Auteur |
Bericht |
ASW
718 Spyder
|
Re: Klokkies - Deel 3 alweer
Nergens voor nodig. Leveranciers van jouw werkgever nodigen wel wat mensen uit hoor
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
06 dec 2009 23:59 |
|
|
amandus
Timeless
|
Yep Jij ook , das leuk ... Wolf , je mag weer zeiken
_________________________________________ Timeless objects
|
07 dec 2009 9:11 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
wat is MF?
_________________________________________ oud is beter
|
07 dec 2009 10:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Huishoudbeurs voor proleten
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 dec 2009 10:59 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
Kom op Watch Wizards één van jullie moet dit weten
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
07 dec 2009 11:02 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
|
07 dec 2009 11:09 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
|
07 dec 2009 11:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik heb rode dials nog nooit op dat model gezien. in de advertentie staat dat het een special order bij aankoop was. Kwam wel deze re-issue tegen... andere wijzers, maar ook rood. Verder kom ik rood alleen tegen icm blauwe dials.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 dec 2009 11:52 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
Daarom mijn vraag of het mogelijk was dat Tag hebben dit special gedaan($kaching$) of het door de Jeweler is gedaan.
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
07 dec 2009 12:35 |
|
|
horn
PF #57
|
emailtje met link van ebay naar tag sturen?
|
07 dec 2009 12:37 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
gedaan, nou ff afwachten
|
07 dec 2009 13:21 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
Zat stiekem aan deze te denken: En dan met de stalen en ter afwisseling een bruinleren band. Als je zo'n klokkie een keer gezien hebt, wordt je wel hebberig Enig advies, zijn deze in CH nu goedkoper of wordt dit alles keurig gelijk gehouden in Europa?
|
07 dec 2009 14:25 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Mooi horloge! In Zwitserland zijn de horloges inderdaad goedkoper. Daarbij kan het verschil nog wat groter zijn als je een goed onderhandelaar bent Als je echter speciaal naar Zwiterland moet om het horloge te kopen, zou ik het niet doen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
07 dec 2009 14:40 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Wel een mooie reden om een lekker stukje te
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
07 dec 2009 14:55 |
|
|
amandus
Timeless
|
Moet je mij toch ff leren hoe ik dat moet doen , nog nooit een goede deal kunnen maken in der Zweiss
|
07 dec 2009 20:12 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Livigno (IT aan grens met CH) of Samnaun(CH aan grens met AUS ); leveren die nou nog wat op qua korting op horloges? Kom er tot nu toe alleen maar voor de goedkope tankbeurtjes. Livigno uitrijdend richting Bormio is de laatste keer wel mijn auto ondersteboven gekeerd bij de Italiaanse grenspost.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
07 dec 2009 20:22 |
|
|
Black Betty
|
Tja, je begint natuurlijk al niet goed als je van die Schweiz (vrouwelijk) 'der Zweiss' maakt (mannelijk, te Duits -Zwitsers hebben een hekel aan ' Schwaben'- en het lijkt wel heel erg veel op 'der Schweiss' (het zweet).... Hoe zou je onderhandelingen (om een goede korting te krijgen) hier in Nederland doen? Zo moet je het ook in Zwitserland doen: Zwitsers verschillen in hun koopmansgeest niet zoveel van ons Hollanders en je moet bereid zijn de grenzen van het (on)betamelijke op te zoeken op een vriendelijke manier en dan proberen een prijs te vinden waarvoor jij het product wilt kopen en waarvoor de verkoper de zaak wil verkopen. Een en ander is dan mede gebaseerd op wederzijds Ik heb een jaar in Zwitserland gewoond en uit ervaring weet ik dat Zwitsers soms nogal stug overkomen, maar ook een goede koopmansgeest hebben. Ik weet echter ook dat vaak de Nederlanders graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en een koop op nog geen 10 CHf af laten ketsen (niet voor niets wordt nogal eens het grapje over 'de Hollanders' gemaakt "kijken, kijken, maar niet kopen"). Nederlanders schijnen het leuk te vinden om -zonder enige aankoopaspiraties- een verkoper zowat alle modellen uit z'n etalage en voorraad te laten halen en dan vervolgens de vriendelijke man te bedanken -met of zonder smoes- en weer te vertrekken. Als een Zwitser het gevoel heeft of krijgt weer zo'n type Hollander voor zich te hebben, zal hij ook niet zo happig zijn om het achterste van z'n tong te laten zien wat de onderhandelingsmogelijkheden betreft; het is ook een kwestie van gunnen... Duitsers zijn wat dát betreft toch wat anders, zo weet ik ook uit ervaring... Duitsers vragen vaak gericht, laten zich slechts één of 2 (vergelijkbare) modellen tonen en hakken dan vaak al de knoop door. Succes!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
07 dec 2009 20:46 |
|
|
horn
PF #57
|
destijds op zoektocht naar een ongebruikte iwc portugieser rattrapante in contact gekomen met een iwc-fanaat in Geneve. Collega van een goede vriend. Die heeft voor mij heel Zwitserland afgeschuimd maar kon hem niet zo goedkoop krijgen als ik hier in NL. Dus het zal heel afhankelijk zijn van wat je zoekt. Het is dus niet zo dat Zwitserland altijd goedkoper is. Ik heb wel verhalen gehoord dat het op de Antillen (Curacao) financieel erg interessant kan zijn een dure klok te kopen. En in Singapore.
|
07 dec 2009 20:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
en dan op skiphol gezellig bijbetalen...
|
07 dec 2009 20:59 |
|
|
horn
PF #57
|
doos en papieren met de post. horloge om de pols. geen hond die ernaar kraait. geen haan die ernaar blaft. ofzoiets.
|
07 dec 2009 21:04 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
naar ik begreep moet je nu de papieren kunnen laten zien als je met een nieuw duur horloge door de douane gaat. daar wordt speciaal op gelet. bij 2hands lexen wil men ook altijd eu papieren bijgeleverd krijgen...
|
07 dec 2009 21:08 |
|
|
horn
PF #57
|
zou zo maar kunnen. Niemand heeft mij met mijn horloges ooit iets gevraagd bij de douane. Oplossing is overigens ook een gebruikt bandje meenemen. deed ik met golfsets ook altijd. lege tas mee heen, daar 2 rondjes spelen en nieuwe clubs in gebruikte tas mee terug. nog nooit naar gevraagd zelfs. ik ken een enthousiast klokkies forummer die de antillen trail vaker gedaan heeft... zonder problemen.
|
07 dec 2009 21:14 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
we praten over dure klokkies horn maar ik begrijp dat ze strenger controleren.
|
07 dec 2009 21:24 |
|
|
Black Betty
|
|
07 dec 2009 21:31 |
|
|
amandus
Timeless
|
Speedy , dank voor de cultuur les , van harte bij deze genomen , wat de gunfactor betreft , kan kloppen ! Zullen moeite hebben met mn arrogante tronie...Gelukkig zakelijk reeds enige tijd zaken met der Zweissers , gaat me beter af . Denk dat de Dutchbatters het mij meer gunnen maar ter harte genomen heb ik voor de volgende keer Uw advies als ik aldaar ben bij bucherer mn allervriendelijkste vrouwelijke trekken zal opzetten .
|
07 dec 2009 21:35 |
|
|