Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:56



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
uitlaat 911 sc? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht uitlaat 911 sc?
goedenavond
ik heb een vraagje aan de porsche specialisten op dit forum :oops:

ik heb op mijn 911 3,0 sc uit 81 een uitlaat met een klein tussendempertje,op zich is de uitlaat nog goed,maar ik vindt dat het uitlaatgeluid een beetje aan de stille kant is,nou kan ik van iemand een ssi uitlaat kopen,met twee spaggeti spruitstukken,dus zonder het middendempertje en de pijpen gaan rechtstreeks in de einddemper alletwee.ik ga er van uit dat het geluid zwaarder is dan wat ik nu heb,maar is het eigenlijk wel mogelijk onder mijn 911.en is het geluid dan wel anders,of heeft het niet zo veel zin.ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft.

alvast bedankt voor de reacties

groeten ruud.


15 feb 2005 22:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Voor het geluid hoef je het niet te doen, die uitlaat die jij bedoelt geeft bijna hetzelfde geluid.

Als je een oud type uitlaat monteert moet je ook de olie leiding en aansluiting van de verwarmingsslang aan de kachelpotten veranderen.


15 feb 2005 23:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
hartelijk bedankt renntech voor de snelle reactie,
het leek me zo omdat de tussendemper vervalt en er spaggeti spruitstukken opzitten,maar jij zal het wel weten,ik had al een vermoeden van die olieleidingen.bij deze heb jij het bevestigd,wat is het alternatief om er een zwaarder geluid uit te krijgen?
bedankt.


15 feb 2005 23:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Ik weet nog iemand met intresse in dit onderwerp ;)

Het was een stukje lassen aan de einddemper toch?


16 feb 2005 12:17
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Cursusje Porsche-uitlaat voor beginners?
Demper ertussen uit?
..... en nog veel meer info m.b.v. de zoekfunctie :idea: :!: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


16 feb 2005 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Brabant Belgie
Bericht 
Kunt er eens over denken om een uitlaat van een 2.4 of 2.7 te steken.
Zou ook betere prestaties geven. :wink:
_________________________________________
Het leven is een strijd en als je lang leeft ben je oudstrijder


16 feb 2005 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
blah... blah... blah... wat een verwarring weer :roll:

Wat kan je kopen? SSI warmtewisselaars of een SSI uitlaat (dat laatste bestaat niet, want SSI maakt geen uitlaten :D)

SSI ww's (of oude ww's, t/m 1973) geven weldegelijk een ander geluid
Door het wegvallen van de tussendemper zal het iets harder zijn, maar vooral het karakter van het geluid is heel anders (lastig te omschrijven)
Je kan inderdaad ook op een vermogensstijging rekenen.

Zoals Erwin al zegt, heb je andere olie leidingen nodig, maar je hebt ook een andere einddemper nodig (met 2 ingangen)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


16 feb 2005 19:15
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Wat kan je kopen? SSI warmtewisselaars of een SSI uitlaat (dat laatste bestaat niet, want SSI maakt geen uitlaten

SSI ww's (of oude ww's, t/m 1973) geven weldegelijk een ander geluid
Door het wegvallen van de tussendemper zal het iets harder zijn, maar vooral het karakter van het geluid is heel anders (lastig te omschrijven)
Je kan inderdaad ook op een vermogensstijging rekenen.

Zoals Erwin al zegt, heb je andere olie leidingen nodig, maar je hebt ook een andere einddemper nodig (met 2 ingangen)


Beste Ruud,

Ik heb onder mijn SC een ander uitlaatsysteem gemonteerd, het betreft SSI (rvs) warmtewisselaars voor de eerdere modeljaren in combinatie met een andere (rvs) einddemper.
Men noemt deze combinatie ook wel "free-flow" die naast een veel mooier geluid ook nog eens een redelijke vermogenswinst opleverd.
Kies je voor een einddemper met 2 uitgangen (L+R) dan zal het geluid zelfs bruut te noemen zijn.
Ik heb gekozen voor 1 uitgang aan de linkerzijde.
Het geluid is in deze combinatie absoluut klasse en een genot om mee te rijden, uiteraard moet je wel enkele (2) olieleidingen vernieuwen.
Als je wilt kun je komen luisteren en genieten van de sound.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


16 feb 2005 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Brabant Belgie
Bericht 
Hallo, is die vermogenssteiging noemenswaardig kan iemand daar een getalleke op plakken :wink:
_________________________________________
Het leven is een strijd en als je lang leeft ben je oudstrijder


16 feb 2005 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
bedankt voor deze nuttige informatie
ik heb inderdaad ook een einddemper met twee ingangen erbij en 1 uitlaat,alleen ik had niet gerekend op de olieleidingen,ik ga ff kijken of ik deze kan bestellen,is het geluid vergelijkbaar met de bestaande uitlaat,maar dan zonder tussendemper of is het geheel anders.


17 feb 2005 0:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
paSCal schreef:
Ik weet nog iemand met intresse in dit onderwerp ;)

Het was een stukje lassen aan de einddemper toch?


en wat bedoel je eigenlijk??


17 feb 2005 0:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Benny 911 schreef:
Hallo, is die vermogenssteiging noemenswaardig kan iemand daar een getalleke op plakken :wink:


Volgens de cijfers heeft mijn P (SC modeljaar 1980) 188 pk, afgelopen zomer op de rollenbank 206 PK, een behoorlijk verschil dus.
Met dien verstande dat mijn motor inmiddels ca. 175.000 km gelopen heeft en normaliter al een aantal pk's kwijtgeraakt zou moeten zijn.
Naar mijn bescheiden mening komt het resultaat ten gunste van het uitlaatsysteem.

De rollenbank waar de meting heeft plaatsgevonden staat niet bekend als eentje die gunstige cijfers ten faveure van de berijder op papier zet.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


17 feb 2005 0:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
het is namelijk zo dat ik die uitlaat van iemand kan overnemen,het is wel gebruikt spul en de warmtewisselaars zijn een beetje roestig,ik weet niet of ik er wijs aan doe om dit eronder te zetten,deze meneer vraagt ook best wel een hoop geld voor dit spul,maar als ik er niet veel mee opschiet dan ga ik liever wat anders proberen.
bedankt allemaal voor de reactie,s


17 feb 2005 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Brabant Belgie
Bericht 
geen probleem rij ook met sc dus het was voor mij ook intresant :wink:
_________________________________________
Het leven is een strijd en als je lang leeft ben je oudstrijder


17 feb 2005 20:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
ruud911 schreef:
de warmtewisselaars zijn een beetje roestig

Dan zijn het dus geen SSI's (die zijn namelijk van RVS) :roll:
Dat bedoel ik nou... iedereen roept altijd maar wat... bleuh...!

En wat versta je onder "best wel een hoop geld" ?

Een vermogenswinst van 20pk is wel een beetje aan de optimistsche kant.
Denk dat er voor een SC-tje tussen de 10 en 15 echte pk's te vinden zijn
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


17 feb 2005 22:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
Jeroen914 schreef:
ruud911 schreef:
de warmtewisselaars zijn een beetje roestig

Dan zijn het dus geen SSI's (die zijn namelijk van RVS) :roll:
Dat bedoel ik nou... iedereen roept altijd maar wat... bleuh...!

En wat versta je onder "best wel een hoop geld" ?

Een vermogenswinst van 20pk is wel een beetje aan de optimistsche kant.
Denk dat er voor een SC-tje tussen de 10 en 15 echte pk's te vinden zijn


jeroen,

ik moet 200 euro betalen voor het spul,maar je moet niet denken dat het er perfect uitziet,ik begrijp ook wel dat je voor rvs veel meer betaald,maar het gaat me meer om het geluid dan om het vermogen want daar ben ik best tevreden mee op dit moment :lol:
overigens:
ik gebruik de porsche alleen maar zomers, hobbymatig :)


17 feb 2005 23:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Afbeelding
Dit zijn dan 2 rvs SSI warmtewisselaars met een rvs einddemper.

Afbeelding
En zo zitten de warmtewisselaars gemonteerd.
Het voordeel is dat de uitlaatspruitstukken per cilinder vrijwel gelijke lengten hebben waardoor de gasstroom vloeiender verloopt en in combinatie met de juiste eindemper (tegendruk) en de veel efficientere wijze waarop de gasstroom verloopt levert een dergelijk systeem een vermogenswinst op.
Daarnaast wordt het uitlaatgeluid veel mooier.
Helaas is een dergelijk systeem, zelfs niet gebruikt voor € 200,00 te koop.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


18 feb 2005 0:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Marcel (toch?),
De SSI's zijn qua ontwerp het zelfde als vroege warmtewisselaars (t/m 1973, dus t/m de 2.4 en de 2.7RS, NIET de 2.7 vanaf 1974)
Alleen zijn ze dan niet van RVS en kwalitatief minder
Afbeelding

Ruud, als de warmtewisselaars niet rot zijn (dus niet lek / geen gaten) is het geen geld. Moet je voor de grap maar eens vragen wat die dingen (zelfs standaard stalen) nieuw kosten :mrgreen:
Stalen uitlaatdelen roesten ALTIJD... Oppervlakte- of vliegroest is geen probleem. Effe laten glasparelen en er een laagje hitte bestendige lak op spuitbussen en ze zijn weer als nieuw (mits zoals gezegd ze niet rot zijn).

