Auteur |
Bericht |
Arminius
Porsche Carrera S 911 997 CabrioAssen
|
Kan je je rijbewijs kwijtraken als je gefiltst wordt?
Beste medeforumgenoten,
Gisteren heb ik een paar honderd kilometer gereden vanuit Drenthe naar de Randstad (A28) en terug in de avond. Via mijn Iphone applicatie zag ik dat er diverse controles waren op de A28 en kwam ook regelmatig mobiele filtspparatuur tegen vroeg ik mij het volgende af;
Kan je je rijbewijs kwijt raken als je harder dan 50 kilometer rijdt maar niet wordt aangehouden maar wel gefiltst? Krijgt de kenteken houder dan het verzoek om het in te leveren om moet je voorkomen? Wie zegt dat ik gereden hebt en niet mijn vrouw, hoe werkt zoiets?
Nu heb ik hier ook gelezen over radardectectie en andere mogelijkheden die je in je auto kan inbouwen en is mijn vraag wat is wijsheid hierin (als geld geen rol zou spelen om te kopen)? Op dit moment raadpleeg ik dus voor vertrek altijd de snelheidscontroles via de Iphone applicatie maar kan dat handiger? (legaal)
Alvast bedankt.
_________________________________________ I am happy
|
07 dec 2009 23:37 |
|
|
Arminius
Porsche Carrera S 911 997 CabrioAssen
|
Re: Kan je je rijbewijs kwijtraken als je gefiltst wordt?
Ik ben mij bewust van de zoekfunctie en ook hiervoor gebruikt kon hem niet vinden vandaar mijn vraag erover. Ik zal nog eens wat zoekwoorden gebruiken.
_________________________________________ I am happy
|
07 dec 2009 23:42 |
|
|
drknauf
|
i phone applicatie (spiegelend in de voorruit ) was reuze makkelijk onderweg naar porsche paradis met een gerust hart in de nacht kunnen vlammen daarheen terugweg was een ander verhaal overdag met die gatso schietende gendarmerie
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
07 dec 2009 23:45 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Tip: www.flitsservice.nlAntwoord: ja. Maar dan heb je het wel over serieus te snel i.c.m. een 'verleden'.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 dec 2009 23:53 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ja, kan vlgs mij ook. Handig he, die Q-flits app?
Laatst bijgewerkt door MS964 op 08 dec 2009 0:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 dec 2009 0:12 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Bij 50 km/u en harder krijg je keurig een brief thuis van het OM waarin je mag aangeven wie er gereden heeft. Diegene krijgt vervolgens de dagvaarding thuis en afhankelijk van je verleden kun je dan gedurende korte of lange tijd je rijbewijs in moeten leveren. Ervaring is dat er steeds minder tolerant wordt veroordeeld en inleveren bijna altijd tot één van de maatregelen hoort.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 dec 2009 0:12 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Tenzij jij zeker weet dat je achterneef uit Tora-Bora gereden heeft en nu weer met het vliegtuig die kant op is...
|
08 dec 2009 0:30 |
|
|
9.11
Zutphen
|
Na een overtreding van 50+ krijg je na je boete ook een voorwaardelijke termijn. Elke overtreding boven de 30 daarna kan tot invordering leiden, gedurende de voorwaardelijke termijn of proeftijd.
_________________________________________ BMW op diesel, Porsche op 98, ik op Courvoisier.
|
08 dec 2009 1:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Tora Bora? Congo en het is mijn oom
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
08 dec 2009 9:48 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Heb dit regelmatig gehad in bv Zwitserland en dan klanten uit Het Midden Oosten ingevuld op de papieren, ze vragen van de desbetreffende personenen dan wel paspoortnr's op, en misschien wordt dat gecontroleerd met de visa gegevens. Dat weet ik niet zeker!! Zelf rij ik met Stinger DSI en Lasershield, dat is bijna perfect(alleen als je radio harder staat als je Stinger heb je een probleem!!)
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
08 dec 2009 10:29 |
|
|
MS964
|
|
08 dec 2009 10:30 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
doe ik met mijn buren
|
08 dec 2009 10:30 |
|
|
Wimpie77
|
Doe ik met mede forumleden!
@ Mischa: Welke flits app?
_________________________________________ * * *
|
08 dec 2009 10:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Yep, en volgende keer dat ze in NL komen worden ze aangehouden op Schiphol bij de douane en moeten ze als verrassing even 1000 euro aftikken voor te hard rijden... en ben jij alsnog de sjaak - justieel of zakelijk...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 dec 2009 10:43 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Deze mensen reizen zeer frequent naar NL en I en hebben hier nooit problemen mee gehad!! Ik laat de personen als bestuurder registreren en betaal de bekeuring gewoon..
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
08 dec 2009 10:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Dan hoeven ze niet te betalen bij de grens. Dat klopt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 dec 2009 11:00 |
|
|
MS964
|
Dat zeg ik, Q-flits.
|
08 dec 2009 12:20 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
ach, zo komen ze nog es terug.
|
09 dec 2009 15:04 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Ik ben nog nooit gefiltst
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
09 dec 2009 18:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... rij je vast en zekere als 'n oud wijf ...
|
09 dec 2009 19:10 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Eet smakelijk, ben ook nog nooit geflitst. Kan mi heel goed autorijden, maar houd me zelden aan de max snelheid(en nee, rijd dus niet als een oud wijf heel langzaam). Dus er zijn gewoon geluksvogels
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
09 dec 2009 19:28 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
nooit een bon? in een p? female? ik denk dat jij gewoon aan het nieuwe rijden doet.
_________________________________________ oud is beter
|
09 dec 2009 19:47 |
|
|
horn
PF #57
|
"Licht op rood, van 't gas die poot..."
|
09 dec 2009 19:58 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Re: Kan je je rijbewijs kwijtraken als je gefiltst wordt? Ik heb niet eens een rijbewijs
_________________________________________ The Dark Knight
|
09 dec 2009 20:12 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Jij bent ook nog nooit gefiltst
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
09 dec 2009 21:29 |
|
|