Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:51

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Iets anders... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Omg. Amsterdam
Bericht Iets anders...
Hier iets anders dan over auto's :mrgreen: maar waar jullie met zijn allen over rijden/racen... 8) Maar iets rustiger bij weg werkzaamheden zou :thumleft: zijn!

http://player.omroep.nl/?aflID=9021964

En mijn bedrijf hoort zeker niet bij het type 'fluiten' ... daar heb ik echt een hekel aan, aangezien de branche zelf al niet goed staat aangeschreven :(

19 nov 2009 19:41
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Iets anders...
Dimitri-Turbo schreef:
Hier iets anders dan over auto's :mrgreen: maar waar jullie met zijn allen over rijden/racen... 8) Maar iets rustiger bij weg werkzaamheden zou :thumleft: zijn! (

Als je die snelheidsbeperkende borden nou even weghaalt als je niet bezig bent, dan zul je zien dat de snelheid omlaag gaat als je wél aan het werk bent. :idea: :wink:

19 nov 2009 20:20
Profiel
Omg. Amsterdam
Die borden mogen niet weg ook niet als we niet aan het werk zijn... veelal is de situatie/omgeving verandert en zijn automobilisten die er niet bekend zijn niet op berekend! Het is een verzekeringskwestie en kost een hoop tijd/geld om de borden iedere dag/weekend weg te halen en opnieuw te plaatsen :wink:

22 nov 2009 12:08
Profiel
Westervoort
Een vuilniszak erover als er een paar dagen níet gewerkt wordt lijkt me een snelle en goedkope oplossing...verhoogt tevens 't begrip wanneer er wél gewerkt wordt.

22 nov 2009 16:25
Profiel
Tja was het allemaal maar zo simpel.
Verkeersbesluiten kunnen niet het ene moment wel geldig zijn en het andere moment niet en dan weer wel, enz.

22 nov 2009 16:39
Profiel
Westervoort
Soms is de wens de vader van de gedachte... :wink:

22 nov 2009 17:55
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Rustiger bij wegwerkzaamheden lijkt me vrij logisch (niet alleen vanwege mensen die daar aan het werk zijn, maar ook omdat de weg een stuk gefreesd kan zijn en er rommel op de weg kan liggen of er onvoorziene bochten voorkomen).

Geldt ook in woonwijken (en helemaal bij scholen in de buurt). Lijkt me dat iedereen met gezond verstand bij zulk soort verkeerssituaties dat vanzelf al doet, voordat het een verkeerDsituatie wordt.

23 nov 2009 16:32
Profiel
Moderator
PF #57
Het gros van de automobilisten is toch van mening dat ze zelf altijd netjes rijden. Dergelijke oproepen zijn dan ook aan dovenmansoren gericht. Bij ons in de buurt hebben ze bij 4 scholen van die rubber bulten op de rijbaan neergelegd. Als er niemand aankomt kan je precies over de middenstreep rijden en rij je net tussen die bulten door. Sinds die bulten er liggen wordt er gevaarlijker en harder gereden om maar midden op de weg tússen die bulten door te kunnen... :bang:

Ik las laatst zelfs dat er mensen zijn die blikjes drinken uit een rijdende auto naar wegwerkers gooien als ze vinden dat ze te lang in de file hebben gestaan of als de wegwerkers net schaft hebben als het plebs langs komt rijden. Ik zeg: rijbewijs afnemen voor 5 jaar als je daarmee gepakt wordt.

23 nov 2009 16:53
Profiel
Omg. Amsterdam
Leuk en blij dat jullie in iedergeval begrip hebben.... maar op de weg zelf van de overige automobilisten merk ik er vaak minder van :evil: :cry:

Schelden, toeteren, middelvingers ed... ik ben ook maar aan het werk en wel voor de automobilisten zelf uit eindelijk...

23 nov 2009 18:43
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Citaat:
Harald schreef:Ik zeg: rijbewijs afnemen voor 5 jaar als je daarmee gepakt wordt.

Volledig mee eens :res: voor de mannen die de weg onderhouden en herleggen.

23 nov 2009 18:59
Profiel
Veghel
Omdat de meeste passeerders je weken (in hun belevingswereld) op één plek zien zitten/staan en geen flauw idee hebben wat je daar uitspookt :roll:

Ex Shovel machinist :mrgreen:

23 nov 2009 19:03
Profiel
horn schreef:
Het gros van de automobilisten is toch van mening dat ze zelf altijd netjes rijden. Dergelijke oproepen zijn dan ook aan dovenmansoren gericht. Bij ons in de buurt hebben ze bij 4 scholen van die rubber bulten op de rijbaan neergelegd. Als er niemand aankomt kan je precies over de middenstreep rijden en rij je net tussen die bulten door. Sinds die bulten er liggen wordt er gevaarlijker en harder gereden om maar midden op de weg tússen die bulten door te kunnen... :bang:

Ik las laatst zelfs dat er mensen zijn die blikjes drinken uit een rijdende auto naar wegwerkers gooien als ze vinden dat ze te lang in de file hebben gestaan of als de wegwerkers net schaft hebben als het plebs langs komt rijden. Ik zeg: rijbewijs afnemen voor 5 jaar als je daarmee gepakt wordt.

+1 Horn vooral blikjes blijven gooien!

24 nov 2009 18:22
Profiel
foxtrot / oscar
Begrip voor wegwerkers heb ik wel
Voor het afzetten van een stuk snelweg van 10km terwijl er aan 300m feitelijk gewerkt wordt niet...

24 nov 2009 19:23
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
Heb vandaag een groot extra borden besteld, aangezien een heel groot percentage zich niet aan de regels kan houden.... :| vorige week nog een 'bijna aanrijding' gehad van 1 van mijn jongens....... en na het incident ook nog de schuld en grote bek krijgen wat bijna uit liep op een opstootje, waar zelfs de politie bij is geweest :flush: ...

Waar is het respect tegenwoordig? Zijn we tegenwoordig gewoon weg vuilnis!? :roll:
Ik heb respect voor jullie die gewoon netjes kunnen zijn (binnen de wegwerken!)

08 dec 2009 23:54
Profiel
Jeroen914 schreef:
Begrip voor wegwerkers heb ik wel
Voor het afzetten van een stuk snelweg van 10km terwijl er aan 300m feitelijk gewerkt wordt niet...

+1

09 dec 2009 10:05
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Dimitri-Turbo schreef:
Heb vandaag een groot extra borden besteld, aangezien een heel groot percentage zich niet aan de regels kan houden.... :| vorige week nog een 'bijna aanrijding' gehad van 1 van mijn jongens....... en na het incident ook nog de schuld en grote bek krijgen wat bijna uit liep op een opstootje, waar zelfs de politie bij is geweest :flush: ...

Waar is het respect tegenwoordig? Zijn we tegenwoordig gewoon weg vuilnis!? :roll:
Ik heb respect voor jullie die gewoon netjes kunnen zijn (binnen de wegwerken!)

CROW? :drive:

09 dec 2009 10:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]