Het uitlaat volume wordt overigens wel grotendeels door de einddemper bepaald, maar de "gelijke lengte" warmte wisselaars geven een andere karakteristiek geluid.
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


18 feb 2005 1:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Marcel (toch?),
De SSI's zijn qua ontwerp het zelfde als vroege warmtewisselaars (t/m 1973, dus t/m de 2.4 en de 2.7RS, NIET de 2.7 vanaf 1974)
Alleen zijn ze dan niet van RVS en kwalitatief minder
Afbeelding

Ruud, als de warmtewisselaars niet rot zijn (dus niet lek / geen gaten) is het geen geld. Moet je voor de grap maar eens vragen wat die dingen (zelfs standaard stalen) nieuw kosten :mrgreen:
Stalen uitlaatdelen roesten ALTIJD... Oppervlakte- of vliegroest is geen probleem. Effe laten glasparelen en er een laagje hitte bestendige lak op spuitbussen en ze zijn weer als nieuw (mits zoals gezegd ze niet rot zijn).

Het uitlaat volume wordt overigens wel grotendeels door de einddemper bepaald, maar de "gelijke lengte" warmte wisselaars geven een andere karakteristiek geluid.

ok jullie hebben het me helemaal duidelijk gemaakt :D
ik denk dat ik ze toch maar koop dan

oja komt de laatste foto van marktplaats?? deze uitlaat komt me wel heel bekend voor :lol: heeft er iemand misschien een idee wat de olieleidingen kosten,bedankt.


18 feb 2005 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Marcel (toch?),
De SSI's zijn qua ontwerp het zelfde als vroege warmtewisselaars (t/m 1973, dus t/m de 2.4 en de 2.7RS, NIET de 2.7 vanaf 1974)
Alleen zijn ze dan niet van RVS en kwalitatief minder.


Hi Jeroen,
Ik had de olie wel horen klotsen, maar wist niet waar het carter zat :D :D (vrije variant op een bekend spreekwoord)

Het ontwerp is hetzelfde, dat wist ik nog wel, maar had begrepen dat er een diameterverschil (groter) in zou zitten voor de latere motorvarianten, m.n. voor de 3 liters. Of ben ik nu abuis.
Ron heeft toch zo'n set onder zijn 3.6 zitten, komt hij dan niet in het gedrang met de capaciteit om uitlaatgas af te voeren?

Grz. Marcel die nooit te oud is om te leren
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


19 feb 2005 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Er zijn 6 verschillende types SSI warmtewisselaars, maar ze hebben allemaal de zelfde pijp diameter: 1,5" (38mm)

Voor straat gebruik is dat groot genoeg (ook voor een 3.2 en 3.6)
Bij een grotere diameter gaat het ten koste van het koppel (en dat is voor een straat auto veel belangrijker dan top vermogen)

Bij SSI hebben ze 2 vermogensbanken in huis. Eén motortestbank (meet het vermogen aan de krukas) en een rollenbank waar een complete auto op kan (meet het vermogen aan de achterwielen)
Dit soort zaken zijn dus zeer uitvoerig getest...

Puur voor race gebruik zou je voor een snelle 3.0 en 3.2 naar 1 5/8" (42mm) kunnen gaan en voor een 3.6 naar 1 3/4" (45mm)
Maar dan heb je het over "spagetti" spruitstukken en niet meer over warmtewisselaars

De 3.6 versie van de SSI's past overigens alleen in een carrosserie t/m '89 (en moeten zelfs dan nog worden aangepast)
Onder een 964 of later passen ze niet.
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


19 feb 2005 14:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
vandaag ben ik bezig geweest om het spul eronder te maken,inderdaad het past goed aleen de olieleiding zit behoorlijk in de weg,dus ik moet op jacht naar een leiding :cry: maar ik wil,voordat ik de uitlaat erop zet wel nog even alle rotte plekjes die in de ww zitten opnieuw lassen. en dan maar hopen dat ze een poosje meegaan :wink:

wie heeft er toevallig nog olieleidingen liggen :?:


19 feb 2005 19:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht 
ruud911 schreef:
Jeroen914 schreef:
Marcel (toch?),
De SSI's zijn qua ontwerp het zelfde als vroege warmtewisselaars (t/m 1973, dus t/m de 2.4 en de 2.7RS, NIET de 2.7 vanaf 1974)
Alleen zijn ze dan niet van RVS en kwalitatief minder
Afbeelding

Ruud, als de warmtewisselaars niet rot zijn (dus niet lek / geen gaten) is het geen geld. Moet je voor de grap maar eens vragen wat die dingen (zelfs standaard stalen) nieuw kosten :mrgreen:
Stalen uitlaatdelen roesten ALTIJD... Oppervlakte- of vliegroest is geen probleem. Effe laten glasparelen en er een laagje hitte bestendige lak op spuitbussen en ze zijn weer als nieuw (mits zoals gezegd ze niet rot zijn).

Het uitlaat volume wordt overigens wel grotendeels door de einddemper bepaald, maar de "gelijke lengte" warmte wisselaars geven een andere karakteristiek geluid.

ok jullie hebben het me helemaal duidelijk gemaakt :D
ik denk dat ik ze toch maar koop dan

oja komt de laatste foto van marktplaats?? deze uitlaat komt me wel heel bekend voor :lol: heeft er iemand misschien een idee wat de olieleidingen kosten,bedankt.


Dat glas parelen kan ik eventureel wel voor je doen.
_________________________________________
Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.


19 feb 2005 19:54
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
Vinny schreef:
ruud911 schreef:
Jeroen914 schreef:
Marcel (toch?),
De SSI's zijn qua ontwerp het zelfde als vroege warmtewisselaars (t/m 1973, dus t/m de 2.4 en de 2.7RS, NIET de 2.7 vanaf 1974)
Alleen zijn ze dan niet van RVS en kwalitatief minder
Afbeelding

Ruud, als de warmtewisselaars niet rot zijn (dus niet lek / geen gaten) is het geen geld. Moet je voor de grap maar eens vragen wat die dingen (zelfs standaard stalen) nieuw kosten :mrgreen:
Stalen uitlaatdelen roesten ALTIJD... Oppervlakte- of vliegroest is geen probleem. Effe laten glasparelen en er een laagje hitte bestendige lak op spuitbussen en ze zijn weer als nieuw (mits zoals gezegd ze niet rot zijn).

Het uitlaat volume wordt overigens wel grotendeels door de einddemper bepaald, maar de "gelijke lengte" warmte wisselaars geven een andere karakteristiek geluid.

ok jullie hebben het me helemaal duidelijk gemaakt :D
ik denk dat ik ze toch maar koop dan

oja komt de laatste foto van marktplaats?? deze uitlaat komt me wel heel bekend voor :lol: heeft er iemand misschien een idee wat de olieleidingen kosten,bedankt.


Dat glas parelen kan ik eventureel wel voor je doen.


hartelijk bedankt voor je aanbod
aleen ze zijn al gestraald,daarna hebben ze helaas gewone velgenspray erover heen gespoten,maar het gaat er vrij gemakkelijk vanaf heb ik al gezien.ik ga eerst de slechte plekken voorzien van nieuwe plaatjes en dan spuit ik ze maar in de hittebestenige verf.alhoewel ik denk dat het niet van lange duur is,maar dat zien we dan wel weer :cry:


19 feb 2005 22:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
De foto die hier iedere keer opduikt komt mij inderdaad ook erg bekend voor, heb geboden op marktplaats, ben nog steeds hoogste bieder, maar reeds van de heer den Ouden een mailtje terug gekregen dat ze voor 95% zekerheid reeds verkocht waren, daar iemand ze opgehaald heeft om ze te passen. Vraagprijs was inderdaad 200 Euro. Wel heel toevallig allemaal. Indien diegene Ruud is feliciteer ik hem hier van harte, hoewel dit volgens mij niet helemaal in de gedachte van marktplaats is, but that's life. Zelfde overkwam me met twee nieuwe die op marktplaats door een belg aangeboden werden (ook een melding hier op het forum van gemaakt). Betreft het hier nu eig. een zogenaamd "free-flow"systeem, daar ik op de foto twee ingangen op de demper zie, of is dat weer een hele blonde a-technische opmerking? Ben wel benieuwd naar de resultaten mbt. geluid en evt. vermogenswinst, daar ik eenzelfde modificatie ivm. lekke warmtewisselaar rechts overweeg. Ruud, keep me (us) posted en succes!

Greets,

Jeroen net-achter-het-net-vissend C3.0


20 feb 2005 16:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.