Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Ja alleen de "koekies" verkopen kan iedereen wel Zou gewoon langs Theo Jansen gaan, gaf mij een keurig bod (boven mijn verwachting) Maar net wat drknauf zei, blijf er lekker in rijden en dan hoef je ook niet steeds in de spiegel kijken of hij gaat gevoelige IMS Lager
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 dec 2009 23:03 |
|
|
Koen De Moortel
|
Re: Inruilen dus geen optie!
jouw 993 is toch een fantastische wagen man, niet kapot te krijgen, tijdloos design, the last of the aircooled, en dan nog een Targa... zo'n 997 krijgt je in slaap voor je de snelweg op bent
_________________________________________ Pro-Ventas: "nothing happens until someone sells something..."
|
03 dec 2009 23:16 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Inruilen dus geen optie!
ik was lkkr blijven rijden in die moooie die je hebt, als je nog 2 of 3 jaar wacht kunje hem erbij nemen zo goedkoop word die ! net als de 996 en dan hebbie spijt datje het gedaan hebt
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
03 dec 2009 23:21 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Je kan ook beter bij je eigen vrouwtje blijven, is ook vééeéél goeiekoper Maarja als wat spannends wil , dakostgeld
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 dec 2009 23:25 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Hallo Hielkema, Ik heb dit ook meegemaakt in mijn zoektocht naar de opvolger van mijn 996C2. Frappante is dat het toen juist de specialisten betrof die na uitgebreid mailcontact en/of telefonisch onderhoud me graag even langs lieten komen om aldaar aan te geven dat ze liever niet inruilden Ik heb PCL, PCG en PCE bezocht en kreeg bij de eerste twee een (goede) deal voorgeschoteld. PCE werd nimmer concreet. Ik zou dus ook even langs de andere dealers rijden die ongetwijfeld ook de juiste 997 in de showroom hebben of nog krijgen. Succes
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
03 dec 2009 23:44 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Dat is wel een hele bijzondere reactie die ik nog niet eerder heb gehoord. Maar laat ze maar een oninteressant voorstel doen. Waar het uiteindelijk omgaat is het verschil wat jij max. wil bijleggen voor de 997. Dus als zij bedrag X lager bieden voor je 993 dan je zelf in gedachten had, dan zeg je gewoon dat je de waardering voor je 993 betreurt en dat je in dat geval ook bedrag X van de vraagprijs van de 997 aftrekt, lood om oud ijzer.
|
04 dec 2009 2:07 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Re: Inruilen dus geen optie!
@pat69: Ik heb ze ook aangegeven dat ik niet echt geinteresseerd ben in de inruilwaarde maar in het bedrag dat ik bij moet betalen toch krijg ik deze reactie.
_________________________________________ "There is no substitude"
|
04 dec 2009 9:56 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Ik kan ook heel goed begrijpen dat een dealer in een bepaalde auto geen mogelijkheden ziet. Dat is zijn goed recht. Maar geef dat dan ook eerlijk aan dan kun je daar als klant iets mee. Ik vind de reactie die hielkema heeft gekregen niet echt netjes maar ken verder ook de achtergronden niet.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
04 dec 2009 10:54 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Het is al 2 jaar geleden dat wij naar een opendag van PCE zijn geweest en daar een formulier hebben ingevuld met daarop welke Porsche wij interessant vonden en of ze dan kontakt konden opnemen. Je raad het misschien al...een 993 Targa. Inmiddels zijn we voorzien maar van PCE nooit meer gehoord.
_________________________________________ Nie janken.
|
04 dec 2009 11:15 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Apart. Ik nog nooit met een slecht gevoel.
|
04 dec 2009 11:21 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Re: Inruilen dus geen optie!
| | | | gast schreef: Heb ik destijds gedaan met mijn 996 (er langsgegaan) ...... practisch hetzelfde reslutaat als Hielkema (belachelijk bod) Ik heb liever dat ze op een nette manier zeggen dat ze mijn auto momenteel niet kunnen gebruiken wegens.... (en dan de reden) Een oninteressant bod is nog slechter dan helemaal geen bod Dus wat PCE doet is op zich niet verkeerd maar de uitvoering had stukken beter gekund. Overigens reken ik er een, verder goed presterend bedrijf, niet helemaal op af. Het kan altijd een stuk perceptie zijn of een unlucky mistake van de verkoper. my 2c | | | | |
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik ben zelf werkzaam in de financiele sector waarbij ik veel contact heb met verschillende banken over de handel in gestandaardiseerde derivaten. Iedere bank heeft een andere uitgangspositie, waardoor zelfs voor standaard producten de prijzen erg kunnen verschillen. Ik stel het altijd meer op prijs wanneer iemand me zegt dat hij of zij op dit moment gewoon geen interessant bod kan laten zien, dan dat ik een k*tbod krijg. Dan bel ik je na 3 keer niet meer namelijk. Volgens mij is het met auto's net zo. Als de dealer al veel soortgelijke auto's in voorraad heeft, dan zal deze dealer voor jouw auto geen goed bod kunnen doen. Een dealer die een andere voorraad heeft (waar jouw type minder in voor komt) kan dit zeker wel. Ik vind het dan ook een pré wanneer de verkoper zegt dat je voor inruil beter elders kan zijn, met als keyword op dit moment
|
04 dec 2009 11:22 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Maar was er een manier dat de verkoper jou duidelijk kon maken dat dat niet het geval is die niet tot een rotgevoel bij jou zou leiden?
|
04 dec 2009 11:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Nou, als ze geen targa inkopen, dan klopt dat toch?
|
04 dec 2009 11:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Overigens kan het natuurlijk heel goed zijn dat PCE van de bank nu niet teveel mag inkopen (de voorraad moet dus slinken) en dat rondbellen naar de handelaars geen interesse opleverde. Dan zit men met de handen geboeid en kan men weinig anders doen dan de klant aanbieden een heel scherpe prijs te maken, maar de klant wel door te verwijzen voor het verkopen van zijn huidige auto.
