden en altijd vriendelijke mensen die hun job doen in alle weer en wind, dag en nacht. Misschien een beetje je mentaliteit?
Hopen dat mensen die hun werk/dienst doen aan iets lijden doet me altijd een klein beetje hopen dat ze niet thuis geven de moment dat jij aan iets lijdt.

20 nov 2013 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Franz schreef:
Ik begrijp die frustratie wel. De intentie was er totaal niet om iemand geen voorrang te verlenen maar de samenloop van omstandigheden was duidelijk in je nadeel. De ernst van een verkeersovertreding staat allang niet meer in verhouding tot de boete die men moet betalen.
Het valt me overigens op dat er de laatste periodes veel meer gecontroleerd wordt. Ik heb nog nooit een boete gehad voor een snelheidsovertreding....tot afgelopen maand. Drie stuks. Allen van nog geen € 50,- per overtreding om maar aan te geven dat het hier maar ging om een paar kilometer te hard. Eentje zelfs op een zondagochtend toen ik met mijn dochtertje onderweg was naar de huisartsenpost.
Maar wat Horn zegt....even diep ademhalen en lekker laten rusten. En ja.......het is zuur.

Ook mijn ervaring, jaren geen last gehad. Laatste tijd moet je bijna als heilige Maria koersen om niet voor de meest triviale overtredingen aan de kant te worden gezet.
Tip van een politieagent uit mijn persoonlijke omgeving om van je frustratie af te komen; zodra je een stille aan je broek hebt hangen rijd je een parkeerplaats op en ren je weg. Geheid dat ze achter je aankomen en je on terechtin de boeien slaan, leuk treiter momentje.

20 nov 2013 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Tilt! schreef:
Afbeelding

Ook nog nooit zoiets meegemaakt.
Als ik op kant gezet wordt is dat altijd mét reden en altijd vriendelijke mensen die hun job doen in alle weer en wind, dag en nacht. Misschien een beetje je mentaliteit?
Hopen dat mensen die hun werk/dienst doen aan iets lijden doet me altijd een klein beetje hopen dat ze niet thuis geven de moment dat jij aan iets lijdt.

Agenten hebben in mijn persoonlijke leven nog nooit een fundementele bijdrage geleverd aan welk geluk of verbetering in welk willekeurig ziektebeeld dan ook. Van beide ben ik ervaringsdeskundige. Duidelijk dat je het mij gunt maar ik kan je geruststellen, ik ben al voorzien.
Overigens is het niet mijn mentaliteit om mensen om triviale redenen overbodig aan de kant te zetten. Wat jij werk noemt is wat mij betreft een excercitie t.b.v. de hang de bonnenfabriek gedienstig te zijn.
In een niet zo'n lang geleden gehandhaafd systeem zijn er veel mensen die vriendelijk in weer en wind hun job deden met alle gevolge van dien. Slaap lekker Calimero. Sweet dreams.

20 nov 2013 23:22
Profiel
Neppert
Neppert
Een beetje kort door de bocht allemaal.
Ik ben het met je eens dat er tegenwoordig veel te hoge boetes zijn voor bepaalde overtredingen, maar om iemand ziektes te wensen?!?!
Vooral als je weet wat het is gun je een ander dat helemaal niet natuurlijk.
Maarja.....soms moet je ook ff lekker kunnen spuien en dat begrijp ik helemaal.
Een familielid van mij (aangetrouwd) is een "kip" dus daar kan ik gewoon lekker legaal tegen te keer gaan....HEERLIJK!!!

20 nov 2013 23:31
Profiel
Moderator
PF #57
ben ooit aangehouden door twee agenten waarvan er eentje later onder ede loog in de rechtbank en de andere zuur opmerkte 'als je zo'n auto rijdt kan je toch wel een carkit betalen...'

maar ik ben blij dat die belevenis me niet zo gefrustreerd gemaakt heeft als jij.

20 nov 2013 23:41
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Wat een zeikverhaal weer zeg! Je zal er wel van opknappen :bang:

20 nov 2013 23:49
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Heb zelf een andere kijk op onze "agenten", ze moeten ingrijpen indien nodig en dat kan best heftig zijn :oops:
Als je daar de vergoeding tegenover zet en wat ze over hun heen (kunnen) krijgen, moet dit toch bijna een roeping zijn :?
Kijk maar eens naar diverse programma's waar zij gevolgd worden, dat is niet altijd prettig :wink:
Werd vroeger natuurlijk ook wel eens gepakt op de (te snelle) brommer en je wist hoe snel te stoppen, moet je nu zien, ze vluchten net zo makkelijk weg en hebben duidelijk minder respect :scratch:

20 nov 2013 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
gbekhof schreef:
Een beetje kort door de bocht allemaal.
Ik ben het met je eens dat er tegenwoordig veel te hoge boetes zijn voor bepaalde overtredingen, maar om iemand ziektes te wensen?!?!
Vooral als je weet wat het is gun je een ander dat helemaal niet natuurlijk.
Maarja.....soms moet je ook ff lekker kunnen spuien en dat begrijp ik helemaal.
Een familielid van mij (aangetrouwd) is een "kip" dus daar kan ik gewoon lekker legaal tegen te keer gaan....HEERLIJK!!!

Mee eens. Juiste interpretatie. Heeft niks meer met verkeersveiligheid te maken maar met geld. Niet lang geleden heeft commisaris van politie in de media geklaagd om redenen van hoge boete's. Deze functionaris is destijds door Opstelten zijn hok weer ingestuurd met het commando; wij doen wetgeving de politie voert gedienstig uit. Dat heet democratie.
De uitkomst is een verkeersregime in de top 5 van landen met de hoogste boete's. Het aan de kant gezet worden om redenen van niks ervaar ik persoonlijk als vrijheidsberoving. Dat voelt niet goed. Zodra je de weg op gaat is het oppassen geblazen. Voordat je het weet wordt je gecorrigeerd door vriendelijk geuniformeerde medemensen die vriendelijk een bekeuring uitschrijven van € 360,- . Daarna wensen ze je vilein een fijne avond.

20 nov 2013 23:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende