Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:28

Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Hoe reageren mensen op jouw Porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera S 911 997 Cabrio
Assen
Bericht Hoe reageren mensen op jouw Porsche?
Mijn eerste 1000 kilometer in mijn eerste Porsche (997 S) zitten erop en mijn leven is na 2 weken behoorlijk door elkaar geschudt.

Ik woon zelf in Drenthe en daar rijden zoiezo weinig bijzondere auto's maar het is gewoon een hele andere beleving. Mensen die toeteren, duim omhoog, foto's maken, naast je gaan rijden, nek verdraaien en opmerkingen geven. Nu ben ik zelf gewoon een saaie man maar het voelt alsof je een koning bent 8)

Nu hebben jullie veel meer ervaring hierin en vroeg ik mij af wat jullie positieve en negatieve ervaringen zijn als je rondrijdt in jullie trots.

22 nov 2009 13:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Hoe reageren mensen op jou Porsche?
Weet niet waar je in Drenthe woont maar de drie noordelijke provincies kennen een redelijk dichte bezetting qua Porsches.

Ik kom zelf beiden tegen, mensen die enthousiast zijn maar ook regelmatig tekenen van afgunst. Maar de overgrote meerderheid ziet me gewoon als één van de verkeersdeelnemers en dat vind ik eigenlijk wel prima. Als ik het gedaan had om op te vallen had ik wel wat anders gekocht. :wink:

22 nov 2009 13:29
Profiel WWW
964.c4
assendelft
leuk dat je zoveel positieve reacties krijgt,
ik vind het zelf ook leuk als ik iemand in een mooie (klassieke of nieuwe) auto zie.

Ik rij veel omgeving amsterdam en daar is mijn auto geen opvallende verschijning, dus krijg eigenlijk niet zo veel reacties.

In een vreemde omgeving (feest/meeting) waar ik de mensen niet goed ken en als het over auto's komt, geef ik wel eens aan dat ik een golfje rij :oops:
ik heb dan geen zin in de gesprekken die dan wel eens op gang zouden kunnen komen.(zowel de positieve als negatieve)

robert

22 nov 2009 13:36
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
zal wel dat ik in een oud hok rij, maar ik krijg hoogstzelden reactie's op de 911. Wel eens kinderen in een kinderstoel die omkijken, maar verder :?
Met de mini cabrio was dat wel anders. Ging er geen dag voorbij zonder dat iemand op de auto reageerde. Zal wel de aaibaarheidsfactor zijn.

22 nov 2009 13:38
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Ik vind het leuk als kleine kinderen zwaaien of zich omdraaien in hun zitje bij mama achterop.
Verder let ik niet op reacties.

22 nov 2009 13:46
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
ik krijg altijd aandacht en anders vraag ik er wel om :|

maar mensen kijken altijd wel :mrgreen:

22 nov 2009 13:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
valt wel mee vind ik, idd de kinderen op de achterbank kijken bijna altijd, maar de meeste volwassenen kijken er niet van op. andere P.rijders zijn dan weer een ander verhaal :mrgreen:

22 nov 2009 14:15
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Eerder o.a. Meer sjans in een Porsche?

22 nov 2009 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
964 M700
In de Ruf kreeg ik altijd aandacht ik denk dat het de oranje zonnebril was 8) meestal positief maar er is altijd één :ass:

22 nov 2009 14:17
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
EriC4C schreef:

Airhead schreef:
Ik vind het leuk als kleine kinderen zwaaien of zich omdraaien in hun zitje bij mama achterop.
Verder let ik niet op reacties.

Sjans met kleuters?
Ben geen pedo. :mrgreen:
Dat topic heeft een toch net iets andere insteek?

22 nov 2009 14:21
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Af en toe wat kijken, zeker kinderen, verder niet veel reacties. Ook geen duimen of middelvingers. Wel meer kijkers dan met de 964 trouwens, echt een duidelijk verschil.

Het is jouw Porsche trouwens. :wink:

22 nov 2009 14:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Horn die van mij is ouders en krijg regelmatig wel een opmerking:

Ziet er goed uit, mooie auto hoor, uit welk jaar is die. Dit soort reacties krijg ik wel vaak.

22 nov 2009 14:52
Profiel Facebook 
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
MS964 schreef:
Het is jouw Porsche trouwens. :wink:

Ooo, ik dacht die van jouw was :wink:

22 nov 2009 15:05
Profiel
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
maurice schreef:
Weet niet waar je in Drenthe woont maar de drie noordelijke provincies kennen een redelijk dichte bezetting qua Porsches.

Ik kom zelf beiden tegen, mensen die enthousiast zijn maar ook regelmatig tekenen van afgunst. Maar de overgrote meerderheid ziet me gewoon als één van de verkeersdeelnemers en dat vind ik eigenlijk wel prima. Als ik het gedaan had om op te vallen had ik wel wat anders gekocht. :wink:

Dat wel maar in Groningen / Drenthe staan ze volgens mij wel veel binnen. Kom ze amper in het wild tegen.

Steek soms wel eens een duin omhoog vanuit mijn Renaultje, maar krijg dan meestal geen reactie of alleen een glazige blik.

@ Bassen: staat die van jou vaak overdag in Hoogkerk?

22 nov 2009 15:07
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
Arminius schreef:
. . . . Nu ben ik zelf gewoon een saaie man . . . . .

Volgens mij behoren wij Porsche berijders niet specifiek tot de categorie "saaie mannen" :drive: :scratch: :thumleft:

En de 993 R trekt op één of andere vreemde manier behoorlijk wat aandacht, maar of deze nu naar de auto of de (bejaarde :wink: ) berijder uitgaat . . . . :?:

(kom maar, kom maar, kom maar.....)

22 nov 2009 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
997Targa4MK2PDK (2011) | ex-996C4MK2Coupé (2003) | ex-993C2MK2Coupé (1996) | ex-964C2Coupé (1991)
Doorn
In het persoonlijke contact krijg ik nog wel eens een vraag. Ik merk ook dat de kennis over Porsche marginaal is. Luchtgekoeld/watergekoeld, het zegt de meesten niks. Zo af en toe een kenner, en die weet m'n 993 te waarderen. Als men vraagt naar hoe hard ie kan, dan vaak toch zoiets als een schrikreactie.
Wat mij ook opvalt, en zeker, zoals meestentijds, als ik gewoon met het verkeer meerijd, dat bijvoorbeeld bij het invoegen op een snelweg in een sliert auto's men niet weet hoe snel me voorbij te kunnen, vaak met de meest truttige auto's die je kunt bedenken. Vaak zijn dat ook bumperklevers, trouwens. En dat heb ik ook nogal eens. Van diezelfde lieden die dan door mijn knar heen willen rijden. Ik kan niet in de koppen kijken, maar wat gaat er dan door mensen heen?
In het algemeen weinig reacties in de vorm van zwaaien en op andere manieren getuigenis geven van belangstelling.

Ik merk overigens in Zwitserland dat er veel meer positieve aandacht en respect is voor deze mastodont.

Herkenbaar?

22 nov 2009 15:14
Profiel Facebook 
981 Boxster GTS
GilbertT schreef:
Herkenbaar?

Ja, inderdaad uiteenlopende reacties.
Van bewondering tot afgunst en alles wat ertussen zit.

Gelukkig zijn wij met een heleboel gelijkgestemden en begrijpen wij elkaar wel :wink:

22 nov 2009 17:21
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht Re: Hoe reageren mensen op jouw Porsche?
Meeste weggebruikers boeit de Porsche over het algemeen weinig.
Wel valt me op dat de huidige zwarte 996 turbo meer bekijks trekt dan de zilver kleurige 993 carrera.

Vanmiddag nog een Opel speedster op de A12 met twee :thumleft: in de lucht

De achterbankjes en moeders hebben vaak wel aandacht terwijl vaders strak voor zich uit kijkt :ass: :D

22 nov 2009 17:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Van het weekend nog even gereden in de 911. Ik merk echt dat er 2 soorten, vaak uitgesproken, reacties zijn; mensen met de duim omhoog, Wijzen als je inhaald op de snelweg, etc. Maar gisteren was het zo'n dag dat de enige reacties die ik kreeg waren afsnijden, het gas intrappen als je inhaald, niet opzij gaan, etc. Gewoon pure afgunst. En natuurlijk het petjes volk dat zich heel wat vind als ze je bij het stoplicht eruit rijden in hun Golfje GTO o.i.d (Terwijl jij niet eens probeert, maar gewoon wegrijd)

Ik denk wel dat je dit wellicht iets meer heb in de P's die wat aparter zijn in het huidige straatbeeld, zoals mijn klassieker.

Qua kennis, gisteren was het weer een Jaguar of Citroen. En ik maar denken dat de lijnen van een 911 een van de meest herkenbare sportauto's zijn.

Maar over het algemeen heel veel leuke reacties en intresse! Daar doe je het natuurlijk ook een beetje voor....

22 nov 2009 17:41
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Ik woon op 15 km van Knokke in Belgie, en als je daar word omvergereden, heb je veel kans dat het een Bently, ferrrari, aston m. of een P is :!: Dus ik val hier niet echt op, vind ik wel fijn zo :thumleft:

22 nov 2009 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Het maakt me totaal niet uit hoe de mensen reageren, ik erger er me wel aan dat vele bestuurders me "uitdagen" met hun opgezette golfjes,honda's,astra's etc..De eerste keer kan je er nog om lachen maar als je dat alle dagen tegen komt....lame :roll:

22 nov 2009 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Een auto is in NL verheven tot een statusobject doordat het naast de aankoop van een huis zo`n investering is. In Duitsland en Belgie is het gevoel met de auto`s iets genuanceerder.

22 nov 2009 18:40
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
heb zelden last van petjes, of ik zie het niet.

22 nov 2009 18:52
Profiel
964 C2
Net zoiets als het topic..meer sjans in je P??
Heb eerlijk gezegd geen interesse in de buitenwacht als ik in de P rijd, dus wie weet wordt er op gelet, ga je gang, mij boeit het niet.
Maar ik moet je zeggen dat ik hem ook niet als dagelijkse auto gebruik, dus ga ik met een auto hier het dorp in, dan is met niet met de P.

22 nov 2009 18:59
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Mijn ervaringen zijn wisselend. Als ik hier in Baarn rondrij wordt er nog al eens jaloers vanuit de RangeRover Sport naar beneden gekeken van "datwilikookmaarmagniet" :mrgreen:

Verder idd net als Thomas986 erger ik me aan de mensen die voor je weg willen zijn bij het stoplicht of ten koste van alles je voorbij willen. Vanmorgen nog op de A-1/A-30 een VW Sharan met de hele familie erin moest en zou me voorbij terwijl ik toch al 140 Km p/u reed. Hem maar voorbij laten gaan, maar acceleren doe ik toch iets sneller dus de A-30 op haalde ik hem weer in. En ja hoor na een paar kms kwam ie mij weer voorbij :bang:

Op de weg terug net buiten Woudenberg een A klasse MB die over het verdijvingsvlak mij gauw nog even wilde inhalen. Ik laat hem maar voorgaan door van m'n gas af te gaan en als dank krijg ik alle rotzooi over m'n P heen die daar ligt, opgeworpen door de bandjes van de A. :bang: :bang:

22 nov 2009 19:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 123 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende