Auteur |
Bericht |
964
911 carrera 4
|
Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Na een tijd stil gestaan te hebben loopt m'n 964 weer.
Nadat de brandstofpomp was vervangen startte de motor goed en loopt hij mooi stationair. Zodra er echter vermogen wordt gevraagt begint de motor te stotteren en gevoelige IMS Lager.
Als eerste is de brandstoftank volgegooit met nieuwe benzine (ongeveer 10% is de "oude" brandstof).
Inmiddels uitgevoerd: - BDP sensor vervangen - 2x bobine kabel vervangen (weerstand was 2-3 ohm) - brandstoffilter vervangen - centrifugaal vervroeging van de ontsteking is gecontroleerd --> is gangbaar - ontstekingsriem gechecked --> ziet er ok uit - 2 bougies gechecked --> zien er goed uit
Hoop dat iemand kan helpen en een idee heeft wat het kan zijn. Wat is nu het slimste om als volgende aan te pakken?
|
21 nov 2009 21:09 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Aan de hammer hangen?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 nov 2009 21:16 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Misschien domme vraag, maar wat is de "hammer"?
|
21 nov 2009 21:23 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Een specialist een diagnose laten doen, inderdaad Hammer = diagnose computer van Porsche voor deze generatie. Nu wordt dit gedaan met laptop-achtig ding. Het doet me beetje denken aan doorgeslagen verdelerkappen waarbij ook met weinig vermogen rijden goed ging maar beetje vermogen vragen vreselijk inhouden opleverde. Luister eens heel goed bij stationair bij de verdelerkappen, is er geen getik van springende vonken? Misschien in het donker te zien. Anders kappen verwijderen, alle kabels er uit en compleet inspecteren op zwarte doorslagsporen.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 nov 2009 21:28 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
+1
|
21 nov 2009 21:36 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Bedankt voor de snelle reacties!
Zat zelf ook al te denken aan verdeelkap/rotor. De verdeelkappen zien er wat ingesleten uit idd.
Die hammer meetapparatuur, is dat iets dat alleen bij de dealer kan?
|
21 nov 2009 21:43 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Of specialist
|
21 nov 2009 21:44 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Ok duidelijk Voordat ik dat doe wil ik het nog even zelf proberen. Ik zal maandag nieuwe verdeelkappen halen en monteren. Iemand anders nog ideeen?
|
21 nov 2009 21:48 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
en nieuwe rotors neem ik aan
|
21 nov 2009 21:52 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Yep Wat zou 't nog meer kunnen zijn. Zijn er nog specifieke "kwaaltjes" die ik misschien over 't hoofd zie?
|
21 nov 2009 21:54 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Weet je dat zeker zonder dat je weet dat ze kapot zijn Ze zijn niet echt gratis, origineel, en daar ga ik van uit Bij mij zijn toen alleen de kappen vernieuwd, bij een speciast, want de verdelers waren ok
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 nov 2009 21:58 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Paul II heeft wel een goed punt, de kappen en rotors zullen niet echt goedkoop zijn. Misschien anders eerst maar eens uit laten lezen voordat je een hoop kosten gaat maken en nog niets opschiet.
Het enige "zwakke" punt voorzover je van zwak kunt spreken is het riempje wat de 2e rotor aandrijft. Maar deze heb je al nagekeken.
|
21 nov 2009 22:04 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
De verdeelkappen/rotors zien er niet fantastisch meer uit, dus ze zouden met de tijd toch vervangen worden. Naar een specialist toe rijden is toch een aardig eind en ik rijd liever zo min mogelijk met deze gevoelige IMS Lager motor, lijkt me niet al te best Zal maandag dan eerst even kijken welke specialist in de buurt zit.
|
21 nov 2009 22:07 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
waar zit je zelf?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 nov 2009 22:41 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Ik zie dat er in Arkel een specialist zit, die kan ik even proberen, zit aardig in de buurt Zou 't trouwens nog uitmaken of je de verdelerkap neemt van Porsche of van Bosch? Is het verschil alleen het nummer?
|
21 nov 2009 22:53 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Ik weet niet of er verschil tussen zit (behalve waarschijnlijk de prijs) maar IK zou voor P onderdelen gaan, zeker op ontstekingsgebied
|
21 nov 2009 23:04 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Prijs voor originele rotors + verdeelkappen vond ik eigenlijk wel meevallen. Vorige week toevallig laten vernieuwen incl. nieuwe stroomverdeler.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
22 nov 2009 20:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
En heeft deze "specialist" uit Arkel 'n ..
|
22 nov 2009 20:27 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
In Arkel? Een Porsche specialist? Nooit van gehoord.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 nov 2009 22:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 nov 2009 22:28 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Contact gehad met de porsche specialist in Arkel. Erg aardige lui Het blijkt dat je met een hammer een dergelijke storing niet kan uitlezen. Hij verwachte echter ook dat de storing in het ontstekingsgedeelte moet zitten en adviseerde de motor aan een ouderwetse meetkast te hangen. Hiermee kan je zien in welke cylinder(s) het probleem zit. Een vriend van ons heeft nog zo'n oude meetkast en donderdag gaan we het daarmee proberen. De verdeelkappen en rotors zijn inmiddels vervangen, maar gaf ook niet het gewenste resultaat. Overigens als je 1 verdeelkap uitschakeld loopt de motoro mooi, maar doe je dit bij de andere gaat de motor gevoelige IMS Lager. Iemand nog andere tips?
|
25 nov 2009 10:26 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Je schakelt 1 verdelerkap uit door de bobijn van die uit te schakelen neem ik aan? Op welke verdeler draait de motor dan niet goed? Links of rechts? ofwel is de bobijn stuk, ofwel toch iets met het riempje... Heb je je bougiekabels doorgemeten? Zijn al je bougies nog goed? Weet dat het wel wat werk is om de onderste te controleren, maar kan de moeite lonen. Ik zou eerst die bobijn controleren. En dan het riempje, positie van de rotors moet volgens de markeringen juist staan. Indien 1 vd 2 afwijkt, heb je riembreuk...
_________________________________________ Robbie
RP Carrepair www.rpcarrepair.be voor alle onderhoud aan uw Porsche
|
25 nov 2009 11:16 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Timing
|
25 nov 2009 19:40 |
|
|
964
911 carrera 4
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
Nou de meetkast gaf ook geen uitsluitsel. Het beeld was gewoon wat "rommelig". Het probleem is dat het euvel zich pas voordoet bij belasting Enige mogelijkheid die nog open lijkt, is 1 van de bobines (of het electronica kastje eronder) of de bougie kabels zelf. Hier heb ik echter een vraag over. De enige kabel die ik kan doormeten zijn de bobine kabels, de bougie kabels lijken niet meetbaar, klopt dit? Zijn de bobines te checken op 1 of andere manier? Vervroeging van de ontsteking was overigens al gechecked met de scope en lijkt goed. Klopt, de onderste rij bougies lijkt het het slechts te doen. Markeringen staan juist.
|
27 nov 2009 13:23 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen
De bougiekabels kun je enkel goed doormeten als je ze loskoppelt en de weerstand meet tussen de uiteinden. Ik verdenk de bobijn van de onderste rij.
_________________________________________ Robbie
RP Carrepair www.rpcarrepair.be voor alle onderhoud aan uw Porsche
|
27 nov 2009 16:55 |
|
|