Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:52

Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Hoe reageren mensen op jouw Porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Hoe reageren mensen op jouw Porsche?
Eerlijk gezegd ben ik daar niet zo mee bezig. Meestal zwaai ik naar andere Porsche's maar krijg over het algemeen weinig reacties van de wat nieuwere modellen. Vorige maand werd ik aangesproken door een man van rond de 70 die vroeger nog in de Porschefabriek gewerkt had en later voor Ben Pon. Dat was toch wel een interessante man met een duidelijke voorkeur voor luchtgekoelde Porsches.

22 nov 2009 19:41
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Hier in Veenendaal rijden niet zoveel Porsches waardoor de meeste mensen die een beetje interesse hebben toch wel even achterom kijken. En ja, de golfjes die in je kont duiken en gaan drukken in de hoop dat je gas gaat geven. Vaak uit het jaar 1978 met een paar jonge gasten die helemaal opgefokt zijn omdat ze in een GTI zitten. Ze mogen mij allemaal inhalen, ik doe er niet aan mee. Over het algemeen toch leuke reacties!! :thumleft:

Maar ja, ik rij tenslotte wel een Boxster he. :mrgreen:

Berrie

Laatst bijgewerkt door Ber op 22 nov 2009 21:28, in totaal 1 keer bewerkt.

22 nov 2009 20:26
Profiel Facebook 
Westervoort
Krijg eigenlijk nooit reacties onderweg, en ik rij al jaren Porsche in 't durp dus kijkt ook niemand er hier van op :wink: Doet me ook bar weinig ook trouwens, heb 'm voor míjn plezier.
Uitgedaagd word ik ook niet ; had dat wel jaren terug in mijn Alpine en Corvette...wss te maken met 't inschatten van kansen... :twisted:

22 nov 2009 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
2006 Boxster S 3.4
Bericht Re: Hoe reageren mensen op jou Porsche?
Richard schreef:
....... en anders vraag ik er wel om :|
:mrgreen:

Goh....had niet anders van je verwacht :ba:

Ik krijg bijna altijd veel aandacht als ik in de P rij....misschien komt dat ook omdat ik meestal het dak open heb :D

22 nov 2009 21:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
niet meer: Boxster S maar wel: Jaguar XKR
Gemert
Ik krijg weinig reacties op de Porsche. Het zijn vooral 14 jarige jongetjes die op de fiets nog wel eens om willen kijken. Vind het verder ook niet zo erg, anders had ik wel een knalgele lotus of zo gekocht. In de Jaguar krijg ik veel meer bekijks en aanspraak. Komt waarschijnlijk omdat ze eens een keer geen grijze oude jippie in een Jag zien rijden.

22 nov 2009 21:16
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Corine schreef:
Richard schreef:
....... en anders vraag ik er wel om :|

Goh....had niet anders van je verwacht :ba:

Ik krijg bijna altijd veel aandacht als ik in de P rij....misschien komt dat ook omdat ik meestal het dak open heb :D

maar zie hier ... het lukt :D

22 nov 2009 21:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Dat van het uitdagen herken ik. Hier in de buurt wonen de meeste jochies nog thuis, durven geen vrouw aan te spreken en verdienen al geld in de bouw, dus de volgebouwde GTI/Astra/CRX etc. wordt als frustratiewapen ingezet op de provinciale wegen. Wat is er mooier om in de staart van een 911 (of Boxster, ging net zo) te hangen, of nog beter, deze lekker (en met enig gevaar) in te halen? Altijd mooi om te vertellen in de snackbar of zuipkeet, toch? Maar net zoals de rest doe ik er niet aan mee. Ergo, ik ga juist ergelijk langzaam rijden zodat de lol er voor de heren gauw af is. Kijk, dat vind ik dan weer leuk. 8)

Het niet laten invoegen/ritsen vind ik ergelijker, overkomt me regelmatig op de A1 bij Hoevelaken. Met mijn oude Golf 1.3 Manhattan laten mensen mij rustig ritsen, met de blauwe 964 kan ik wachten. Het is zelfs een keer zo geweest dat ik bijna een aanrijding had omdat ik al half was ingevoegd maar een keurige heer met dito vrouw stoicijns rechtdoor bleef rijden (in mijn dode hoek) waardoor ik met schrik terugmoest naar mijn invoegstrook, met bonzend hart. Even ruimte maken (wat makkelijk kon) was er niet bij. :?

Ook het opduwen van mijn P. door een busje met voorin 3 tegelzetters/standbouwers/loodgieters/tandartsen etc. verbaast mij niet meer, ookal rij ik zelf 160. :shock:

Jammer allemaal, maar het is in Nederland niet anders. Kop boven het maaiveld etc. etc. :?

Maar leuke dingen maak ik ook mee, vooral wanneer ik alleen over bochtige landweggetjes van het Gelderse land toer! :wink: :thumleft:

22 nov 2009 21:31
Profiel
Moderator
PF #57
A1 Hoevelaken doorrijden op de linkerbaan tot de A28 en hem er dan gewoon tussen smijten als A1 verkeer moet stoppen voor invoegend A28 verkeer... Doe het dagelijks, ook met de 911 wel eens. Erg asociaal, erg functioneel.

Heb eigenlijk hoogstzelden last van negatieve reacties met de 911. Verder dan bewonderende kinderkoppies en glimlachende milfs :wink: gaat het niet. En dat is genoeg wat mij betreft...

22 nov 2009 22:17
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
glimlachende milfs hahahahaha

22 nov 2009 22:19
Profiel WWW Facebook 
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Na twaalf jaar in een Cobra is het wel zo lekker om weer eens anoniem op weg te zijn :mrgreen:

22 nov 2009 22:36
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Vorige week na een meeting bij het Abarth-Museum in België teruggereden met 2 AM's (DBS en DB7) en de Corvette. Levensgevaarlijke capriolen om ons maar voorbij te kunnen rijden, af te laten zakken en toch weer in te halen (Golf 1, Astra GSI etc).

Schijnt helaas erg cool te zijn om dit thuis te kunnen vertellen :roll:

22 nov 2009 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0 bj 1983
zandhoven ( belgie)
hier zoals velen , niet tussen laten tijdens het ritsen , uitgedaagd worden door gewone wagens die ik dan gewoon laat doen (dan hebben ze ook hun lol gehad)
alleen het comentaar van mijn werkcollega's gaat erover vind ik , ik ben nu eenmaal oldtimer liefhebber en heb mijn bmw in geruild voor een 911 sc van 1983, comentaar ni te doen , dikke nek , gij me uw porschke enz.., maar als ze dan zelf een citroen picasso of dergelijk aankopen (nieuw ) moogde niks zeggen want het is maar een ..... die duurder is in aankoop en wegentaks dan de P.

22 nov 2009 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer: Boxster S maar wel: Jaguar XKR
Gemert
Het viel mij ook op dat geen van mijn buren maar iets zeiden toen ik voor het eerst de Porsche op de inrit zette. Ze staan wel achter het raam te kwijlen als ik weg pruttel maar durven niet laten te merken dat ze het eigenlijk ook wel heel leuk vinden zo'n porsche. Ik proef hier een hoop afgunst in de straat maar daar heb ik verder schijt aan.

22 nov 2009 23:30
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
ik krijg altijd dezelfde reaktie van iedereen en die is:
benje hem nou al weer aan het wassen :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

22 nov 2009 23:39
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
.. heb je nou alweer 'n nieuwe :?:

:wink: ... van niet mede-ritsende medelanders heb ik nog geen last gehad .. maar rij dan ook zelden met de Porsche in de spits :mrgreen:

... m'n buurjongetje zegt wel altijd PAARD! ... om dan vervolgens de afdrukken van z'n vette vingertjes op de neus van - en rond het logo - van de Porsche achter te laten 8)

23 nov 2009 0:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Reacties verschillen. Uitdagen herken ik. Evenals auto er nog even voor gooien als je met de P met enige snelheid aan komt rijden.

Laatst wel grappig: stond met het dak open voor de stoplichten komt er een Golf 2 met vier nieuwe nederlanders naast mij staan. Achterin gaat raampje open "zullen we wedstrijdje doen?", waarop ik zeg "doe maar niet - dat ga ik niet redden" en vervolgens heel rustig wegrijdt.

23 nov 2009 0:56
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Toen ik mn 3.2 uit 1989 kocht in 1999, vond ik het zelf de eerste tijd raar om er mee de straat in te rijden. Veel buren dacht dat het een vrij nieuwe auto was, kenteken 1998 ....

Meeste bekijks had ik toen ik er 2 jaar terug mee door de sneeuw liep te baggeren in Lech ... :-)

23 nov 2009 1:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera S 911 997 Cabrio
Assen
Erg leuk om deze reacties te lezen. Keep them coming.

23 nov 2009 2:48
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Laatste Rotterdam tunnelrun, uur of 12 's nachts. Sta in Rotterdam voor een stoplicht, stopt een foute bak met 4 grote negers naast me (die nog best een stukje naar voren had kunnen rijden :shock: ), vent rechtsvoorin doet zijn raam open en roept 'hé, hé'. Ik denk "ohoh, wat nu...."
Ik kijk voorzichtig naar links, komt reactie "gave kar man" met wat duimen omhoog... :oops:

23 nov 2009 8:12
Profiel
Moderator
PF #57
pffffffffff.... :pale:

23 nov 2009 10:22
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Rood, open en een uitlaatsysteem waar je de motor wél hoort doen het vooral goed bij de jeugd.
Ook regelmatig positieve reacties van vrouwen als ik sta te tanken, zo van: "leuke auto".
Vind het wel prima zo :wink:

23 nov 2009 10:41
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Airhead schreef:
EriC4C schreef:

Dat topic heeft een toch net iets andere insteek?

Volgens mij dekt de vlag (topictitel) de lading hoor ;)

Marcel B. schreef:
Vorige week na een meeting bij het Abarth-Museum in België teruggereden met 2 AM's (DBS en DB7) en de Corvette. Levensgevaarlijke capriolen om ons maar voorbij te kunnen rijden, af te laten zakken en toch weer in te halen (Golf 1, Astra GSI etc).

Schijnt helaas erg cool te zijn om dit thuis te kunnen vertellen :roll:

Ook daar hebben we het eerder over gehad: Porsche vs Astra GSI :idea: Afbeelding

23 nov 2009 10:55
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
meestal :thumleft: gebaar onderweg

23 nov 2009 11:42
Profiel WWW
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
idd, veel :thumleft: en :res: een stuk meer als wat ik me had gerealiseerd toen ik de buggy kocht.

Eigenlijk is het best extreem, mannen worden kleine kindjes, hangen uit het raam (van hun truck meestal) en delen complimentjes uit. Ook de vrouwen vinden het vaak mooi en gaaf (wat natuurlijk een stuk belangrijker is :lol: ).

anoniem voorbij rijden is echt onmogelijk, misschien toch eens een extra dempertje overwegen...

23 nov 2009 12:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
500E, Challenge Stradale
Heel raar; alleen als ik snel rij worden er foto's gemaakt... (en dan moet ik er voor betalen :? )

23 nov 2009 14:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende