Auteur |
Bericht |
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Accu zwakte
Mijn targa staat binnen - als het flink vriest blijft het er ca. +6 graden - en toch loopt de (onderhoudsvrije) accu van mijn 964 na ruim een week leeg. Starten ho maar. Wel een hoop getik en knipperende dashboardlampen.
Intussen weet ik dat bij later ingebouwd Klasse III alarm, de accu stroom trekt bij stilstand. Iemand enige ervaring met een druppel-lader? Is dat de oplossing of kan ik me die aanschaf besparen.
Groet
_________________________________________ Take the long way home....
|
18 jan 2004 23:51 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Porsche oplader via sigarette-aansteker.
plm. €50
Goede koop.
|
19 jan 2004 0:22 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Hoi Oakie3,
Dat een klasseIII-alarm stroom trekt is waar, maar dat dit binnen een week gebeurt mag natuurlijk niet. Misschien heb je ergens een lekstroompje of is je accu toch niet in orde. Ik heb dit probleem ook wel eens gehad en toen was de dynamo een eind versleten.
Zo'n druppellader is volgens mij meer bedoeld om b.v. de winterstalling te doorstaan.
Groeten,
SharkS4
|
19 jan 2004 0:26 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
bij een 964 vrij normaal ... als je batterij niet meer in topconditie is loopt ie met een extra alarm + het originele na dik een week leeg ...
Als je origineel alarm niet meer aangesloten is ... ofwel accu in slechte staat ... ofwel stroomverlies ...
dirkie
|
19 jan 2004 0:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Het forum heeft ook een zoekfunctie :
| | | | EriC4C schreef: Een acculader is bedoeld om een lege accu op te laden om die vervolgens te gaan gebruiken. Een druppellader daarentegen is bedoeld om een accu in conditie te houden tijdens bijvoorbeeld het stallen van de auto. Deze zorgt namelijk voor een continue cyclus van laden en gedeeltelijk ontladen. Precies zoals een accu tijdens normaal gebruik ook meemaakt. De "Optimate" is een hele goede. Jaren geleden aangeschaft (NLG 120 ) voor m'n motor en tot volle tevredenheid gebruikt. Op dit moment echter niet, want geen motor meer en de genoemde problemen ken ik gelukkig (nog ) niet. Ondanks het fabrieksalarm in combinatie met een klasse III alarm kan ik bij mijn 964 na weken stilstaan eerst (op alleen de accu!) de cabriokap openen en vervolgens in één keer starten. Groet, Eric | | | | |
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 jan 2004 10:27 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Accu leeg na 1 week
Een lege accu na 1 week vind ik ook nogal snel. Alarm of geen alarm. Zal zeker de dynamo in de gaten houden en de accu zelf laten testen. Iedere keer de Porsche aanzwengelen met stroom van de huis-tuin-en-keuken auto staat ook zo jippie in de straat... daar kap ik mee.
Die druppellader komt er sowieso want - hoe graag we het ook willen - we gaan er natuurlijk niet elke dag mee pad.
Zeker niet op dagen zoals deze week, wat een ZeikWeer!
Thenx.
_________________________________________ Take the long way home....
|
19 jan 2004 21:52 |
|
|
Marcel C2C
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupeDen Haag
|
Beste Oakie,
Een week lijkt mij toch wel te snel, bij mijn 964, die ook altijd op alarm staat heb ik na 3 weken nog geen probleem .
Zaterdag sprak ik iemand met een 993 met een soort gelijk probleem.
Bij hem bleek het na dure onderzoeks kosten in het blijven branden van zijn dachboortkastverlichting te zitten Misschien handig dit nog even te controleren.
Overigens Zondag toch nog even genoten, net voor het ZEIKWEER
Groet,
Marcel.
_________________________________________ Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.
|
20 jan 2004 1:28 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Motorverlichting en kofferverlichting horen ook bij deze kwaaltjes ... Testtip Kleef een beetje isolatietape op de lampjes en ga na 10 minuutjes eens kijken (uiteraard wel sluiten hé )... als ie gesmolten is blijft het kreng branden ... kan je mss een hoop kosten besparen voor allerhande diagnoses ... Dirkie
|
20 jan 2004 6:46 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Wordt het geen tijd voor een apart topic (forum ) "Vraag het aan Dirkie " hier?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 jan 2004 10:15 |
|
|
horn
PF #57
|
je kan ook als je een tijdje je voor- en achterklep niet hebt open gehad de klep opentrekken en aan het lampje voelen of het warm is...
scheelt je weer dure isolatietape...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jan 2004 11:05 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
|
20 jan 2004 15:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Jaja, ik las anders op www.porscheforum.be van een Belg die zelf in zijn kofferbak was gaan zitten en zijn vrouw had gevraagd de klep dicht te flikkeren om zo te zien of het lampje aanbleef.... Alleen had hij de sleutels in zijn zak...
Dan maar liever Ollander...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jan 2004 19:27 |
|
|
Shark
Middelburg
|
|
20 jan 2004 19:31 |
|
|
kevin-GT
CGT is besteld!!Boxtel
|
_________________________________________ Kevin, "Adult" met Porsche geduld.
|
20 jan 2004 20:58 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
s pijnlijk hoor .. die sleutels in die plek hebbe zitte ... aiaiaiai ...
|
21 jan 2004 7:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik schreef toch ook niet dat het een slimme belg was.... Maar inderdaad, een sleutel in je zak is geen fesie!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 jan 2004 9:40 |
|
|