Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:30

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Op vakantie met de Porsche: welke koffers in welke Porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Op vakantie met de Porsche: welke koffers in welke Porsche?
Iedereen weet het wel: in een P heb je niet al te veel kofferruimte. Dus belangrijk om daar zo efficient mogelijk mee om te gaan.
Porsche heeft zelf PTS (erg duur en van aluminium). Ik ben er zeker van dat er goedkopere en toch zeer goed passende alternatieven zijn.

Laatst bijgewerkt door Sjonnie op 16 feb 2005 18:22, in totaal 1 keer bewerkt.

16 feb 2005 17:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
onze alternatief is zo min mogelijk meenemen :wink:

Is vorig jaar goed gelukt. Op de achterbank nog een sporttas wat gelijk als kussen diende voor Daisy.

16 feb 2005 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
sjonnie kijk eens in mijn foto album :!:

zo laden wij een p voor de vakantie als mijn zoon mee gaat :lol: :lol:

16 feb 2005 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Tja, mijn zoon is wel iets ouder en de kofferruimte van de 4S is iets kleiner...
Daarom moet ik alle ruimte optimaal benutten, want om kleren te gaan wassen onderweg, daar heb ik geen zin in.

16 feb 2005 18:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
kofferruim kleiner :?:

16 feb 2005 19:01
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Met 3 op reis en bagage meenemen in een P ? Dan vraag ik me altijd af waarom je niet je andere wagen neemt.

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe wij in m'n 4S op vakantie zouden gaan. Mijn break zat al goed vol (grote zak en grote valies en een paar kleinere zakjes).

Ik weet niet of het aangewezen is om bagage te stapelen op het deel achter de achterbank. Als je dan plots moet remmen...

In elk geval veel succes met het stapelen :wink: :shock:

16 feb 2005 19:37
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Volgens mij gaat Sjonnie met zijn tweeen (alleen zoon gaat mee). Ik zou gewoon de voorklep los volstorten en twee opvouwbare weekendtasjes meenemen. Kan je bij het hotel gewoon meenemen wat je wil en los kan je het effectiefste en efficienste inpakken... :idea:

16 feb 2005 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Carrera4s schreef:
Met 3 op reis en bagage meenemen in een P ?

Ik ga alleen met onze Bo, en het is een trip georganiseerd door de NPC, dan kom je best wel met je P :mrgreen:
Als je alle beschikbare ruimte optimaal gebruikt moet het lukken om voor 2 personen 8 dagen bagage mee te nemen.
En neen, wij zijn geen Ollanders die ook al het eten voor 8 dagen willen meenemen :mrgreen:
En de rest van de familie gaat zich hier proberen te amuseren: http://www.xanaduresort.com.tr/dutch/00open.php

16 feb 2005 19:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
OK, met 2 zal het wel gaan, zeker als er geen vrouw bij die 2 is :lol: :lol:

Suggestie van Horn ging ook al door mijn hoofd :wink:

16 feb 2005 19:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Van piepschuim of ander materiaal passende mallen voor tassen maken, vervolgens een huid leer op de kop tikken en die tassen door iemand met een naaimachine die geschikt is voor leer in mekaar laten zetten en je hebt een uniek en geheid perfect passend setje prachtige tassen!

Kosten:

Huid (willekeurige kleur) € 300,00
Ritsen € 25,00
Draagriemen € 50,00
garen etcetera € 25,00

Voor € 400,00 heb je dan prachtige en op maat gemaakte, perfect passende tassen voor voorin én voor achterin!

16 feb 2005 20:04
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
en die tassen door iemand met een naaimachine die geschikt is voor leer in mekaar laten zetten en je hebt een uniek en geheid perfect passend setje prachtige tassen!

Kosten:

Ritsen € 25,00
Draagriemen € 50,00
garen etcetera € 25,00

Voor € 400,00 heb je dan prachtige en op maat gemaakte, perfect passende tassen voor voorin én voor achterin!
Jij wordt zg gratis genaaid!? :mrgreen:

16 feb 2005 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Van piepschuim of ander materiaal passende mallen voor tassen maken, vervolgens een huid leer op de kop tikken en die tassen door iemand met een naaimachine die geschikt is voor leer in mekaar laten zetten en je hebt een uniek en geheid perfect passend setje prachtige tassen!

Kosten:

Ritsen € 25,00
Draagriemen € 50,00
garen etcetera € 25,00

Of je propt alles in 2 vuilniszakken.

Kosten:

20 cent.

16 feb 2005 20:42
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
@2000GTV: Ja... Want mijn moeder is coupeuse
@Stangman: Maar dat heeft een stuk minder klasse

16 feb 2005 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
kampen
Bericht 
Of gewoon in je 911 3 weken en een tent op vakantie ( de laatste week werd een hotel !!!regen, regen !!!) in Luxemburg en Frankrijk.

Moest je de andere camping gasten eens zien kijken, oooh, de motor weg en daar zitten alle spullen in ??? Erg leuk..... :roll:

16 feb 2005 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
rij vaak mee in de 996 4s van mijn papa
Bericht 
Stangman schreef:
SPEEDY944 schreef:

Kosten:

Ritsen € 25,00
Draagriemen € 50,00
garen etcetera € 25,00

Of je propt alles in 2 vuilniszakken.

Kosten:

20 cent.

Volgens mij ben jij een Ollander :lol: :lol: :wink: :wink:

16 feb 2005 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Bo schreef:
Volgens mij ben jij een Ollander :lol: :lol: :wink: :wink:

Inderdaad ja. Een praktische Hollander 8)

16 feb 2005 21:49
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Volgens mij gaat Sjonnie met zijn tweeen (alleen zoon gaat mee). Ik zou gewoon de voorklep los volstorten en twee opvouwbare weekendtasjes meenemen. Kan je bij het hotel gewoon meenemen wat je wil en los kan je het effectiefste en efficienste inpakken... :idea:

EriC4C in het andere draadje al schreef:
Sjonnie schreef:
voor mij hoeft er geen Porsche op te staan, als ze maar net zo goed passen in de beschikbare ruimte.
Iemand enige suggestie (dus alternatief voor PTS)?

Waarom zou je een harde schaal nemen :?: Zachte "weekendtassen" vormen zich makkelijk naar de beschikbare ruimte en daar is keuze genoeg in. :D

;) :D

16 feb 2005 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Zo ben ik 2 jaar geleden met vrouw en 2 kinderen naar Zuid Frankrijk gereden. In de dakbox kan de inhoud van 2-3 valiezen.
Jammer dat de kinderen te groot geworden zijn, anders was ik er direct voor te vinden om dit opnieuw te doen.

Afbeelding

16 feb 2005 23:42
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Dat ziet er heftig uit man! :res:

17 feb 2005 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb al zo'n MILTU voor op de Audi, maar op de Porsche: never.
Sorry, maar ik vind het niet om aan te zien.
Ik zal eens een mailtje doen naar Samsonite (met de exacte maten), mogelijk hebben zij zeer goeie alternatieven voor PTS.

17 feb 2005 0:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Eens je in de auto zit merk je er niets meer :wink: van en vanals je ter plaatse bent haal je het ding er af.
Ik vond, en vind nog steeds, dat het zicht niet direct bepaald aantrekkelijk is maar het was toen de enige oplossing om toch zoveel bagage mee te nemen in een 993.

17 feb 2005 0:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
gcar schreef:
Eens je in de auto zit merk je er niets meer :wink: van en vanals je ter plaatse bent haal je het ding er af.
Ik vond, en vind nog steeds, dat het zicht niet direct bepaald aantrekkelijk is maar het was toen de enige oplossing om toch zoveel bagage mee te nemen in een 993.

ik begrijp je standpunt, als er echt geen enkel alternatief zou zijn, zou ik heb misschien ooit overwogen hebben, maar nu in geen geval.

17 feb 2005 0:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Je kan altijd een deel van je bagage opsturen met een courier één dag voor je vertrekt. De belangrijke zaken neem je natuurlijk zelf mee in de auto.

17 feb 2005 8:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
nou er zitten best goede tips bij.... zo'n geval bovenop de porsche...hmmm
als je perse met de P langer weg wil is dat wel een goede oplossing, maar vind het zonde van de auto. Zou ikzelf niet gauw voor kiezen.

17 feb 2005 11:40
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Marc,

In het Porsche selection boekje kijken welke koffers erin passen (maten etc.)

en dan on-line hier bestellen http://www.koffer24.de/home.php?lang=de&brandshop=0, "marke wahlen"" rimowa is het merk, en dat is de leverancier voor Porsche koffers, echter dan staat er Porsche op, maar het zijn exact dezelfde.

Heb ik ook gedaan met zo'n Afbeelding koffertje.

Scheelt bijna de helft met Pon, en das een boel geld, makkelijk verdient en geen heisa met naar een Pon vestiging te rijden.

BTW in de 4s past bij mij precies een pilotenkoffertje van V&D (40 euro).

17 feb 2005 11:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende