Auteur |
Bericht |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Aluminium 924 Turbo-motorkap... Wie weet er meer van/over?
Ik heb via/via een 924 turbo-motorkap op de kop getikt. Toen ik die kap ging ophalen, viel mij al op dat deze wel heel erg licht was. Bij het schadeherstelbedrijf kwamen ze erachter dat het een aluminium kap is waar de extra luchtsleuf 'ingeseald' is.
Het is kennelijk een origineel Porsche onderdeel, want toen er bij het schadebedrijf de 9 lagen (grond)lak en primer afgehaald waren, kwamen er stempels onder vandaan. Het is niet (meer) goed te lezen, maar er staat 'Porsche' en eronder staat een letter-cijfercombinatie (maar die is echt niet meer te ontcijferen).
Normaliter is zo'n motorkap van metaal. Deze is echter van aluminium. Die heb ik nog niet eerder gezien.
Weet iemand waar deze vandaan komt?
Dit is een plaatje van de kap op het moment dat alle verf eraf gehaald wordt:
en dit zijn de stempels die zichtbaar werden:
Het zijn 2 dezelfde stempels onder elkaar voor zover we dat kunnen zien. Boven staat Porsche en eronder staat een niet -volledig- identificeerbare letter-cijfercombinatie...
Alle info is welkom!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
05 feb 2005 18:12 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 feb 2005 0:32 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Juistum...
Maar dit is geen GTS-klep want die heeft een andere luchthapper die op een andere plek zit!
Die GTS-klep ken ik, maar dit is zeker geen GTS-klep...
Have another try!
"I've used Google already, you d*mb f*ck"
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
06 feb 2005 1:06 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Was niet grof bedoeld, vandaar de *tjes en het lachebekje-emoticon....
Horn heeft dat denk ik wel begrepen, maar u denk ik niet ('u' vanwege het feit dat ik tegen ooms en tantes altijd u zeg)...
Ik zou nog steeds graag willen weten waar mijn alu klep vandaan komt!
Eehhh... Rennlist ken ik wel, maar hoe zouden die me kunnen helpen bij mijn speurtocht??? Ik vind de Rennlist site nogal onoverzichtelijk en ik ben al bij 4 fori behoorlijk actief, dus ik zit niet te wachten op nog een forum...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
06 feb 2005 2:03 |
|
|
horn
PF #57
|
Had hem begrepen
Als Rennlist je niet kan helpen, vergeet het dan maar. En je hoeft toch niet meteen actief op een forum te zijn? Vraagje stellen en af en toe terugkomen om te checken of je al antwoord hebt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 feb 2005 7:52 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
Re: rustig aan jongens
ome henk begint een beetje de pappa van het forum te worden
niet te veel je mening geven jongens, anders krijg je op je kop
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
06 feb 2005 10:11 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
errug mooi waar heb je dat op de kop getikt? maakt een stalen motorklep niet deel uit van de kreukelzone?
|
07 feb 2005 22:27 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
De klep maakt geen deel uit van de kreukelzone. In een klep zitten wel zogenaamde 'knikpunten' die ervoor zorgen dat bij een frontale aanrijding de motorkap in een hoek knikt en niet als een mes door het raam 'snijdt'. De alu-klep heeft deze punten ook. De klep ziet er verder ook exact hetzelfde uit (ook aan de binnenkant).
De eigenaar van het schadebedrijf waar de 'conversie' plaatsvindt, heeft in de jaren '80 met 944's geracet en had nog een hoop onderdelen op zolder liggen (en nee, die liggen er nu niet meer ), waaronder een turbo-frontje en deze motorkap. Toen ik met hem in gesprek kwam over de wijzigingen die ik nog aan mijn auto zou willen doorvoeren, gaf hij aan dat hij die dingen nog op zolder had liggen en dat ik die wel mocht hebben (ik hoef alleen de spuitkosten te betalen). Daar heb ik toen -natuurlijk- geen nee tegen gezegd .
Deze kap heeft ooit op een (fabrieks?)racer gezeten. Ik heb er foto's van gezien en dat was best een mooi ding. De auto is -afhankelijk van de sponsoren- rood en zwart geweest en dat waren ook de kleuren die erop zaten...
Hans Bos kwam een van z'n auto's brengen voor herstel en toen hij die klep zag, was hij behoorlijk onder de indruk. Volgens hem was het best een bijzondere klep. Later kwamen ook nog eens die stempels eronder vandaan. Dat zet je dan wel aan het denken...
Ik weet nog steeds niet waar deze klep vandaan komt, maar iedereen is het erover eens dat het een bijzonder (gaaf) ding is.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 feb 2005 10:29 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
De klep zit inmiddels op mijn auto en ik moet zeggen dat het een stoer gezicht is. De klep was alleen niet voorzien van bevestigingspunten voor de gasveren. Die zijn er door het schadeherstelbedrijf zelf op gemaakt en inmiddels werkt de klep dus wel via de gasveren.
Dat alu is wel erg dun, hoor! de klep voelt erg 'flimsy' en als je erop klopt hoor je al dattie errug dun is. De klep krijgt 'body' door het metalen profiel dat er aan de binnenzijde tegenaan gelijmd is en waar de klep aan de buitenzijde omheen geflenst is.
De garage heeft beide kleppen gewogen en deze is bijna 2,5 kg lichter dan de originele. Een best gewichtsverschil, maar dat merk je wel aan de 'stevigheid'.
Niettemin is het een super gezicht! Ik maak er morgen wel effe een fotootje van...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
18 feb 2005 20:01 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
ik ben heel erg benieuwd.
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
18 feb 2005 22:18 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Dat fotootje moet nog even wachten....
Ik wilde de auto heel graag voor de meeting van de 944-club terug hebben dus de garage heeft er alles nogal snel opgeschroefd. Het netjes afstellen van al die dingen (klepjes van de koplampen, frontje, motorkap, etcetera) is bij de 944 nogal een gepas en gemeet om alle naden mooi recht te krijgen. Daar was helaas even geen tijd voor. Over 2 weken gaat m'n auto nog effe een dagje naar de reparateur en dan worden alle naadjes mooi recht gemaak/afgesteld. Als dát gebeurd is, is het tijd voor een fotootje!
<edit>
Aangezien er foto's van m'n auto inmiddels wel op een ander forum zijn geplaatst, heb ik een van die foto's maar even hiernaartoe gelinkt/gekopieerd....
Nogmaals: de naden zijn niet mooi recht en het frontje zit er niet netjes/recht op. Dat wordt over 2 weken allemaal gecorrigeerd.
foto:
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
21 feb 2005 12:34 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ziet er wel apart uit met die neus en velgen
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
21 feb 2005 23:06 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik zit er nu toch wel serieus over te denken om doorzichtige/witte knippers voorin te monteren. Voordat dit frontje erin kwam, vreesde ik dat de voorkant dan te bleek zou worden, maar nu met dit frontje is het volgens mij een gaaf gezicht...
De originele kap, het originele frontje én de originele (weliswaar beschadigde) bumper heb ik nog liggen. Als ik me een beetje kwaad maak, kan deze hele metamorfose binnen een 'undone' zijn.
Ik hou wel van een klassiek agressieve uitstraling en ik vind de standaard 944-front te gedateerd (wel charmant, maar gedateerd) en de Turboneus te 'slick'. De combinatie van deze bumper van DP-Motorsport, in combinatie met de racy motorkap en extra luchtroosters in het frontje geven de auto die klassiek agressieve uitstraling die ik mooi vind.
Het is persoonlijke smaak, wil ik nogmaals benadrukken!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
22 feb 2005 0:53 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
Ik heb er een paar keer goed naar moeten kijken.
Heb er wat foto's van gemaakt.
Nog een paar keer gekeken.
En ik vind het wel wat hebben.
Maar waar ga je nou je alarm plaatsen?
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
22 feb 2005 1:00 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Dat staat nu op het scherm (je ziet het door de luchtsleuf in de motorkap zitten), maar wordt een klein beetje naar links opgeschoven en komt dan, zeg maar, tegen het binnenspatbord te zitten...
Is al uitgemeten en past precies!
Die van jou is trouwens een heel fraai exemplaar! Ziet er strak uit en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n mooi interieur heb gezien. Dat vertoont nauwelijks gebruikssporen en da's wel heel erg fraai...
Wees er zuinig op!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
22 feb 2005 2:28 |
|
|