Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 13:50

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Eerste defect aan 993 cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht Eerste defect aan 993 cabrio
Helaas gisteren was het dan zover na het verplaatsen van de 964 om de auto's te gaan wassen zag ik iets onder de 993 hangen. Ik dacht eerst aan een tak ofzo. Na onder de auto te kijken schok ik me dood er hing een onderdeel onder de auto. Het zal toch niet waar zijn dacht ik nog.
En ja hoor na 5 jaar, ca. 30000 km is er iets stuk gegaan aan mijn trouwe 993.
Jarenlang heeft het onderhoud zich beperkt tot preventief onderhoud: inspecties, een accu, oliebeurtjes, filtertjes, snaartjes en uitlijnen.

Ja toch wat regulier correctief onderhoud: banden, lampjes en batterijen van de AB.

Helaas is de beugel van één van de uitlaatdempers doorgescheurd :mrgreen:
Waar gaat dat heen met die kwaliteit :scratch:
Een ramp voor de spaarpot en dat in deze tijd!

Even zonder gekheid ondanks (zelfs in ogenschouw nemende) dat ik niet veel kilometers maak kan het dus heel erg meevallen met de kosten van een 993 want de afschrijving valt me ook heel erg mee.
Ondertussen klop ik natuurlijk wel even af....je weet maar nooit.

Laatst bijgewerkt door dynamic op 02 dec 2009 19:39, in totaal 1 keer bewerkt.

02 dec 2009 16:23
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht Re: Eerste defect aan 993 cabrio
:D :D

tis echt tobben met de Porsches.....zelf de afgelopen 2,5 jaar ook al een vermogen kwijt aan reparaties.....

Ik schrok me dood....in al die jaren 1x knipperlicht bolletje

02 dec 2009 16:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Ik heb ook net beide spanbanden van de uitlaatdempers laten vervangen en inderdaad als dat alles is wat er roest (ook de bumpersteuntjes aan de achetrzijde roesten overigens) :cheers:

There are no old Porsches, only new owners.

02 dec 2009 16:34
Profiel
Moderator
PF #57
En dan straks die 993 cabrio zeker verkopen als 'probleemloze auto...' :bang:

:^: Gefeliciteerd. Dat is goed nieuws!

02 dec 2009 16:37
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ik begrijp dat de boel overal aan het doorroesten is? :twisted:

02 dec 2009 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Moet wel vermelden dat bij/voor aanschaf en einde garantie de auto grondig is nagekeken door Eric Carreric (nu PCG). Er zijn toen bij (uit mijn hoofd) 48000km wel een paar kostbare zaken vervangen maar dat kostte mij dus niets.
Zoals:
-koppeling (die ging mega zwaar)
-startmotor (haperde een enkele keer)
-remschijven (corrosie waardoor trillingen) +blokken
-stuurdempers (speling--> ws door het trillen)
-stoelverstelling (haperde soms)
-Becker radio (deed niets meer)
en nog wat kleine zaken.
Toen dacht ik eigenlijk dat wordt nog wat. Als dat allemaal nu al vervangen moet worden. Maar het valt dus mee.
Toch nuttig een einde garantie inspectie!

02 dec 2009 19:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ferdinand Alexander Porsche
Zet hem eens op de brug bij een PC! Weet zeker dat ze het e.e.a. vinden. :mrgreen:

03 dec 2009 8:08
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Gulukkig is de mijne nogal onderhoudsvrij :cry:

03 dec 2009 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
993Yvon schreef:
Zet hem eens op de brug bij een PC! Weet zeker dat ze het e.e.a. vinden. :mrgreen:

Dat geloof ik wel, die willen wel verdienen en er zal best voor het mooie/perfecte wat kunnen gebeuren.
Maar mijn 993 Turbo is steeds klakkeloos weggebracht naar de P. dealer. Rekeningen erbij, daar wordt je niet goed van (tig duizenden euro's) en dat allemaal aan onschuldige reparaties en preventief Onderhoud. En dat allemaal onder de 90000 km.
Maar ja 2 x 295-18"' pilots en 2 x nieuwe binnenringen in de velg is al 2000 Euro. Dat tikt lekker aan bij de dealer.
Kortom veel onderhoud (bijna over-maintananced). En wat denk je eerste tunnelrun sta ik wel mooi stil met een kappot DME relais. De zooi nieuw houden is dus geen garantie. Sterker nog de betreffende componenten beginnen vaak weer vóór in de kinderziekte fase (badkuip kromme of zelfs L vorm). Iedere maintenance engineer in de luchtvaart industrie zal het hier denk ik (ik mag het hopen) mee eens zijn.

04 dec 2009 1:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ferdinand Alexander Porsche
Ik ben maintenance engineer geweest en weet ook dat preventief onderhoud storingen voorkomt. En, de eventuele gevolgschade van een kapot onderdeel kan vele malen duurder uitpakken. Ieder zijn keus.

Wat ik ook weet, is dat als jij in de luchtvaart werkt je net zo'n 'pietje precies' bent en altijd van alles hoort,ziet en analyseert 8) . Vergeet niet dat er ook mensen zijn zonder enig gevoel voor techniek en die horen of voelen nooit wat aan een auto. Voor dat soort mensen vind ik dat een autodealer vooruit mag denken. Zeker dealers van een sportwagenmerk die niet alleen worden gebruikt om met een slakkengang van A naar B te rijden.

04 dec 2009 7:49
Profiel
PorscheForum Rakker
hey Yvon :D ,
Ik viel je niet aan hoor, tenminste niet zo bedoeld. Misschien klonk het wat betweterig door de zin: iedere ME....weet...
Voor zover ik weet is mijn verhaal over kinderziektes waar, maar het is natuurlijk geen volledig onderhoudslezing. Het moet wel gezellig blijven....ben niet aan het werk. Jouw aanvulling klopt en natuurlijk preventief moet, maar als het kan wel in vorm van inpectie / conditie meting. Maar die moeite wordt vaak niet genomen--> hup gooi er maar een nieuw onderdeel op.(tekst niet volledig.. :wink: )

Ook ik voelde me niet aangevallen door jouw overigens, je opmerking triggerde bij mij meer het idee van: Dat is zo, maar zo zie je maar perfect onderhoud zegt niet alles. Ieder jippie dingetje van 15 Euro kan falen (en soms niet te voorkomen) waardoor je door geen meter meer kan rijden tijdens de tunnelrun. :evil:
Gevolgkosten: geen.
Indirecte gevolgkosten: ONBETAALBAAR :drive:

Overigens dat relais van 15 Euro faalt vaker (random), dus een spare in de auto zou een optie zijn. Ik doe dat overigens niet want de kans dat het me nog een keer.... hahaha :mrgreen:
Daarbij moet je ook een beetje geluk hebben en niet te veel pech.

04 dec 2009 18:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Hum hum

Ik wil het best een beetje minder rooskleurig voor je maken :mrgreen:

Maare, ik lees in een eerdere post van je, dat je ongeveer 30.000 km groot
onderhoud hebt gehad, ZONDER dat dat voor jou rekening kwam.

Prima, en mazzel, maarre, weet je zo ook wat het je had moeten kosten, gestel je het uit eigen zak zou moeten betalen :wink:

Ik zou vast gaan sparen voor hetzelfde bedrag, het gaat immers (nog geen) 30.000 km meer duren eerdat diezelfe zaken aan de beurt komen, en dan doel ik op de remschijven, remblokken zullen nu na 30.000 ook al aardig ldunnetjes worden, koppeling is ook max 80.000

Of je ruilt hem in net voor die beurt, als "perfect onderhouden" :mrgreen:

Geloof me, Porsche rijden is niet "gratis" :lol: :lol:

04 dec 2009 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Huh?? Sparen :lol:
Als je iets positiefs meldt zijn er altijd mensen die lekker negatief moeten doen.
Je gaat ook makkelijk voorbij aan die 5 jaar. Niet alles is km afhankelijk. En trouwens zo vanzelfsprekend is het niet dat je tussen twee beurten helemaal niets heb. Er zijn er hier die een week na een beurt de motor aan gort rijden.

Als je toch met concrete voorspellingen komt. Ik teken voor het lijstje wat jij noemt. 10 jaar 60000 km verder voor totaal ca. 5000 EUR onderhoud :cheers:
Je hoeft mij echt niet te vertellen dat Porsche rijden geld kost. Er staan er drie voor de deur plus een daily driver. Én ik kan ook lezen op het forum :wink: . Ik zal er echter niet over klagen vooral omdat het me best meevalt.

04 dec 2009 23:18
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]