Inkopers bellen kan je natuurlijk zelf ook. Als de auto die daar staat voor jou interessant is...
|
04 dec 2009 11:30 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Inruilen dus geen optie!
1. Als PCE geen handel wil aan oude 993-tjes moeten zij dat zelf weten. Ze hebben momenteel genoeg handelswaar staan neem ik aan. 2. De manier waarop in dit geval eea. is gelopen verdient misschien niet direct de schoonheidsprijs. 3. 10 jaar geleden wilde iedereen een 964. 5 jaar geleden wilde iedereen een 993. Als ik PF een beetje doorlees zitten de echte diehards zo langzamerhand al in een 997. Of in een 3.2. 4. Misschien is de 993 uiteindelijk toch een normale 911, die eerst minder waard moet worden voordat ie weer omhoog gaat.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
04 dec 2009 11:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Helemaal mee eens.
|
04 dec 2009 11:36 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Als ik het mailtje zo lees, vind ik het op zich wel een net verwoord antwoord. Echter, had het telefonisch gedaan (je had je nummer toch wel achtergelaten?), dan kun je intonatie meegeven en ga zo maar verder. Immers, ik denk dat jij (hielkema) wellicht nog veel bozer wordt, als ze 15k voor je Targa bieden (ik noem maar een dwarsstraat!). En dat je dan hier dat meldt. Enne, voor wat betreft PCE: ik ga daar altijd met een goed gevoel weg, en ik ben er zelfs geen klant (vooruit, wat kleine dingen gekocht)... Maar aan de andere kant is mijn ervaring daar wellicht niet geheel objectief
|
04 dec 2009 11:44 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Als rookie stel ik graag de volgende vraag: is er over het algemeen veel(positief/negatief) verschil financieel tussen situatie zelf verkopen gebruikte auto + nieuwe kopen bij dealer met beetje korting Of inruilen en nieuwe bij zelfde garage halen? Is er enkel voordeel te halen voor jou als particulier bij gemak van inruil? Of eindig je ook met zelfde financiële resultaat als wanneer je jouw oude auto zelf had verkocht?
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
04 dec 2009 11:57 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Voor mij is het meestal particulier verkopen (of aan een dealer als hij een mooie prijs kan maken) en dan uit Duitsland halen, scheelt veel meer. Alhoewel mijn vorige P door een of andere idioot total loss gereden is, dat was pas echt financieel aantrekkelijk
|
04 dec 2009 12:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Inruilen dus geen optie!
In de regel kan je (vooral in deze tijd) beter handelen als je geen inruil hebt. Inruil zitten bedrijven om voornamelijk financiele redenen niet op te wachten. Ze bellen wat handelaars en geven je die prijs. Handelaars betalen niet wat een particulier betaalt. Financieel is het dus veel interessanter om je eigen auto te verkopen en dan zonder inruil de onderhandelingen met de dealer aan te gaan. Maar ja, dan moet je wel rekening houden dat de tweedehands markt voor luxe/fun auto's redelijk op zijn gat ligt en dat je dus je eigen auto niet zo makkelijk verkoopt als anderhalf jaar terug.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 dec 2009 12:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Zelf verkopen is financieel natuurlijk veel beter.
Overigens, toen ik begin dit jaar mijn auto kocht en ik de 964 wilde inruilen kreeg ik een vergelijkbaar verhaal. Verkoper heeft toen nog even met een inkoper gebeld en die had geen interesse. Ik had overigens weinig anders verwacht (sowieso lastig als je auto in NL op kenteken staat om deze in D in te ruilen), maar het was meer een kwestie van even kijken wat men er mee doet.
Luchtgekoeld is een kleine markt geworden. Ook de 993. En zeker in deze tijd is het lastig om dan afzet te vinden. Dus is iedereen terughoudend.
|
04 dec 2009 12:07 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Dat is ook mijn mening, je hoort het van een ieder wat voor merk ook Ze geven bodemprijzen, gewoon op je beurt wachten
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 dec 2009 12:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Het hangt nog wel af van wat je hebt. Zo loopt een zuinige kleine wagen best prima. Maar o wee als je een Cayenne Turbo S wil slijten...
|
04 dec 2009 12:13 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Klopt ook, bezit een courante DD BMW Touring en willen hem zéér graag inruilen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 dec 2009 12:18 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Inruilen dus geen optie!
Velen gaan voor het gemak van inruilen en de duidelijkheid over wat er moet worden neergeteld. Als je wilt weten wat je krijgt en wat je betaalt dan is dat ook volgens mij financieel aantrekkelijker. Inruil in D. is best mogelijk maar kreeg dit jaar 'iets' meer bij verkoop in NL: zeg maar 20k en 10k. Ja, inderdaad, dat verschil tussen de 2 inruilprijzen (...) 1e helft 2008 en de meeropbrengst in NL 2009. Was niet op de nieuwe 911 maar op gebruikte. T.o.v. biedingen in NL door een dealer (gebruikte) en specialist (inkoop alleen) zeg 5k en 3k verschil. Allemaal zonder verder onderhandelen. Maar ook nog zonder korting op de volgende P.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 dec 2009 13:45 |
|
|