Auteur |
Bericht |
wiredgenius
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Zet deze discussie nog eens boven, is wel leuk Sportwagen: 1.) Auto met een vlotte, sportieve vorm, krachtige motor en goede wegligging bij hoge snelheden. Dus al die imitatie Volkswagen/ Porsche's vallen sowieso af bij deze definitie . En dat geldt ook voor de 'komende' goedkopere Porsche's, anders was de GTI ook wel een sportwagen en dat durf ik dan toch weer niet te beweren
|
06 okt 2009 12:14 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Ik hoor 'm ook niet klagen hoor. Maar goed, xenon, navigatie, leren bekleding, ///M onderstel.....dan ga je al aardig over de 9k heen hoor. En dan kun je het nog gekker maken als je wilt.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
06 okt 2009 12:21 |
|
|
bully
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
dat was meteen een hit geweest bij rtl4
|
06 okt 2009 14:14 |
|
|
bully
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
+2.....
|
06 okt 2009 14:46 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Ach zo erg was het allemaal inderdaad niet. Maar het juiste antwoord had moeten zijn (heel makkelijk vanaf mijn luie stoel): een Porsche moet karakter hebben, snel zijn, kwalitatief hoogstaand en technisch 'top of the bill' zijn. En ja, dat zal altijd een goede cent kosten. Een goedkope Porsche zal nooit aan deze definitie kunnen voldoen, dus ik vind dit geen goed idee. Je zegt hetzelfde, maar het klinkt even wat beter!
|
06 okt 2009 15:55 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Wat kost dat nou, zo'n mediatraining, M.?
|
06 okt 2009 15:59 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
MS964, mooi gesproken
|
06 okt 2009 18:19 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Termen als 'snel, kwalitatief hoogstaand en technisch top of the bill', blijven altijd in een context van een bepaalde (prijs)klasse staan. Een 911, hoe goed ook, moet in andere auto's uit een andere klasse zijn meerdere erkennen. Dat zal ongetwijfeld ook voor een relatief goedkope Porsche gaan gelden. Zolang ze binnen het gekozen segment maar aan die definities voldoen, hoeft er met de gestelde strategie niet veel mis te zijn.
_________________________________________ Tjolk.
|
06 okt 2009 22:52 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
De 924 was ontwikkeld door Porsche als VW in plaats van de 914, maar in de oliecrisis was het niet slim om een sportwagen te introduceren. VW zag er dus vanaf en Porsche heeft (voor minder dan ze ervoor gekregen hadden) het ontwerp overgenomen om het verlies van de 914 op te vangen en de tegenvallende verkopen van de 911 te compenseren. Volgens de boeken heeft de 924 Porsche door een moeilijke tijd gesleept. L'histoire se répète...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
07 okt 2009 9:07 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Jongens, het gaat er toch om dat de 911 exclusief en snel blijft.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
07 okt 2009 11:56 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
+1
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
07 okt 2009 15:30 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
en als goedkopere modellen maar binnen strikte grenzen vallen (bij voorkeur een sportauto, zoals de 914 (de Porsche Alligator?); dus geen hot hatch a la Golf..
|
07 okt 2009 19:33 |
|
|
RonP
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Alligator ??
Misschien een leuk nieuw topic...........misschien hebben we leuke ideeën ? Wat gaat de naam worden van de nieuwe (budget) Porsche ?
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
07 okt 2009 22:19 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
maar een alligator is groter dan een kaaiman, dus dat past niet denk meer aan een hagedisje: Tuatara
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
07 okt 2009 22:41 |
|
|
Arminius
Porsche Carrera S 911 997 CabrioAssen
|
Porsche sluit de boeken met verlies van 4.4 miljard Euro.
EDIT: bericht samengevoegd met 'n topic waar dit prima in past O.Porsche sluit de boeken met verlies van €4,4 mrd – Porsche hoopt rampjaar 2008-2009 snel te vergeten. Niet de dalende verkopen nekten de autoverkoper, maar het dramatische plan om het veel grotere VW in te lijven. Inmiddels behoort Porsch al bijna toe aan de boedel van VW en kunnen de boeken voor het afgelopen jaar worden gesloten. De periode wordt met een verlies van $4,4 mrd afgesloten Bron: nu.nl
_________________________________________ I am happy
|
13 nov 2009 12:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Porsche sluit de boeken met verlies van 4.4 miljard Euro.
Dollars or Euro's ... geloof toch echt niet dat het dramatische plan ze zoveel geld heeft gekost
|
13 nov 2009 13:06 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Het is maar hoe je 'veel geld' definieert Miljardenlening voor Porsche
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 nov 2009 13:51 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Wat een kul allemaal
_________________________________________ Timeless objects
|
13 nov 2009 15:01 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
tja...
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
13 nov 2009 19:09 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
begin er wel de voordelen van in te zien, met een nieuwe 911 Turbo cabrio in een gedekte kleur kun je lekker incognito rijden, een niet Porsche liefhebber ziet het geld er niet aan af. Was vanochtend met mijn zoon die 18 word gewoon even autoshowrooms onveilig maken en ik zou niet in de Nissan GT-R of Audi R8 willen rijden, wel mooi maar te opzichtig. Vind in een maatschappij waar 3,5 miljoen Nederlanders hun reparatie van de auto niet meer kunnen betalen, het niet gepast om zo'n opvallende auto te rijden
|
14 nov 2009 13:01 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Krijg tranen in mn ogen van je .......
_________________________________________ Timeless objects
|
14 nov 2009 13:11 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Amandus excuus, praat voor mezelf, wat een ander doet moet ie zelf weten, vind het alleen zelf niet zo prettig om een te dikke auto te rijden. Als iedereen een grijze Golf neemt om dat ie niet wil opvallen, word het wel slaapverwekkend op de weg
|
14 nov 2009 13:25 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Wat ligt er bij jou op het nachtkastje? Het verzamelde werk van Calvijn?
|
14 nov 2009 14:47 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
|
23 nov 2009 23:22 |
|
|
Koen De Moortel
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
tuurlijk
_________________________________________ Pro-Ventas: "nothing happens until someone sells something..."
|
24 nov 2009 9:49 |
|
|