Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2025 16:59

Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Reken je Porsche uit Rekeningrijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden
M a r c schreef:
nog even en dan krijgen we allemaal een enkelband om, we zijn toch geen criminelen

En dan in de lijn van wat er nu ligt rondom het onklaar maken van de GPS (tot 4 jaar gevangenisstraf): wie geen enkelband om doet heeft dan kennelijk iets te verbergen en kan opgesloten worden in het "landsbelang".

De lijn is bijzonder dun aan het worden. Als je vrijheid wil moet je tegenwoordig naar het Oostblok... :shock:

19 nov 2009 19:09
Profiel
981 Boxster GTS
Devils son schreef:
Wordt het een klap of een dreun dus... :wink:

Zal eerder een dreun of een gigantische hengst worden......... :bang:

En wat als Wouter of z'n opvolger weer eens een iets groter uitgevallen tekort heeft :?: :?: :?:

:idea: verhogen wij het rekeningrijden toch een beetje, of

:idea: GPS gebruiken om snelheidsovertredingen te constateren, of

:idea: interessante mogelijkheden te over

Ik heb onlangs trouwens vernomen hoe ze in 020 parkeerovertreders opsporen . . . . . . daar wordt je koud van, hoezo wet op de privacy?????

19 nov 2009 19:21
Profiel
Veghel
wolf schreef:
1984

Afbeelding1983 Afbeelding

Citaat:
wie geen enkelband om doet heeft dan kennelijk iets te verbergen en kan opgesloten worden in het "landsbelang".

Als wij dan ook een kastje krijgen, is er wat goed mis :scratch:

19 nov 2009 19:30
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Van de ANWB een email ontvangen over dat fantastische rekeningrijden en toch maar de moeite genomen om een reactie te schrijven:
"LS,
Aan uw kilometerprijscheck heb ik helemaal niets (ik rijd een Porsche 911 van augustus 1987).
Ik vind het een schande dat de ANWB zich achter de kilometerheffing schaart; ik voel mij door de ANWB verraden, in de steek gelaten.
Uit de wettekst begrijp ik dat mijn kosten voor het autorijden sterk zullen stijgen, nog afgezien van de ingezetenenheffing die de provincies in zullen voeren ter compensatie van hun inkomstenderving wegens de afschaffing van de motorrijtuigenbelasting.
Sinds 1984 ben ik lid van de ANWB en ik overweeg nu stellig om mijn lidmaatschap op te zeggen.
Nog nooit heb ik een vereniging waar ik lid van ben, zo de belangen van de leden zien verkwanselen."

19 nov 2009 22:54
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
:thumleft:

Ik heb zojuist ook maar even een soort gelijk bericht gestuurd! :wink:

:arrow: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck,/reageer.html

19 nov 2009 23:01
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
paSCal schreef:
Neemt iedereen eigenlijk wel alle factoren mee in het berekenen? Ik bedoel, op zich leuk om je MRB te vergelijken met de kilometerprijs, maar geheel eerlijk is dat niet he.

Die afschaffing van de BPM en afschaffen van houderschapsbelasting (MRB bestaat al jaren niet meer) is natuurlijk een paard een wortel voorhouden.

Even snel;
Mijn auto is Eur. 10.000 BPM op betaald. Maandelijks word daar ook nog Eur. 45 houderschapsbelasting over betaald.
Aangezien mijn auto in 2 jaar wordt afgeschreven is er dus totaal Eur. 11.080 in 24 maanden aan de overheid voor betaald.

In de uiteindelijke situatie kost het (mijn baas) Eur. 1.018 per maand. Dus in 24 maanden Eur. 24.432.
Renteverlies is daarin bijna te verwaarlozen aangezien je vanaf dag één ook de nieuwe belastingen gaat betalen.

19 nov 2009 23:07
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Paar opmerkingen:
- ANWB ook maar even een mail gestuurd
- De invoeringskosten voor dit geintje gaan natuurlijk gigantisch uit de klauwen lopen
- Het lijkt wel of privacy in Nederland werkelijk niemand wat interesseert (denk ook aan vingerafdrukken in je paspoort etc.)
- In Amsterdam zijn de opbrengsten van de parkeergelden nogal omlaag gegaan sinds het hier voor de deur 5E per uur kost. Je zou zeggen: dat wullen die hippies toch zo graag. Maar nee: nu hebben we weer een tekort.

19 nov 2009 23:54
Profiel
‘64 Kever
maurice schreef:
Even snel;
Mijn auto is Eur. 10.000 BPM op betaald. Maandelijks word daar ook nog Eur. 45 houderschapsbelasting over betaald.
Volgens mij rij jij dezelfde auto als ik, dus zit je aan zo'n 1.160 Euro houderschapsbelasting per jaar ;)
Voor de rest klopt ie wel, in 2018 (dan rij je alleen niet meer in deze auto, en zijn de auto's VEEL schoner en dus goedkoper!) zal het ongetwijfeld duurder zijn om 90k/jaar te rijden :cheesy:

Terzijde, weet iemand of die tarieven die nu bekend gemaakt zijn nog geindexeerd worden met inflatie? Want anders moeten we die ook nog even meenemen in de berekeningen ;)

(en ten overvloede, ik wil ook geen GPS-volgsysteem in mijn auto, dat moge duidelijk zijn he!)

20 nov 2009 1:04
Profiel Facebook 
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Waar het wat kosten betreft volgens mij op neer komt is:
Voor nieuwe auto's wordt de BPM afgeschaft en dit wordt gecompenseerd met de kilometerheffing. Als het dus goed is kun je de kosten die de eerste vier jaar (economische levensduur van een auto, toch :?: ) gemaakt worden qua belastingen redelijk tegen elkaar wegstrepen.

Maar: de kale prijs van een nieuwe auto zal stijgen naar het niveau van de landen om ons heen. Dus die kosten komen erbij, want die worden echt niet gecompenseerd in de km-heffing. De provinciale opcenten zullen ook via een andere belasting betaald moeten worden en dus: ook weer duurder... Na vier jaar blijf je gewoon de kilometerheffing betalen; da's dus extra inkomen en mooi meegenomen voor de overheid.

Uiteindelijk betekent het dat wanneer je dagelijks in een auto van vier jaar of ouder rijdt (en vanaf 87) je een enorme lastenverzwaring voor de kiezen krijgt. Iemand al uitgerekend wat je gaat betalen voor 20.000 km/j in een 964 :?: Want als je nu een 3.2 (vanaf 87), 964, 993, 996, Boxster of 968 als dd hebt, ben je goed de l*l :evil:

20 nov 2009 15:36
Profiel
En dat ze dat doen kan ik ergens nog wel begrijpen. Niet dat ik het leuk vind. Niet dat ik het er mee eens ben.

Maar zeg het dan gewoon eerlijk en verkoop het niet onder het mom van het blijft voor de meeste mensen gelijk.

20 nov 2009 15:59
Profiel
Met de afschaffing van de BPM schiet ik met mijn perfect op orde gebrachte 3.2'tje (onder meer om er nog jaren met veel plezier in te kunnen rijden) niet zo heel erg veel op. Daarom hou ik in mijn rekensommetje met de afschaffing van de BPM geen rekening. En als mij 3.2'tje verloren gaat, dan komt er weer een oudje voor in de plaats, dus weer geen BPM-voordeel.

20 nov 2009 19:34
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
paSCal schreef:
Volgens mij rij jij dezelfde auto als ik, dus zit je aan zo'n 1.160 Euro houderschapsbelasting per jaar ;)
Voor de rest klopt ie wel, in 2018 (dan rij je alleen niet meer in deze auto, en zijn de auto's VEEL schoner en dus goedkoper!) zal het ongetwijfeld duurder zijn om 90k/jaar te rijden :cheesy:

Terzijde, weet iemand of die tarieven die nu bekend gemaakt zijn nog geindexeerd worden met inflatie? Want anders moeten we die ook nog even meenemen in de berekeningen ;)

(en ten overvloede, ik wil ook geen GPS-volgsysteem in mijn auto, dat moge duidelijk zijn he!)

Correct PaSCal, moet dus nog Eur 620 bij geteld worden. Resultaat is dat het gat nog steeds enorm blijft.
De tarieven (inclusief de hele berekening) zijn nog niet vastgesteld en worden voor zover ik heb begrepen op jaarlijkse basis bijgesteld.
Ik vind de mobiele telefoon en autoalarm al genoeg qua volgsysteem dus ik denk dat ik maar emigreer.

Wel aardig detail is dat Duitsland aan de Nederlandse overheid adviseert om het rekening rijden vooral niet op deze manier in te voeren gezien de ervaringen die er in Duistland zijn met het tolsysteem voor vrachtverkeer. En dat daar technisch heel veel mis mee gaat is maar al te pijnlijk duidelijk geworden. Maar ja NL is graag het braafste jongetje van de klas en gaat zijn eigen(aardige) weg.

mick1512 schreef:
Uiteindelijk betekent het dat wanneer je dagelijks in een auto van vier jaar of ouder rijdt (en vanaf 87) je een enorme lastenverzwaring voor de kiezen krijgt.

Dat is ook het inconsequente. Men gaat er in de rekenmodellen voor de kilometerheffing van uit dat Nederlanders een auto niet langer dan 6 jaar heeft en dan een nieuwe koopt.
En aan de andere kant probeert diezelfde overheid ons duidelijk te maken dat we duurzamer met onze maatschappij moeten omgaan. Dus een auto in goede conditie houden en deze 15 jaar of langer op de weg houden wordt op deze wijze bestraft.

20 nov 2009 23:11
Profiel WWW
Op deze manier heeft er niemand meer de centen om elke 6 jaar een nieuwe auto te kopen.
:wink:

21 nov 2009 0:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Friesland
http://www.redonzeprivacy.nl/

Net is deze site online gekomen, reden om te tekenen dus.

Sideways is also forwards

21 nov 2009 0:45
Profiel Facebook 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
"Jammer" dat ik geen lid ben van de ANWB, had ik mooi mijn lidmaatschap kunnen opzeggen :bang: :scratch:

21 nov 2009 0:46
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Jorn schreef:
http://www.redonzeprivacy.nl/

Net is deze site online gekomen, reden om te tekenen dus.

En ook hier moet je weer je naam, adres, geboortedatum etc doorgeven :pale:

21 nov 2009 0:48
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Of het helpt, geen idee :? , voor de zekerheid toch maar ingevuld:
:arrow: http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php

De ANWB ligt nu ook bij Telegraaf en GeenStijl onder vuur:
:arrow: In de Telegraaf van vrijdag

ANWB onder vuur door Rekeningrijderij
ANWB-leden beginnen zich te roeren. De altijd zo trouwe en stille hamlappen Autokampioenlezers lijken het helemaal te hebben gehad met de ANWB. De automotieve lobbyorganisatie ligt zwaar onder vuur vanwege de politieke steun aan het Rekeningrijden. De ANWB is één van de grootste oldskool ledenorganisaties van Nederland (net als het FNV ooit was), maar buigt als een rietje voor de belachelijke manier waarop rekeningrijden er nu gaat komen. Zelfs wij krijgen die ingeslapen trekautorijders gewaardeerde ANWB-leden in de mail, dus we gokken dat er bij de automobielorganisatie zelf minstens tienduizenden berichten binnenkomen. Mailtjes en brieven van klagers die zich afvragen waarom de ANWB zich de laatste weken ontpopt tot een dependance van het CDA en de biatch van Minister Eurlings. Blijkbaar is het nu genoeg. De Telegraaf opent vandaag -historisch- en subtiel de aanval op de ANWB onder de kop 'Gps-spionage’ deert ANWB niet', een artikel waarin de grenzeloze arrogantie van de ouderwetse moloch blijkt: De privacy van rekeningrijden is nog beter geregeld dan met de mobiele telefoons, aldus een woordvoerder. Oh ja, ANWB opzeggen? LOL, dat kan helemaal niet. Get it on, fight!

bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _vuur.html

21 nov 2009 9:13
Profiel WWW
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Jort schreef:
Verhoging van brandstofprijzen lijdt alleen maar tot problemen bij de grenzen, zonder dat het effectief de spreiding van het verkeer bevordert (afname van stremmingen) en is ook minder effectief in het stimuleren van zuiniger en schoner rijden (keuze voor een ander vervoersmiddel).

Denk dat heel veel mensen in de grensstreken nu al gewoon in het buitenland tanken.... Als je in de grensstrook woont en de km-heffing gaat door dan is voor veel mensen ook de stap klein om 10-20km verderop in Duitsland of Belgie te gaan wonen. Ik overweeg dit op dat moment serieus! Kun je gewoon op een D of B kenteken rijden en de wagens maar óók de huizen zijn daar goedkoper. Ik ben de idioterie op parlementair vlak in NL inmiddels helemaal beu :ass:

22 nov 2009 14:22
Profiel WWW
981 Boxster GTS
Er wonen inmiddels 3 goede vrienden van mij in het buitenland.
Twee in Duitsland, waarvan een zelfs helemaal vlakbij Adenau (Nurburgring) en mijn beste vriend woont in Sydney.
Allen hebben geen behoefte terug te keren naar NL en ook hier was het politieke gepruts mede de oorzaak.

22 nov 2009 15:01
Profiel
Groningen
M a r c schreef:
Denk dat heel veel mensen in de grensstreken nu al gewoon in het buitenland tanken....

vooralsnog zie ik voldoende tankstations in de grensstreek, maar die kunnen allemaal opdoeken als de brandstofprijzen lokaal (NL) nog substantieel verhoogd zouden worden. Heb zelf een flinke dosis Duits bloed in de aderen en ben er verre van vreemd, maar heb niet de illusie dat het leven daar veel beter is, behoudens de bergweggetjes. :twisted:

22 nov 2009 16:02
Profiel
nou....? geen snelheidslimiet, je kunt 100 octaan tanken, goedkopere auto's, minder files....

22 nov 2009 20:43
Profiel WWW
maurice schreef:
... (MRB bestaat al jaren niet meer)...

Hoe kom je daar nu weer bij?
Dat is echt wereldnieuws!
:wink:

22 nov 2009 20:50
Profiel
het heet tegenwoordig "houderschapsbelasting" :wink:

23 nov 2009 18:21
Profiel WWW
Schoenmaker hou je bij je leest!

http://wetten.overheid.nl/BWBR0006324/geldigheidsdatum_23-11-2009

Dus: motorrijtuigenbelasting!
:evil:

23 nov 2009 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
De extra staatsinkomsten gaan op aan een 4000 man sterk ministerie om dat allemaal te berekenen en ondanks alles een voordeel aan te tonen.

Ach, gewoon laten gebeuren, ik ga gewoon nog meer op bezoek bij de buren. Voor de besparing die ik daarmee in NL haal laat ik daar mijn tank vollopen met de CO2 bron die per liter sowieso goedkoper is daar. Het schijnt vervolgens dat ik mij dan ook kan permitteren gewoon mijn Vesuvio te vervangen voor een nieuwer model omdat de BPM vervallen is tegen die tijd :?: :thumleft:

Ik kan niet wachten, wordt alleen maar goedkoper :ba: Wast maar vast weer 2018!!!! :drive:

23 nov 2009 22:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende