Auteur |
Bericht |
Thomas986
Boxster 2.5België (nabij zeeland)
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Bij mij werkt de link wel, maar heb je PB beantwoord, je stuurt maar eentje terug of je kan men Pa ook is bellen, nr bijgevoegd. Grtjs
_________________________________________ L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.
|
29 nov 2009 16:10 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Bij een lekke koppakking kan er ook een verbinding tussen olie en waterkanalen zijn. Zo krijg je wel de mayo maar de motor blijft gewoon goed lopen. Verklaard alleen nog niet dat scheurtje!
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
30 nov 2009 20:57 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Volgens mij zijn wij elkaar tegen gekomen bij de Porsche specialist toen jouw auto naar binnen gereden werd stond ik met Paul te praten en kwam jij de sleutel brengen. Su6 ik hoop voor je dat het met minimale kosten afloopt kun je meteen die sportuitlaat erop zetten.
_________________________________________ "There is no substitude"
|
01 dec 2009 0:16 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
En? Wat is de definitieve conclusie?
|
01 dec 2009 15:54 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Ah. De 993. Mooie auto ook. Bedankt nog dat ik even in mocht breken. Heb toch het bange vermoeden dat die uitlaat nog even gaat duren.
|
01 dec 2009 21:37 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Helaas vandaag niets vernomen. Specialist zelf ook niet te pakken kunnen krijgen. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben. Vandaag ook 3 x stil gestaan langs de snelweg met de Pajero. Die staat nu ook bij de garage. Yippie ka yee
|
01 dec 2009 21:45 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Relatief goed nieuws! De cilinderkoppen zijn afgeperst bij een derde partij en daaruit bleek ondubbelzinnig dat 1 kop gescheurd is. Andere kop en warmtewisselaar zijn OK. Ook zuigers, kleppen, pakking ed zien er OK uit.
Systeem was vorige week al gespoeld om de sludge te verwijderen. Met de motor open is nu ook goed te zien dat alles schoon is. Ik denk dat ik er nog op tijd bij was. Motor is ook nooit heet geweest en ook nare mechanische geluiden heb ik gelukkig nooit gehad.
Maandag krijg ik een offerte voor de nieuwe kop. Ik vermoed dat ik dan gewoon besluit om mijn eigen 3.4 te laten repareren.
Enneh..beestje heeft kabelboom bovenop aangevreten. Was nu goed te zien. Kan ook meteen gefixed worden.
Laatst bijgewerkt door Ferdinand P op 05 dec 2009 14:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 dec 2009 14:51 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
En dan de cilinders. In de cilinderwanden is een kleurverschil te zien wat van boven naar beneden loopt. Echter, alle cilinders laten een dergelijk kleurverschil zien maar cilinder 3 wat meer dan de rest. Met de endoscoop was dat vorige week lastig te zien. Met de motor open hebben we nu echter vrij zicht. Alleen niemand durft een uitspraak te doen of dit enerzijds de oorzaak was of anderzijds een teken is van een zwakke plek. Persoonlijk ben ik van mening dat ondanks de krachten die spelen in een cilinder onder druk dit nooit de sludge heeft kunnen veroorzaken. Ik zal morgen wat foto's plaatsen
|
05 dec 2009 14:55 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
De sludge komt door de scheur in de kop.
Ziet er gelukkig niet zo slecht uit, maar toch vast wel heel spannend!
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 dec 2009 15:38 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Dat lijkt allemaal gelukkig mee te vallen. Zoals Paul al schrijft komt de sludge duidelijk door de scheur in de kop.
Het kleurverschil kan duiden op ongelijkmatige koeling van de cylinder. Kan ik me iets bij voorstellen. Geen idee hoe lang de scheur al in de kop zit en dus de koelvloeistof ook sludge bevatte maar daardoor kan het zijn dat de cylinderwanden niet meer gelijkmatig gekoeld zijn. Een minuut of 5 ongelijkematige koeling kan al genoeg zijn voor die verkleuring en uiteindelijk lopen de spanningen zo hoog op in de cylinderwand dat deze zal scheuren.
Klaarblijkelijk kun je dus blij zijn dat je eerder tot stilstand bent gekomen. Ben benieuwd naar de afloop.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 dec 2009 11:16 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Ik kan me goed voorstellen dat een cilinderwand sowieso niet helemaal gelijkmatig gekoeld wordt, ook niet bij een "gezonde" auto Is dat kleurverschil echt "ongezond"
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
06 dec 2009 11:31 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
dit was vroeger reden voor een nieuwe motor?
_________________________________________ oud is beter
|
06 dec 2009 11:59 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Klopt niet helemaal.... koppakking slaat meestal door bij een koelwaterkanaal óf een oliekanaal, maar meestal bij een koelwaterkanaal. Je krijgt dus nooit olie én waterproblemen. Meestal krijg je koelwater in je betreffende cilinder bij de neerwaardse slag, je zult ook zien dat zo'n cilinder en zuiger brandschoon zijn bij demontage, deze worden namelijk als het ware gestoomcleaned Water komt uiteindelijk bij de olie omdat ie langs je zuigerveren het carter in spoelt.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
06 dec 2009 12:18 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
|
06 dec 2009 22:02 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Gisteren de complete offerte van de reparatie gekregen en dat was toch nog schrikken. Ik wist inmiddels wat een nieuwe kop ging kosten maar de kosten voor de overige materialen (kopbouten, o-ringen, pakkingen, vloeistoffen etc etc..) had ik nogal onderschat.
Voor een significant bedrag was dan 'slechts' 1 van de 2 koppen gerepareerd. Garantie zou relatief beperkt zijn (want alleen op de vervangen kop). Ook het verschil met een nieuwe motor werd steeds kleiner.
Na ampel overleg alsnog besloten om een nieuwe motor te bestellen. Wel met een heel dubbel gevoel. De oude was eigenlijk niet echt afgeschreven maar vormt op termijn richting de 200K wel een risico (andere kop?).
Met 2 jaar garantie kan ik dan met enige zekerheid m'n 25K km per jaar rijden en wachten tot de beoogde opvolger binnen budget valt.
|
08 dec 2009 22:41 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Logische keuze... maar wel erg rot voor je zeg
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
08 dec 2009 23:55 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 dec 2009 17:47 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Vervangende motor is binnen! mod by horn - eigenschappen van foto gebruiken ipv die van de album pagina
|
14 dec 2009 22:03 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Wat gaat dat nou kosten?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
14 dec 2009 22:23 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Ik wil het niet weten , mooi gezicht altijd zo'n vers motorblok Straks weer lekker
|
14 dec 2009 22:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Nooit geweten dat nieuwe motoren zo compleet geleverd werden - dacht dat het in- en uit- laat gedeelte altijd omgebouwd moest worden van het oude blok
|
14 dec 2009 22:35 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Die kan er straks weer even tegen aan
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
14 dec 2009 22:39 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Vraag me dan altijd weer af: voor de oude motor moet je toch ook wel wat kunnen krijgen? Zitten tenslotte genoeg goede onderdelen aan!
Zo'n nieuw motorblok ziet er wel erg goed uit. Eerder gelezen dat een nieuw blok 11.000 kost. Ben benieuwd of je dan zo'n compleet blok krijgt en hoeveel kosten aan de inbouw zitten.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
14 dec 2009 23:06 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Ik vermoed dat het andere blok ook ingeruild zal worden
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
14 dec 2009 23:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
... in 'n oud boek Met 11.000 heb je (tegenwoordig) geen nieuw 996 blok meer ... in het begin was het draaiende gedeelte van 'n 996 te krijgen voor zo'n 6.000 ... en al snel ging dat naar 12.000 ... zou me niks verbazen als we nu al richting de 18.000 gaan
|
14 dec 2009 23:28 |
|
|