Auteur |
Bericht |
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Bilstein B6 en HR Groen
Na ruim 1000 Km even de eerste ervaringen met mijn nieuwe onderstel: ondanks dat mijn oude originele schokbrekers na 120KM mooi droog waren en nog lekker dribbelden ben ik me gaan orienteren op een ander onderstel. Uiteindelijk is de keus gevallen op bovengenoemd set. Ook de rubbers van de voorste draagarmen vervangen. Auto rijdt merkbaar strakker en het irritante onderstuur ben ik eindelijk kwijt. Kan het echt iedereen aanraden: je doet jezelf tekort als je nog met oude dempers/veren rijdt. totaalgewicht met een halfvolle tank is 1433KG als volgt verdeeld: lV 287, RV 305, LA 423,5 en RA 417,5 Bijgaand een plaatje:
_________________________________________ Make the most of now!
|
28 sep 2009 18:21 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Mooi hoor, het brave is er gelijk vanaf en hij is niet te overdreven verlaagd Ik ga tzt ook voor bilsteins, heb nu nog de originele dempers icm groene h&r's.
|
28 sep 2009 20:59 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
ik ben nogal een (wat saaie) purist, maar vind dit qua verlaging inderdaad nog prima kunnen, zeker bij de 964. Is deze combi ook aan te raden voor een 3.2? Ik heb me daarnaast wel eens laten vertellen (en dat als purist/originalist en veiligheidszoeker ) dat althans bij een 3.2 het spelen van het stuur sterk kan worden verminderd met een stuurinrichitng van de Turbo. Hier ook al ervaring mee, of is die speling di eeen 3,2 kan hebben bij een 964 niet aan de orde?
|
28 sep 2009 21:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
de 964 heeft een heel ander onderstel dan een 3.2 t/m de 3.2 hadden 911jes torsie veren, vanaf de 964 schroefveren de torsie veren zijn zowel voor als achter in hoogte verstelbaar evt. zijn er stuggere torsie veren verkrijgbaar en dito dempers 930 stuurstangen waar je het over hebt zijn iets directer dan de standaard uitvoeringen (weken met een kogel gewricht ipv rubber) aardige upgrade als je de standaard stuurstangen moet vervangen, maar ook niet meer dan dat (verwacht dus geen wereld van verschil)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 sep 2009 0:09 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
wel net even lekkerder hoor...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
29 sep 2009 15:53 |
|
|
morriz74
964 C4 Coupé 1990
911 Carrera 1975
NPC #1972
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
IDD helemaal geweldig. Afgelopen week dezelfde set laten monteren op aanraden van Johan van der Gugten. Ik ken mijn 964 niet meer terug en is nog redelijk comfortabel gebleven ook.
_________________________________________ Tach in the middle, key on the left.
|
21 nov 2009 22:21 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Overweeg ook een dergelijke set, wat ben je dan ongeveer kwijt in totaal?
|
05 dec 2009 15:51 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Goede en vooral solide demper zo'n B6
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
05 dec 2009 16:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
|
05 dec 2009 16:49 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Ik ga voor mijn 993 ook voor Bilstein met H&R en dan wel de schokbrekers met langere schroefdraad aangezien ik iets meer dan 30mm wil zakken. Mochten er mensen ervaring hebben met deze combi hoor ik graag over de bevindingen; ik ben erg nieuwsgierig naar rijcomfort, sturen etc etc.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
05 dec 2009 18:32 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Olaf, bedankt voor de info, hier is nog wel mee te leven, die Bilstein set lijkt me inderdaad wel wat!
|
06 dec 2009 8:20 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Rij maar eens langs Johan vd Gugten. Hij heeft er de laatste tijd een aantal op 964 en 993's gemonteerd en kan je vast aan namen/bevindingen helpen.
_________________________________________ Make the most of now!
|
06 dec 2009 19:34 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Tevreden klant/gebruiker, hiero. Ook door Johan geleverd, trouwens.
|
07 dec 2009 0:25 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Wanneer je langs Van de Gugten wilt moet je eerst all terain schokbrekers laten plaatsen; dat bedrijventerrein is een puinhoop.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
07 dec 2009 0:27 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Nah, met alleen 4-wielaandrijving en M+S banden lukt 't ook wel. (Is waarschijnlijk ook de reden waarom er nog geen officiele opening is geweest...)
|
07 dec 2009 0:35 |
|
|
alfa male
993 Carrera
Ex 968Dordrecht
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Ha! Klopt helemaal, als het geregend heeft ook een snorkel van een LaRo.
|
09 dec 2009 10:46 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
als het goed is is dat na het weekend verholpen er wordt vrijdag en zaterdag (eindlijk) opnieuw geasfalteerd
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
09 dec 2009 14:30 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Joh daar is al zoveel over geschreven onderhand.Maar de Bilstein's (met extra draad! en ik weet niet of Renntech deze leverd)met de paarse H&R veren zijn top. Manthey setje schijnt nog weer iets beter te zijn. Maar het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wensen zijn.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
09 dec 2009 20:11 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Dat weet ik maar ik sta altijd open voor suggesties en ervaringen. Carnewal kan leveren en monteren.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 dec 2009 20:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
|
09 dec 2009 20:40 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Bilstein B6 en HR Groen
Het verhaal van Carnewal ken ik, ik zal het eens afzetten tegen dat van Renntech.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 dec 2009 20:51 |
|
|